Gå til innhold

Gifte meg utenfor london snarest, er det for mye å be gjester om?


Gjest sandymor

Anbefalte innlegg

Gjest sandymor

Heisann! Jeg skal gifte meg med min engelskmann som jeg har bodd med i london i 6 år. Det er helt naturlig for meg å leie en herregård her utenfor london (er jo tross alt her jeg har hjertet mitt) framfor å gifte meg hjemme. Jeg vil gjerne gifte meg snarest, helst til høsten. 
Vi tenker å invitere 50stk, halvt min side halvt hannes. Greia er det, jeg er norsk, og familie og venner er spredt over hele norge. Er det for mye å be om at de skal komme i mitt bryllup om 6mnd? Vil gjerne vnner og familile skal glede seg og ikke se på dette som en byrde. Jeg har såklart planlagt en hel masse, mat drikke, og vil gjøre dette til en britisk opplevelse for dem. Legger opp til muligheter for B/nB overnatting for de som vil holde priser nede.  ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres fint ut synes jeg. Jeg hadde kommet om jeg var invitert. :)

Anonymkode: 9d912...144

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt fra London tenker du ha bryllupet da? Er det enkelt å komme seg dit, og er det greit med overnattingstilbud der? Jeg ble invitert i bryllup i Hampshire i sommer, i en landsbygd langt uti gokk. Regnet på det og ville kostet meg 10.000 kr om jeg hadde reist (hotell var veldig dyrt og det var ikke mange av de heller, i tillegg er tog i England ganske dyrt). Det gadd jeg ikke bruke penger på. 

Det er jo ditt bryllup og jeg forstår du vil ha det i England når du bor der. Men ha forståelse for at kanskje ikke alle vil/kan bruke så mye penger på å komme seg dit. 

Anonymkode: 97b61...2ea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet om jeg hadde hatt råd :)

Anonymkode: d6bef...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ofte veldig billige billetter til london. Jeg hadde kommet!

Anonymkode: c9cf6...fe2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandymor

Det er positivt, en gjest down.😊 Nei greia er det at jeg vet det er mye negativitet rundt utenlandske brullyp og kostnader for gjester .. så lurer litt på om hvis dette blir en byrde, hva skal til for å hjelpe venner å komme uten å sprenge budsjettet selv 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, sandymor said:

Er det for mye å be om at de skal komme i mitt bryllup om 6mnd? 

Inviter til bryllup, men ha i bakhodet at en del av gjestene ikke kan komme når du legger det til et annet land. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres dag, dere bestemmer :)  Dersom alternativet er at dere gifter dere i Norge f.eks så blir det jo samme greia, bare med hans familie og venner? Selvfølgelig, gifter man seg i utlandet så må man nesten regne med at noen ikke har mulighet til å komme, men det virker jo som du gjør det du kan for å gjøre det bra for dem som kan. Kan bare snakke for meg selv, men hadde ikke på noen måte sett det som en byrde å skulle dra i et bryllup i et annet land :) 

Anonymkode: 7da6b...c87

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes steder i Norge som er vanskeligere å komme seg til enn London. De som virkelig ønsker å komme, de kommer, de som kanskje er mer perifere kan det hende dropper ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandymor
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor langt fra London tenker du ha bryllupet da? Er det enkelt å komme seg dit, og er det greit med overnattingstilbud der? Jeg ble invitert i bryllup i Hampshire i sommer, i en landsbygd langt uti gokk. Regnet på det og ville kostet meg 10.000 kr om jeg hadde reist (hotell var veldig dyrt og det var ikke mange av de heller, i tillegg er tog i England ganske dyrt). Det gadd jeg ikke bruke penger på. 

Det er jo ditt bryllup og jeg forstår du vil ha det i England når du bor der. Men ha forståelse for at kanskje ikke alle vil/kan bruke så mye penger på å komme seg dit. 

Anonymkode: 97b61...2ea

10.000? Det er jo helt gærnt. Det er helt forståelig at du droppa ut. Regnet med at turen ville kostet mine gjester rundt 3 om de var økonomiske.

