Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Men jeg er av den enkle oppfatningen at det stort sett ikke er noe kvalitetstegn når kunstnere velger å bruke sjikanerende betegnelser og fy-ord.

Du er av den oppfatning at vårt kulturelle tilbud er av elendig  kvalitet, og dette på bakgrunn av at du ikke har fått med deg en eneste forestilling?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, T-Rex skrev:

?

Du sa at Black Box nesten ikke hadde besøkende til "Ways of Seeing" 

Vet du hvor mange de har plass til per forestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, baltazar said:

Du sa at Black Box nesten ikke hadde besøkende til "Ways of Seeing" 

Vet du hvor mange de har plass til per forestilling?

Les det jeg har skrevet. Jeg er ikke noen stor tilhenger av å gjenta det jeg har skrevet, når det er klart i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Drizzt said:

Hvis dette er årets største kunstutstilling, så er kvaliteten på norsk kunst helt tragisk. Det er ganske oppsiktsvekkende at det ikke blir alvorlige konsekvenser for de så kalte kunstnerne for trakasseringen. Politiet ser ut til å være kjøpt og betalt av de venstrevridde, eventuelt skremt til å bli handlingslammet.

Selv blir jeg skremt over konspirasjonsteoriene du kommer med. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rainstorm said:

Ikke bare mot en teatergruppe. Men hele venstresiden. Alle som er åpne for et mer multikulturelt samfunn. Hun har polarisert, iscenesatt en venstreside som i sin åpenhet og toleranse også sverter og hater på de som er mot innvandring. 

Jeg kommer på den australske senatoren som nylig gikk ut og skrev at det ikke kunne være tvil om at innvandring førte til mer kriminalitet som svar på terroren i New Zealand utført av en hvit nasjonalist. 

Enig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Laila har gravd sin egen grav. Jeg hadde verken hørt om henne eller mannen(burde nok visst hvem justisministeren var), men hun har jo sørget for å få mye oppmerksomhet mot hennes egne problemer. Jeg hadde ingen interesse for hvor justisministeren bor(heller ikke andre politikere), og om hun ikke hadde uttalt seg hadde ikke folk utenfor teateret sett huset hennes i hele tatt, med mindre de er spesielt interesserte og googler det. Jeg regner med det er flere enn oss som var inne på facebooksiden hennes før hun rakk å slette, og de innleggene gjorde det jo ikke akkurat bedre. I tillegg kaller hun PST siktelse for et blindspor, noe som er pinlig når de har såpass mange bevis. Det ene beviset betyr jo at noen av de som bor der har gjort det, så da sier hun jo indirekte at det er en av familiemedlemmene som har gjort det? Har ikke de lidd nok, i flere mnd? Det beste hun kan gjøre er å innrømme alt, gjøre opp for seg og bli ferdig med saken. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, pessimistisk said:

Jeg synes Laila har gravd sin egen grav. Jeg hadde verken hørt om henne eller mannen(burde nok visst hvem justisministeren var), men hun har jo sørget for å få mye oppmerksomhet mot hennes egne problemer. Jeg hadde ingen interesse for hvor justisministeren bor(heller ikke andre politikere), og om hun ikke hadde uttalt seg hadde ikke folk utenfor teateret sett huset hennes i hele tatt, med mindre de er spesielt interesserte og googler det. Jeg regner med det er flere enn oss som var inne på facebooksiden hennes før hun rakk å slette, og de innleggene gjorde det jo ikke akkurat bedre. I tillegg kaller hun PST siktelse for et blindspor, noe som er pinlig når de har såpass mange bevis.

Har de egentlig så mange *bevis*?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, svart april skrev:

Har de egentlig så mange *bevis*?

For å kunne gå til en siktelse av samboeren til Justisministeren så har de garantert sikret bevis som enda ikke har kommet frem. Det meste vi vet nå kommer fra Elden som prøver å spille ballen over til Påtalemyndighetene, uten å lykkes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Hvis dette er årets største kunstutstilling, så er kvaliteten på norsk kunst helt tragisk. Det er ganske oppsiktsvekkende at det ikke blir alvorlige konsekvenser for de så kalte kunstnerne for trakasseringen. Politiet ser ut til å være kjøpt og betalt av de venstrevridde, eventuelt skremt til å bli handlingslammet.

