Gå til innhold

Mener verden er designet for menn. Koster mange kvinner livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Skiftenøkkel skrev:

og som mann stiller en med handicap i barnefordelingssaker.. perfekt balansert får vi det aldri likevel.

Det stemmer jo overhodet ikke.

Anonymkode: 33ed0...ff1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Vi trenger vel egentlig ikke en slik stol i det hele tatt?

Når menn blir undersøkt i endetarmen er det helt vanlig at de må innta en gynekologstol, noe de skjelden setter pris på.

Anonymkode: 645a7...55b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du også vil være forsøkskanin for nye medisiner og behandlinger så står du helt fritt til å melde deg for å gjøre det...

Anonymkode: b5f4c...ada

Du, det er jeg faktisk allerede. Jeg har en kronisk sykdom og er med i en studie for utprøving av ny behandling akkurat nå. Neste runde er neste uke og alt har gått fint så langt. Som ung student var jeg også med på mange studier. Dessverre er det bare akkurat så mye jeg som privatperson kan få gjort. De store legemiddelfirmaene er mest interessert i å gjøre studier på menn ettersom det er der pengene og makten ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du også vil være forsøkskanin for nye medisiner og behandlinger så står du helt fritt til å melde deg for å gjøre det...

Anonymkode: b5f4c...ada

Ikke meg du svarte, men.

Kan godt stille opp på det. Men forskerne foretrekker å teste nye medisiner o.l. på menn, fordi de ikke har de samme hormonsvingningene i kroppen som kvinner (mensen, vet du), pluss at forsøkskaninene tradisjonelt har blitt rekruttert fra militæret, hvor det før var temmelig skrapa for kvinner. Derfor er mye av den medisinen vi har i dag bare testet ut på menn.

Anonymkode: f2d32...37e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Akkurat dette er en stor del av problemet med den moderne feminismen. En krever i veldig stor grad at "Noen André" skal ordne opp, heller enn å gjøre noe selv. I stede for å brette opp ermene og starte egne bedrifter finner en frem tusj og papp og går i 8. mars tog under "Flere kvinnelige gründere". Heller enn å ta seg jobb og utdannelse som gir god utdannelse går en i tog for "likelønn" (selv om en allerede har dette) og heller enn å ta de vanskelige og tunge utdannelsene og jobbene som gir anledning til å ta del i teknologiutvikling klager en på at teknologien utviklet i hovedsak av menn ikke er tilgjengelig nok. 

Sånn sett er det jo også noen gode forbilder i artikkelen, der kvinner faktisk tar del i utviklingen, selv om det er synd at en velger å fokusere på slikt som denne stolen, som virker å ha et uttrykt "hevnmoment" bygget inn i seg. Med andre ord at det er viktigere å "ta" menn, enn å gjøre det bedre for kvinner. 

Så er det klart at kvinner ikke alltid har hatt den fulle tilgangen til å bidra til den teknologiske utviklingen som de har hatt de siste tiårene, og de som driver utviklingen trenger jo faktisk denne tilbakemeldingen fra kvinner for å utvikle bedre produkter, så bidrag som dette er jo i hovedsak positivt. Jeg skulle bare ønske en var flinkere til å gjøre, heller enn å kreve at ting skal blir gjort for en. 

Glem ikke at mannlige verdier verdsettes høyere enn kvinnelige verdier.

Det er ikke stas å være en sykepleier feks, hun passer jo bare på de syke... Ingen såkalte feminine jobber blir verdsatt idag.

Ja. Vi fikk kanskje ikke lov å oppfinner så mye, men vi var der da dere var syke og ga dere omsorg, var der klare for deg og kun deg hver eneste dag. Passet på landet når dere dro bort for å krige, men allikavel spytter du kvinner i ansiktet og sier vi ikke bidrar eller har bidratt?

Mange kvinner er allerede i gang og har allerede etablert bedrifter. Mange par har gjort det samme. De fleste små bedrifter i små grender i Norge er familiedrevne.

Nå må folk slutte med det tullet sitt. Kan det ikke være lov å ville et sikkerhetsbelte for kvinner som gir like god sikkerhet som de er laget for menn uten at man skal snakke nedlatende om kvinner?

 

Anonymkode: bda60...7ed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk slutte med det tullet sitt. Kan det ikke være lov å ville et sikkerhetsbelte for kvinner som gir like god sikkerhet som de er laget for menn uten at man skal snakke nedlatende om kvinner?

Men kan man ikke da bare gjøre noe med det i stedet for å klage på at ingen andre gjør det? 

