Gå til innhold

Hva tror dere språket avslører hos andre?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

På 16.3.2019 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på folk med mange skrivefeil (spesielt orddelingsfeil) som litt dumme. Det gjelder ikke hvis dysleksi er årsaken. 

Anonymkode: 62538...38f

Hvorfor ikke? Er man ikke litt dummere om man har dysleksi ? 
Hvis man ikke lærer like raskt, så må det jo være fordi man er litt dummere?  (Ikke at det har noe å si i hverdagen, masse dumme folk der ute) 

Og mener du særskrivingsfeil når du skriver "orddelingsfeil" ? Jeg ser på slike som litt dumme. 
 

Sitat

Ordet særskriving blir ofte nytta om særskrivingsfeil, som er å dele opp samansette ord som skal skrivast i eitt (røyk fritt i staden for røykfritt og riks avis i staden for riksavis).

 

Anonymkode: d8128...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man ikke litt dummere om man har dysleksi ? 

Nei, ikke nødvendigvis. Det er IKKE sånn at dysleksi = dum.

Anonymkode: b5140...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nødvendigvis. Det er IKKE sånn at dysleksi = dum.

Anonymkode: b5140...7a7

Nehei? Hva definerer du som dum da? Dum er ikke bare IQ.. 
Om man lærer treigere er man litt dummere enn de som ikke lærer treigere.. Tro meg, jeg snakker av erfaring.. (mtp å være dum, ikke dysleksi) 

De fleste folk så langt jeg har lagt merke til tilegner også et scenario langt flere attributter enn det jeg tar høyde for, så enkelte ganger så svarer de med "Så du mener at hvis ... " (De legger til attributter til scenarioet som gjør at det endrer seg utifra utgangspunktet) .. 

Folk klarer regelrett ikke tenke enkelt tror jeg.. Har ikke noe godt eksempel her nå dessverre. 

Slutt å sy puter.. 

Anonymkode: d8128...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nehei? Hva definerer du som dum da? Dum er ikke bare IQ.. 
Om man lærer treigere er man litt dummere enn de som ikke lærer treigere.. Tro meg, jeg snakker av erfaring.. (mtp å være dum, ikke dysleksi)

Anonymkode: d8128...9a1

Dysleksi er spesifikke språkvansker som ikke skyldes svake evner. Det har rett og slett ikke noe med at man er dumere enn andre å gjøre. Man lærer ikke treigere, men annerledes, noe som kan gjøre at man kanskje trenger lenger tid. Men igjen, det har ikke med å være treig og dum å gjøre.

Anonymkode: b5140...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cuntzilla skrev:

Takk til deg ja. Selvsagt fikk jeg ikke samme tall som deg, for tallene dine er jo feil. 

Og selvsagt trenger du anførselstegn, det er jo google for nybegynnere. Hvis ikke får du som jeg har forklart før treff på hvert hotell i Frankrike som heter noe med Du Pére. 

Ja, det var som jeg har skrevet MANGE ganger nå ikke ment som et angrep på brukeren, mest et forsøk på humor. Heldigvis skjønte @SoWhat? det selv, men tydeligvis fryktelig mange andre som måtte inn til dennes forsvar likevel :ler:

Enig i det du skriver, og jeg er også jævlig glad i å banne 😀 Jeg leste faktisk et sted at banning er et tegn på intelligens, god språkforståelse og velutviklet ordforråd, til tross for at man ofte har en tendens til å anklage oss som banner for å ha dårlig språk. 

https://illvit.no/mennesket/hjernen/intelligens/banneord-er-tegn-pa-intelligens

Jeg vet. Jeg ble midlertidig til en av disse idiotene som ikke leste hele tråden før jeg svarte. Hater meg selv nå.

Anonymkode: 4143b...743

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...