Mer alvorlig at statsadvokaten så ut til en periode å være kjøpt og betalt av sjefen sin 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes flere i denne tråden bør løfte blikket en smule. Ytringsfriheten er en av garantistene for demokrati og maktfordeling. Den er svært viktig for å kunne opplyse alle med stemmerett hva våre folkevalgte gjør slik at vi kan avgi vår stemme på et opplyst grunnlag. Kulturlivet har en plass i dette og Black-Box teatret har satt opp et makt-kritisk teaterstykke. Man trenger ikke være enig i hva man formidler men man bør verne ytringfriheten har man til hensikt å ta vare på demokratiet.

Det er et svært viktig prinsipp at den/de som ønsker makt må kunne sees i kortene av offentligheten. Det første som ryker i totalitære stater er ytringsfriheten. 

I denne saken kan man jo si at Black-Box har fått massiv omtale og oppmerksomhet. Denne oppmerksomheten er det jo FRP med sin klossete og forurettede atferd som har gitt dem. De har gått rett i fella og overdrevet så til de grader offerrollen. Når det på toppen av alt viser seg at dette sannsynligvis er satt i scene av den som overdrevent opptrer som krenket, er skandalen et faktum. FRP og den populistiske høyresiden i norsk politikk sitter igjen avkledd til skinnet, ydmyket og latterliggjort. Det mest komiske er at dette er noe de selv har sørget for.

De kan kun takke seg selv. Alle framtidige forsøk på å blåholde på offerrollen og skylde på Black-Box vil bare forsterke inntrykket av et miljø som er mestre i å ydmyke seg selv. 

Det aller mest patetiske er for øvrig når statsministeren og finansministeren står fram med tårer i øyekroken og hulker om «personlig tragedie». Det er en politisk tragedie og skandale der både statsminister og FRP har mistet ansikt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, svart april skrev:

Har de egentlig så mange *bevis*?

Det er antagelig mer enn det som er kommet frem, spesielt etter at de fikk ransakstillatelse, men jeg synes nå det er ganske sikre bevis når man vet at ingen er kommet til bilen, og det er bevegelser rundt ytterdør rundt bilbrannstidspunktet! Det levner vel egentlig liten tvil? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Apis skrev:

Mer alvorlig at statsadvokaten så ut til en periode å være kjøpt og betalt av sjefen sin 

Dette er pinlig å lese. Vet du egentlig hvem sjefen til statsadvokaten er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz
1 time siden, svart april skrev:

Har de egentlig så mange *bevis*?

Hvem andre skulle det vært, når de har bevis for at det ikke har kommet noen utenfra, OG ytterdøra til LAB/TMW har vært i bevegelse? LAB har vært alene hjemme, og har sagt hun sov hele natta, hvem andre skulle gått inn eller ut ytterdøra deres i nøyaktig samme tidsrom som bilbrannen oppsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, svart april skrev:

Har de egentlig så mange *bevis*?

Jeg sikter til de bevisene som allerede er ute i media. Det er jo ikke de sterkeste bevisene, men jeg ser for meg at de har flere på "lager" som de holde skjult enten videre. Skal nok en del til før de sikter samboeren til sin øverste sjef, som noen andre nevnte. Det at ytterdøren har gått opp i det tidsrommet er jo et ganske godt bevis synes jeg. Uansett hva hun har gjort ute på det tidspunktet, så er det noe hun holder skjult siden hun sier hun sov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Jalp skrev:

Dette er pinlig å lese. Vet du egentlig hvem sjefen til statsadvokaten er?

Opplys meg gjerne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rainstorm skrev:

Ikke bare mot en teatergruppe. Men hele venstresiden. Alle som er åpne for et mer multikulturelt samfunn. Hun har polarisert, iscenesatt en venstreside som i sin åpenhet og toleranse også sverter og hater på de som er mot innvandring. 

Jeg kommer på den australske senatoren som nylig gikk ut og skrev at det ikke kunne være tvil om at innvandring førte til mer kriminalitet som svar på terroren i New Zealand utført av en hvit nasjonalist. 

Er så enig. Skremmende.