Samme med årets 8. mars paroler. "Flere kvinnelige gründere" Ja, er ikke flesteparten av dere feminister kvinner da? Er ikke flesteparten av dere i toget her kvinner da? Bli gründer selv da!
"Ja til sekstimersdagen", "Sekstimersdagen nå!", "Nei til deltid, ja til fulltid - sekstimersdagen nå!". Også er dette vedtatt sammen med den over der. Hvor mange gründere jobber 6 timer om dagen? Nå må folk feministene slutte med tullet sitt og gjøre noe sjæl!

Anonymkode: 8e32d...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man ikke da bare gjøre noe med det i stedet for å klage på at ingen andre gjør det? 

Samme med årets 8. mars paroler. "Flere kvinnelige gründere" Ja, er ikke flesteparten av dere feminister kvinner da? Er ikke flesteparten av dere i toget her kvinner da? Bli gründer selv da!
"Ja til sekstimersdagen", "Sekstimersdagen nå!", "Nei til deltid, ja til fulltid - sekstimersdagen nå!". Også er dette vedtatt sammen med den over der. Hvor mange gründere jobber 6 timer om dagen? Nå må folk feministene slutte med tullet sitt og gjøre noe sjæl!

Anonymkode: 8e32d...d1a

Du misser poenget totalt. La oss si setebeltet var designet for kinesere. Så finner du som hvit og høy mann ut dette og at din risiko for å bli skadet og/eller dø er høyere. Så du lager et innlegg om det på KG og blir møtt av en SINT konserten som ber deg lage ditt eget belte. Det er jo lett for denne kineseren når alt er laget for kinesere🙂

Så kan du forestille deg da et samfunn hvor ALT er for kineserne. Alle medisiner er kun testet på kinesere, sykdomsforløp er kun basert på forskning på kinesere osv.

Og slik har det "alltid" vært i flere årtusener men så får vi beskjed om å "fiks det sjæl" ila 10 år?

Anonymkode: bda60...7ed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du misser poenget totalt. La oss si setebeltet var designet for kinesere. Så finner du som hvit og høy mann ut dette og at din risiko for å bli skadet og/eller dø er høyere. Så du lager et innlegg om det på KG og blir møtt av en SINT konserten som ber deg lage ditt eget belte. Det er jo lett for denne kineseren når alt er laget for kinesere🙂

Så kan du forestille deg da et samfunn hvor ALT er for kineserne. Alle medisiner er kun testet på kinesere, sykdomsforløp er kun basert på forskning på kinesere osv.

Og slik har det "alltid" vært i flere årtusener men så får vi beskjed om å "fiks det sjæl" ila 10 år?

Anonymkode: bda60...7ed

Mennene har jo kunnskapen. Det er jo bare å spørre dem om hjelp. 

Dette gjelder vel så å si alt om medisiner. Medisiner og sånt har jeg ikke noe peiling på, så der skal jeg ikke uttale meg, men ting, altså de fleste ting, det er jo bare å spørre menn om tilpasning om man ikke klarer det selv. 

Anonymkode: 8e32d...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennene har jo kunnskapen. Det er jo bare å spørre dem om hjelp. 

Dette gjelder vel så å si alt om medisiner. Medisiner og sånt har jeg ikke noe peiling på, så der skal jeg ikke uttale meg, men ting, altså de fleste ting, det er jo bare å spørre menn om tilpasning om man ikke klarer det selv. 

Anonymkode: 8e32d...d1a

Men mennene blir jo bare sure når vi ønsker å ha det like trygt og godt som dem? De vil ikke hjelpe men heller fortelle at vi får klare oss selv.

Symptomer på hjerteinfarkt kan alle. Stråling i venstre arm,tungpustet etc....for menn

Kvinner? Vondt i kjeven og magen. Det er det få som vet fordi verden har aldri brydd seg om kvinner.

Anonymkode: bda60...7ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, hind said:

Du, det er jeg faktisk allerede. Jeg har en kronisk sykdom og er med i en studie for utprøving av ny behandling akkurat nå. Neste runde er neste uke og alt har gått fint så langt. Som ung student var jeg også med på mange studier. Dessverre er det bare akkurat så mye jeg som privatperson kan få gjort. De store legemiddelfirmaene er mest interessert i å gjøre studier på menn ettersom det er der pengene og makten ligger. 

Jeg tror ikke det blir forsket noe mer på menn på grunnlag av "det er det pengene ligger". Kvinner er de som bruker mest penger både privat og fra staten. Kvinner bruker vårt gratis helsevesen mer. Pengene ligger helt klart i kvinner når det gjelder legemidler.

Anonymkode: 6c268...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glem ikke at mannlige verdier verdsettes høyere enn kvinnelige verdier.