Du har et godt poeng, det er en avjgørende faktor for meg. Nemlig at det er innen en time fra London, og det finnes rimligere overnattignsmuligheter i området rundt venue... får ta taxiregningen selv. Evt leie buss til og fra området. En time bør vel gå fint, eller forventer gjester at det er innenfor londonområdet når man først reiser dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når brudeparet kommer fra forskjellige land må jo nødvendigvis en del av gjestene få lang reisevei uansett hva man gjør.  Men regn med at noen vil melde avbud - alle har ikke mulighet til å bruke så mye tid og penger på et bryllup, uansett hvor gjerne de vil.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sandymor skrev:

10.000? Det er jo helt gærnt. Det er helt forståelig at du droppa ut. Regnet med at turen ville kostet mine gjester rundt 3 om de var økonomiske.

Du har et godt poeng, det er en avjgørende faktor for meg. Nemlig at det er innen en time fra London, og det finnes rimligere overnattignsmuligheter i området rundt venue... får ta taxiregningen selv. Evt leie buss til og fra området. En time bør vel gå fint, eller forventer gjester at det er innenfor londonområdet når man først reiser dit?

3000 er jo billigere enn et annet bryllup som jeg var i utenfor Oslo :) Så det er billig faktisk! Å ha litt reisevei tror jeg folk forstår er nødvendig, men det er nok greit å sjekke at det er enkelt å komme seg dit og at det ikke koster en formue. Kan du f.eks ordne noe rabatt på en B&B eller hotell i nærheten av der du skal ha bryllupet? Bare et tips fra meg,ikke sikkert det er mulig men går jo an å spørre. 

Anonymkode: 97b61...2ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt ok at du vil ha bryllup der, men du må regne på hva det vil koste for gjestene, og være realistisk mht økonomi. Det er jo kanskje sånn at noen vil prioritere og har planlagt sommerferie rett før, så ta høyde for det. Hadde kommet selv da. Ser jo fint ut 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandymor
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Deres dag, dere bestemmer :)  Dersom alternativet er at dere gifter dere i Noerge f.eks så blir det jo samme greia, bare med hans familie og venner? Selvfølgelig, gifter man seg i utlandet så må man nesten regne med at noen ikke har mulighet til å komme, men det virker jo som du gjør det du kan for å gjøre det bra for dem som kan. Kan bare snakke for meg selv, men hadde ikke på noen måte sett det som en byrde å skulle dra i et bryllup i et annet land :) 

Anonymkode: 7da6b...c87

 

Sant, samme greia motsatt vei og da måtte jeg dratt med gamle britiske bestemødre med dårlige ben til kalde norge også☺️.🙄 Som Neidr sier, er det er kanskje liksågreit om periferien dropper ut, så lenge mine viktigste ønsker å bruke pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å gifte seg i utlandet når man faktisk bor der, og å legge bryllup til utlandet når man bor i Norge - fordi bryllupsfesten blir billigere da. 

Anonymkode: 8d9b1...f44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet hvis jeg hadde råd, men når du legger bryllup til et annet land enn der du bor må du nesten regne med at noen velger å bli hjemme. 

Anonymkode: ee82e...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, sandymor skrev:

Heisann! Jeg skal gifte meg med min engelskmann som jeg har bodd med i london i 6 år. Det er helt naturlig for meg å leie en herregård her utenfor london (er jo tross alt her jeg har hjertet mitt) framfor å gifte meg hjemme. Jeg vil gjerne gifte meg snarest, helst til høsten. 
Vi tenker å invitere 50stk, halvt min side halvt hannes. Greia er det, jeg er norsk, og familie og venner er spredt over hele norge. Er det for mye å be om at de skal komme i mitt bryllup om 6mnd? Vil gjerne vnner og familile skal glede seg og ikke se på dette som en byrde. Jeg har såklart planlagt en hel masse, mat drikke, og vil gjøre dette til en britisk opplevelse for dem. Legger opp til muligheter for B/nB overnatting for de som vil holde priser nede.  ☺️

Tror det blir greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kort frist med 6 mnd om man skal reise langt. Men om jeg har fri/får fri fra jobb ville jeg reist ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få en rimelig flybillett til London fra de største byene i Norge, men er det folk som bor utenfor disse byene så vil flyreisen så og si fordoble seg. Det som er lurt er å sjekke opp de forskjellige overnattingsmulighetene, pris og avstand til bryllupsfeiringen. I tillegg pris på tog og andre ting som er relevant.

Anonymkode: fca0d...5cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ofte veldig billige billetter til london. Jeg hadde kommet!

Anonymkode: c9cf6...fe2

Flybilletter kan man finne billige, men å ta tog i England er hinsides dyrt. Og siden Ts ikke skal gifte seg i London så kan det fort bli en kostbar affære med fly, tog og overnatting 

Anonymkode: b1ea7...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...