Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

Gitt bevisene i Dagbladet så er ikke jeg i tvil om at Laila er skurken. Men om hun kun blir dømt for å lage en fiktiv straffesak så slipper hun utrolig billig unna. Hun har jo terrorisert samboeren sin i håp om å fyre opp hat mot en teatergruppe. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, TrekStar skrev:

Merkelig at dette teaterstykket i det hele tatt får fortsette. Gjerningspersonen kan ha vært en som satt i salen og så dette stykket, og som ble påvirket til å gjøre noe mot Wara's hjem og familie. At teateret ikke har forstått alvoret i denne saken, er hinsides fornuft. Av hensyn til ting som har skjedd, så burde tetarstykket legges ned, for kanskje å slutte å påvirke flere.

Hvem vil vel egentlig ha interesse av å se et slikt dumt teaterstykke, hvor Wara's hus og familie blir dratt inn?! Det er veldig spesielt å lage teaterstykke om noe sånt. Er norsk teater blitt så dårlig, og ute av stand til å lage stykker av kvalitet?!

Hvordan ville den rettsmessige og politiske pipen hørt ut, hvis noen hadde laget et teaterstykke av samme art, mot f.eks Jonas Gahr Støre, eller Hadija Tajik?! Den politiske eliten hadde sikkert ikke godtatt et slikt stykke, hvis det hadde skjedd dem. Tror et teaterstykke om dem, hadde blitt boikottet, og tatt av timeplanen kjapt, men jeg tror ikke et slikt stykke i det hele tatt hadde vært satt opp, siden teater, film og media, i hovedsak er styrt av venstresiden og liberale.

Siden teaterstykket handler om en Frp'er og "fienden" til venstresiden, så er det liksom ok å fremføre slikt.

Skulle tro at Wara, siden han er (?) justisminister, at dette teaterstykket burde vært fjernet grunnet rikets sikkerhet, siden da også Wara og hans hjem ble angrepet. Stortinget burde samle seg og enstemmig vedta at slike teaterstunt i fremtiden, burde bli forbudt siden det handler om et regjeringsmedlem, som burde få sikkerheten sin ivaretatt. Hadde en seer blitt påvirket til å gå til mer drastisk til verks, og funnet på noe som frihetsberøvelse, så hadde dette vært svært alvorlig, også med hensyn til at Wara er et medlem av regjeringen og styringen av Norge.

Uansett om hans samboer ble tatt, hvis hun i det hele tatt har gjort noe, så er det da flere angrep på Wara's hjem som tilsynelatende har vært utført av andre. For alt en vet, så hadde gjerningsmannen sett stykket, og kjøpt billett. Da kan kanskje det være en ide å finne ut navnene på dem som har sett stykket.

Jens Stoltenbergs hus ble også vist. Kan ikke se at verken han eller noen andre har reagert på det. Synes forøvrig det er svært spesielt at du refererer til venstresiden som «den politiske eliten» når det er FrP, KrF, Høyre og Venstre som sitter i regjering. Er ikke FrP en del av den politiske eliten? 

Som flere har nevnt tidligere: adressen til Wara ligger fritt tilgjengelig på internett, og man kan enkelt finne mye bedre bilder av huset på Google street view enn det som ble vist i stykket. I teaterstykket får man se noen blurry bilder av et hus bak noen busker, og man får vite hvilken bydel det er snakk om. Ingen kunne funnet huset bare basert på den informasjonen - bydelen det er snakk om har over 40.000 husstander.

At du ønsker å forby et teaterstykke ene og alene fordi du ikke liker det politiske innholdet sier ikke så mye om stykket - men det sier veldig mye om hvor lite viktig du mener det er med ytringsfrihet. Ville du reagert like sterkt dersom venstresiden ble kritisert i et teaterstykke? Ville du krevd stykket avviklet dersom det tok opp SVs ønske om en mer liberal innvandringspolitikk og kalte dem landssvikere? Mener du virkelig at vi skal sensurere kunst og kultur til en slik grad at det ikke er lov å harselere med makten, i frykt for at noen lar seg påvirke? Isåfall må vi bare legge ned Nytt på nytt med en eneste gang. Vi bør kanskje også kreve at avisene slutter å skrive om politikk i det hele tatt? Nyhetene på TV må også avvikes. Eller er det bare politisk innhold som DU er uenig i som skal sensureres?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, venus24 said:

 

At du ønsker å forby et teaterstykke ene og alene fordi du ikke liker det politiske innholdet sier ikke så mye om stykket - men det sier veldig mye om hvor lite viktig du mener det er med ytringsfrihet. Ville du reagert like sterkt dersom venstresiden ble kritisert i et teaterstykke? Ville du krevd stykket avviklet dersom det tok opp SVs ønske om en mer liberal innvandringspolitikk og kalte dem landssvikere? Mener du virkelig at vi skal sensurere kunst og kultur til en slik grad at det ikke er lov å harselere med makten, i frykt for at noen lar seg påvirke? Isåfall må vi bare legge ned Nytt på nytt med en eneste gang. Vi bør kanskje også kreve at avisene slutter å skrive om politikk i det hele tatt? Nyhetene på TV må også avvikes. Eller er det bare politisk innhold som DU er uenig i som skal sensureres?