Utsagnet til NZ statsminister er bare latterlig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Apis skrev:

Opplys meg gjerne 

Statsadvokaten er en del av påtalemyndigheten. Påtalemyndigheten ledes av riksadvokaten. Laveste nivå av påtalemyndigheten er integrert i politiet. Dette nivået instrueres som regel av statsadvokaten. Påtalemyndigheten driver sin virksomhet etter lovverket og er politisk uavhengig. Denne ordningen er en del av maktfordelingsprinsippet og skal sikre at regjering og Storting ikke forsøker å påvirke i strafferettspleien.

I denne saken har det politiske miljøet i FRP forsøkt å påvirke påtalemyndighetenes arbeid. For eksempel: Carl I Hagen anmeldte den påtalejuristen i politiet som i først omgang besluttet å henlegge anmeldelsen av Black Box teatret. Jeg oppfatter det som et forsøk på å påvirke noe politikerne skal holde seg langt unna. Prinsippet er: Stortinget lager lovene. Der stopper det.

Dette er ett av elementene som gir de fleste med en viss konstusjonell innsikt vond smak i munnen. Dette har vært og er politisk maktmisbruk mot et lite og forholdsvis sært teatermiljø i Oslo. Det er egentlig en stygg sak som er overdrevet og manipulert i håp om å lure velgerne og samtidig oppnå politisk gevinst. FRP og statsministeren er tatt så til de grader med buksa nede og forsøker å berge stumpene ved pånytt å dra offerkortet. Denn gangen på vegen av justisministeren som selv har bidratt i maktmisbruket.

What goes around, comes around. I denne saken er dette så til de grader en sannhet.

Endret av Jalp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jalp skrev:

Statsadvokaten er en del av påtalemyndigheten. Påtalemyndigheten ledes av riksadvokaten. Laveste nivå av påtalemyndigheten er integrert i politiet. Dette nivået instrueres som regel av statsadvokaten. Påtalemyndigheten driver sin virksomhet etter lovverket og er politisk uavhengig. Denne ordningen er en del av maktfordelingsprinsippet og skal sikre at regjering og Storting ikke forsøker å påvirke i strafferettspleien.

I denne saken har det politiske miljøet i FRP forsøkt å påvirke påtalemyndighetenes arbeid. For eksempel: Carl I Hagen anmeldte den påtalejuristen i politiet som i først omgang besluttet å henlegge anmeldelsen av Black Box teatret. Jeg oppfatter det som et forsøk på å påvirke noe politikerne skal holde seg langt unna. Prinsippet er: Stortinget lager lovene. Der stopper det.

Dette er ett av elementene som gir de fleste med en viss konstusjonell innsikt vond smak i munnen. Dette har vært og er politisk maktmisbruk mot et lite og forholdsvis sært teatermiljø i Oslo. Det er egentlig en stygg sak som er overdrevet og manipulert i håp om å lure velgerne og samtidig oppnå politisk gevinst. FRP og statsministeren er tatt så til de grader med buksa nede og forsøker å berge stumpene ved pånytt å dra offerkortet. Denn gangen på vegen av justisministeren som selv har bidratt i maktmisbruket.

What goes around, comes around. I denne saken er dette så til de grader en sannhet.

Ja og riksadvokaten igjen er en del av politidirektoratet som igjen er en del av justis og beredskapsdepartementet som jo ledes av Wara og Tybring-Gjedde, kona til den mer kjente Tybring-Gjedde, ellers har jeg problemer med å se hvor vi er uenig, selv om jeg selvsagt skulle brukt "sjef" i hermetegn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Apis skrev:

Ja og riksadvokaten igjen er en del av politidirektoratet som igjen er en del av justis og beredskapsdepartementet som jo ledes av Wara og Tybring-Gjedde, kona til den mer kjente Tybring-Gjedde, ellers har jeg problemer med å se hvor vi er uenig, selv om jeg selvsagt skulle brukt "sjef" i hermetegn

Nei. Riksadvokaten er ikke underlagt verken Politidirektoratet eller Justisdepartementet. Riksadvokaten er ikke underlagt noen. Det er hele poenget med maktfordelingsprinsippet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Paperwall said:

Å poste et bilde av et hus som ser ut som et hvilket som helst hus for folk flest, er ikke å gjøre narr av noen. Å poste bilde av en politiker er helt greit, men å poste bilde av et hus er latterliggjøring og hets? Ærlig talt.

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver som du gjør og siterer meg. Jeg har ikke skrevet dette du antyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...