Det er ikke stas å være en sykepleier feks, hun passer jo bare på de syke... Ingen såkalte feminine jobber blir verdsatt idag.

Det handler nok mer om at en lønnes etter hvor krevende det er å få tak i ansatte og hvor mye de produseres, og at tilgjengeligheten på tilgjengelige ansatte gjerne styrer lønnen temmelig mye. 

Sitat

Ja. Vi fikk kanskje ikke lov å oppfinner så mye, men vi var der da dere var syke og ga dere omsorg, var der klare for deg og kun deg hver eneste dag. Passet på landet når dere dro bort for å krige, men allikavel spytter du kvinner i ansiktet og sier vi ikke bidrar eller har bidratt?

Denne "spyttingen" virker å være noe du selv har funnet på, gitt at jeg ikke har skrevet det du hevder. Tvert imot skriver jeg jo eksplisitt at det er gode eksempler der kvinner tar del.

Sitat

Mange kvinner er allerede i gang og har allerede etablert bedrifter. Mange par har gjort det samme. De fleste små bedrifter i små grender i Norge er familiedrevne.

Ja noen er i gang, og det er kjempeflott. For de som klager over at det er for få kvinner som er i gang er min påstand at de vil bidra mer om de selv bretter opp ermene og gjør en innsats, enn om innsatsen deres begrenser seg til å tusje på plakater og gå i tog hvor de krever at "Noen Andrè" skal sørge for at det blir flere kvinnelige gründere. 

Sitat

 

Nå må folk slutte med det tullet sitt. Kan det ikke være lov å ville et sikkerhetsbelte for kvinner som gir like god sikkerhet som de er laget for menn uten at man skal snakke nedlatende om kvinner?

 

Anonymkode: bda60...7ed

 

Jo selvfølgelig. På samme måte må det være lov å påpeke at det kreves mye at andre skal ordne, der det kanskje hadde vært bedre at flere bidrar. 

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når menn blir undersøkt i endetarmen er det helt vanlig at de må innta en gynekologstol, noe de skjelden setter pris på.

Anonymkode: 645a7...55b

Har du kilde på det? Jeg tror uansett ikke menn vil sette noe mer pris på en stol som er laget for å ydmyke dem:
 

Sitat


i androstolen har de også forsøkt å «bygge inn» følelsen av sårbarhet

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er teite ass. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glem ikke at mannlige verdier verdsettes høyere enn kvinnelige verdier.

Det er ikke stas å være en sykepleier feks, hun passer jo bare på de syke... Ingen såkalte feminine jobber blir verdsatt idag.

Ja. Vi fikk kanskje ikke lov å oppfinner så mye, men vi var der da dere var syke og ga dere omsorg, var der klare for deg og kun deg hver eneste dag. Passet på landet når dere dro bort for å krige, men allikavel spytter du kvinner i ansiktet og sier vi ikke bidrar eller har bidratt?

Mange kvinner er allerede i gang og har allerede etablert bedrifter. Mange par har gjort det samme. De fleste små bedrifter i små grender i Norge er familiedrevne.

Nå må folk slutte med det tullet sitt. Kan det ikke være lov å ville et sikkerhetsbelte for kvinner som gir like god sikkerhet som de er laget for menn uten at man skal snakke nedlatende om kvinner?

 

Anonymkode: bda60...7ed

Hvilke mannlige verdier er det du sikter til helt konkret? Hvilke verdier har menn som ikke kvinner har, eller motsatt? Og mener du virkelig at sykepleiere ikke blir prisgitt? Aldri hørt eller sett noen som bagatelliserer sykepleiere. Tvert om blir yrket løftet frem i film etter film, hvor uselviske og modige sykepleiere sliter fra morgen til kveld med krigsskadde. De blir prisgitt i media for den jobben de gjør på tross av underbemanning. Florence Nightingale er en del av skolepensum osv. Jeg kan ikke begripe hvor du får det fra at sykepleiere blir sett ned på av samfunnet? Mulig du har noen dårlige erfaringer selv som sykepleier, ikke vet jeg, men jeg kan forsikre deg om at mine mannlige venner og meg selv har den største respekt for sykepleiere og den fantastiske jobben de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 7.40, AnonymBruker skrev:

Hvis du også vil være forsøkskanin for nye medisiner og behandlinger så står du helt fritt til å melde deg for å gjøre det...

Anonymkode: b5f4c...ada

Det er ikke "forsøkskaninenes" ansvar at forskeren forsker på et representativt utvalg av mennesker. Ærlig talt. 

Anonymkode: 6d6c5...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...