Hva om en ytre høyre gruppering med kontakter i Resett starter opp et eget teater, og skal sette opp teaterstykket «The Norwegian change». I beskrivelsen av stykket påpeker den at vi «har kartlagt nettverkene som har interesse av å gjøre Norge til et mer multikulturalistisk samfunn og muslimsk overtakelse.»

I teaterstykket har gruppen kartlagt nettverk mellom arkitivster, media og politikere, og har stilt opp utenfor leilighetene til Audun Lysbakken og Hadia Tajik. Bilder vises av leilighetene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Parasoll said:

Kanskje et teater bør sette opp en stykke basert på Åker-gate. Så får vi se hvor entusiastisk hun blir da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2019 den 18.43, Alivamale skrev:

Du må forklare hva karikaturtegnere har med saken om samboeren til Wara å gjøre ?

Karikaturtegnere har alt med denne saken å gjøre, noe jeg tenker er temmelig åpenbart. Mange av de samme som vil forby, straffeforfølge eller stoppe Ways of seing, er jo de samme som gikk rundt og ropte Je suis Charlie for noen få år siden. Grunnen til den massive støtten karikaturtegnere får når de møtes med vold og sanksjoner fordi de tegner profeten, er jo prinsipp. Sett bort fra at noen støtter av vikarierende årsaker da, det må man ikke ha doktorgrad i retorikk for å anta. Man vil uansett verne ytringsfriheten. Og da blir det en smule dobbeltmoralsk å beskytte karikaturtegnere i samme åndedrag som man sanksjonerer andre kunstnere. Selve kjernen er jo at vi må kunne la oss engasjere og provosere av kunstneriske uttrykk eller annet, uten å forby eller straffe. Dette er da vel nærmest hjertesaken til en del liberalister, og da blir det ganske latterlig når samme liberalister glemmer prinsipper og går imot andre uttrykk.

-------

Ellers må jeg si at det er mange kriminelle jeg sympatiserer med med, enn Bertheussen. Hvilken bagasje hun bærer på, har jeg ikke forutsetninger for å si noe om. Men det man må huske, et viktig perspektiv, er at mange forferdelige kriminelle handlinger som vi hører om, og føler avsky for, er begått av mennesker i dyp krise, uten nettverk, uten ressurser, med dårlig helse, brutte relasjoner, år med omsorgssvikt og  mishandling bak seg, og som ikke er samboere med en av landets mektigste politikere.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
4 timer siden, T-Rex skrev:

Du mener at det kan ha vært snakk om teleportering?

Hvis ingen kan ha kommet til åstedet for brannstiftingen utenfra, må det nødvendigvis ha vært noen innenfra.

Nei, vi er ikke i fantasy-verden (ennå). PST må i hvertfall vite at det ikke var andre enn LAB inne i huset. 

Hadde håpet at de hadde enda flere bevis som knyttet LAB enda tettere til saken. Ser hvordan Elden nå sår tvil - som bare han kan - om bevisene. Det er jo en grunn til at de som er skyldige som f..., velger Elden som forsvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, svart april skrev:

Hva om en ytre høyre gruppering med kontakter i Resett starter opp et eget teater, og skal sette opp teaterstykket «The Norwegian change». I beskrivelsen av stykket påpeker den at vi «har kartlagt nettverkene som har interesse av å gjøre Norge til et mer multikulturalistisk samfunn og muslimsk overtakelse.»

I teaterstykket har gruppen kartlagt nettverk mellom arkitivster, media og politikere, og har stilt opp utenfor leilighetene til Audun Lysbakken og Hadia Tajik. Bilder vises av leilighetene. 

Igjen, Jens Stoltenbergs hus ble også filmet og vist i teaterstykket, har ikke sett at noen på venstresiden har reagert på det. Dersom et teaterstykke viste bilder av husene til venstreside-politikere tilsvarende det Ways of seeing har gjort, samt kommet med politisk kritikk av dem, hadde jeg også ment at det er innafor ihht ytringsfriheten. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Brutex skrev:

Forskjellen på teaterstykket og google er at i google så er huset et hvilket som helst hus mens i teaterstykket så fremheves det spesielt.

På samme måte som selvmord og omtale av selvmord er smittsomt så er det å fokusere på hvor noen bor det. Begynner noen å snakke om at man kan trakassere barna til politikere man ikke liker så øker det sjansen for at andre også gjør det.

I Norge har det vært fritt frem å holde narr av politikere men familiene har man spart. Jeg synes man skal fortsette med begge deler.

