Gå til innhold

I tenkeboksen


KalloRilla

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra Min Kjære, som er på jobb, i kveld. Han sa han hadde tenkt endel i dag, og ville vi seriøst skulle starte prøving. Vi har fra vi treffes ikke brukt prevensjon, men likevel ikke gått inn for å prøve. Så klart ble jeg veldig overrasket og glad. Han ønsket seg veldig et barn til, han har ei datter fra tidligere på 10 år, og mente at den biologiske klokka begynte å tikke veldig fort nå. Han er tross alt 9 år eldre enn meg, så skjønner jo tankegangen hans. Ønsker og føler meg jo klar for barn nå i en alder av 27 år, men... og det er et stort MEN... Jeg er har pcos, har vært igjennom utredning, og vet det kan ta tid før jeg blir gravid. Det store MEN'et er at jeg føler vi har kjent hverandre for kort tid. Jeg er blitt veldig glad i han, men etter drøye tre mnd føler jeg ikke at en kan vite 100% om det er dette som er rett. Han kom med en lang "fortelling" om hvor høyt han elsket meg, på en måte som kan minne om et frieri. Jeg betviler ikke det han sier, han viser hvor mye jeg betyr for han både igjennom ord og handlig. Jeg er bare så redd for at dette er en panikk handlig. Alder som renner på, nyforelskede skylapper som er godt på plass osv.

Han har i smug lest om sykdommen, lest på KG, Barn i magen siden osv og lurte på hvilken dag i syklusen jeg var i. Fortalte han at jeg var på dag 31, og da sa han bare. "Når du kommer på dag 1 kan du starte med temping, lag deg en egen bok hvor du skriver inn temperaturer, dagsform - kort og greit alt som har med syklusen å gjøre. Når du har gjort dette i to mnd tar du kontakt med gynekologen og får pergokur eller tilsvarende."

Ble helt målløs jeg...... Jeg fikk stammet frem "jeg skal tenke på det, og ringer deg i morgen." Jeg er jo veldig glad, men likevel småskremt.

Måtte bare tømme meg litt og er takknemmelig for kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Oi sann! Høres ut som enhver kunne blitt litt overveldet ja! Var det slik at dere bare har vært sammen i tre mnd?

Syns personlig at man skal følge sitt hjerte og magefølelsen, men samtidig være realistisk..!

Hvis han elsker deg så skjønner han vel at du kanskje vil vente bitte litt?!

Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Må bare si at jeg og samboer bare hadde kjent hverandre i 6 mnd da vi bestemte oss for å satse på hverandre og på felles barn.

Nå er det 4 år siden og vi har det bra sammen.:hjerte:

Pappan til eldstemann og jeg hadde vært sammen i 7 år da vi ble foreldre.

2 år senere gikk vi fra hverandre.

Mitt poeng er: en har ingen garantier her i livet.

Jeg sier at jeg gjerne kunne vært foruten å bli enslig mamma, men ikke foruten gutten min...

Skulle selvsagt ønske at det var min nåværende samboer og jeg som traff hverandre for 12-15 år siden og det ikke fantes noen ekser og tidligere forhold med barn...

Må bare skynde meg å si at barna våre er det kjæreste vi har: alle fem! :hjerter2:

Lykke til med avgjørelsen.

Stol på magefølelsen.

Det er ikke sikkert den er rett nå.

Ei heller om 2-3-4-5-? år... :wink:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden i.i.

Enig med Mayamor!

Tenk deg veldig godt om før du avgjør noe nå, det er en avgjørelse som kommer til å forandre livet ditt på alle mulige måter..for ALLTID! Skjønner godt dilemmaet..mht alder etc...men samtidig så råder jeg deg til å gi deg selv bedre tid! Det er selvsagt en utrolig herlig tanke, å skulle forestille seg hvordan barna våre vil komme til å se ut..hvor mange vi får...hva de skal hete... (..og vi tenker vel alle sånn når vi møter mr. Right..)..

Jeg er veldig glad for at vi ventet noen år (tre år..) før vi ble enige om å starte prøvingen, for jeg ville aldri vært foruten de gode årene vi har hatt alene..som kjærester!

Noe jeg kunne ha vært foruten er de drøye tre årene det har tatt oss med prøving som ikke har gitt noen resultater! Du har virkelig ALDRI noen garantier for noe som helst!

Stol på magefølelsen din, men gi deg selv tid til å finne ut av hva du egentlig vil! Det er jammen ikke enkelt å skulle finne ut av..men når det gjelder sånne store avgjørelser så har du nå en sjanse til å tenke godt igjennom! Ingen panikkhandlinger...for så dårlig tid har dere vel ikke! Og spesielt ikke han..for mannfolkene er det såre enkelt..de er jo fruktbare til de er skikkelig gamle! :wink:

Jeg har mange venner som har fått barn tidlig i forholdet og har klart seg kjempebra, men har også venner det ikke har gått spesielt bra med...

Jeg håper at du finner ut av det snuppa..

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var jo en tillitserklæring fra han!!

Personlig synes jeg at 3 mnd ville vært for kort tid, jeg har alltid synes at jeg ønsker et godt fundament om man skal bringe barn inn i livet. At du har pcos synes jeg ikke bør veie så tungt mht praktisk hensyn, ihvertfall når du har alderen ganske mye på din side fremdeles. Magefølelsen er det viktige.

Har pco selv, og vi har bestemt at den dagen vi skal prøve (etter 8 år!) skal vi ikke gå rett på Pergo (selv om jeg kan få det). Vi vil liksom prøve litt selv først, ihvertfall en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en lang prat i helgen, da han var hjemme. Jeg sa at jeg synes det var litt tidlig og var redd det var litt for sterke "nyforelskende skylapper" enda. Han er 110% sikker på at jeg er jenta hans og jeg satt med tårer i øynene når kjærlighets erklæringer kom på løpende bånd.

Konklusjonen ble at vi skulle fortsette som nå, uten prevensjon, men ikke gå 100% inn for prøving enda. Skulle han skyte blink kommer ikke panikken, men i utgangspunktet venter vi i hvertfall en mnd eller to før vi starter forfult.

Takker for kommentarer jenter. Dere er SÅ gode og ha :klem: til dere alle!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...