Å poste et bilde av et hus som ser ut som et hvilket som helst hus for folk flest, er ikke å gjøre narr av noen. Å poste bilde av en politiker er helt greit, men å poste bilde av et hus er latterliggjøring og hets? Ærlig talt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, TrekStar said:

Hvem vil vel egentlig ha interesse av å se et slikt dumt teaterstykke, hvor Wara's hus og familie blir dratt inn?! Det er veldig spesielt å lage teaterstykke om noe sånt. Er norsk teater blitt så dårlig, og ute av stand til å lage stykker av kvalitet?!

Så godt som ingen. Det er derfor det er nødvendig å først provosere noen med vilje, så gjøre vedkommende oppmerksom på provokasjonen, for at vedkommende skal ta med seg en venn og betale for å se oppsetningen. Det er den eneste måten å skaffe seg publikum på, utover å tvinge venner og kjente til å komme.

Når nivået i norsk teater har sunket til de grader, kan man faktisk begynne å lure på om det er riktig å gi statlig støtte. Eller blir det omvendt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, T-Rex skrev:

Når nivået i norsk teater har sunket til de grader, kan man faktisk begynne å lure på om det er riktig å gi statlig støtte. Eller blir det omvendt?

Har du noen gang vært på Black.-Box og sett noen av oppsettene siden du mener det er elendig?

 

7 minutter siden, T-Rex skrev:

Så godt som ingen.

Du sier at de nesten ikke har besøkende?

Endret av baltazar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, baltazar said:

Det du seier er at besøkstallet er elendig?

Ifølge mediene ble stykket spilt åtte ganger, med noen hundre betalende besøkende totalt.

Når det gjelder kvaliteten, baserer jeg meg på det som er gjengitt i mediene. Det virker ikke bra, for å si det forsiktig. Jeg stemmer definitivt ikke FrP, og har ikke noen politisk forspenning som gjør at jeg tenker det.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Når det gjelder kvaliteten, baserer jeg meg på det som er gjengitt i mediene. Det virker ikke bra, for å si det forsiktig. Jeg stemmer definitivt ikke FrP, og har ikke noen politisk forspenning som gjør at jeg tenker det.

Ok, men du sier at det kulturelle tilbudet på teater, generelt er elendig. Hvilke forestillinger sikter du til da?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Ifølge mediene ble stykket spilt åtte ganger, med noen hundre betalende besøkende totalt.

Når det gjelder kvaliteten, baserer jeg meg på det som er gjengitt i mediene. Det virker ikke bra, for å si det forsiktig. Jeg stemmer definitivt ikke FrP, og har ikke noen politisk forspenning som gjør at jeg tenker det.

Jeg synes faktisk det er positivt at staten er en garantist for bredde i kulturlivet. Ellers frykter jeg den mer underholdende, men også fordummende popkulturen hadde spist opp alt annet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paperwall skrev:

Å poste et bilde av et hus som ser ut som et hvilket som helst hus for folk flest, er ikke å gjøre narr av noen. Å poste bilde av en politiker er helt greit, men å poste bilde av et hus er latterliggjøring og hets? Ærlig talt.

Kontekst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Apis skrev:

Jeg er uenig med deg, dette må jo være årets største kunstutstilling som er løftet ut av teatret og over i offentligheten , der både du og jeg er en del av forestillingen når vi nå kommenterer her inne

Hvis dette er årets største kunstutstilling, så er kvaliteten på norsk kunst helt tragisk. Det er ganske oppsiktsvekkende at det ikke blir alvorlige konsekvenser for de så kalte kunstnerne for trakasseringen. Politiet ser ut til å være kjøpt og betalt av de venstrevridde, eventuelt skremt til å bli handlingslammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, baltazar said:

Ok, men du sier at det kulturelle tilbudet på teater, generelt er elendig. Hvilke forestillinger sikter du til da?

Det var sleivete skrevet, med et forsøk på humor. Det finnes opptil flere gode teateroppsetninger her til lands. Men jeg er av den enkle oppfatningen at det stort sett ikke er noe kvalitetstegn når kunstnere velger å bruke sjikanerende betegnelser og fy-ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, T-Rex skrev:

Ifølge mediene ble stykket spilt åtte ganger, med noen hundre betalende besøkende totalt.

Du er klar over at Lille scene tar 80 tilskuere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, baltazar said:

Du er klar over at Lille scene tar 80 tilskuere?

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
3 timer siden, SVK skrev:

Gitt bevisene i Dagbladet så er ikke jeg i tvil om at Laila er skurken. Men om hun kun blir dømt for å lage en fiktiv straffesak så slipper hun utrolig billig unna. Hun har jo terrorisert samboeren sin i håp om å fyre opp hat mot en teatergruppe. 

 

Ikke bare mot en teatergruppe. Men hele venstresiden. Alle som er åpne for et mer multikulturelt samfunn. Hun har polarisert, iscenesatt en venstreside som i sin åpenhet og toleranse også sverter og hater på de som er mot innvandring. 

Jeg kommer på den australske senatoren som nylig gikk ut og skrev at det ikke kunne være tvil om at innvandring førte til mer kriminalitet som svar på terroren i New Zealand utført av en hvit nasjonalist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...