Gå til innhold

Hvorfor er russiske folk så sure?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er en slik holdning 

- du har oppmerksomheten min nå, kom til saken. åja, mener du at jeg skal UNDERHOLDE deg (smile, gjøre meg tilgjengelig) i samme slengen, mens det er DU som har noe på hjertet? Du henvender deg, og du skal bli underholdt? Unnskyld meg? 

Kanskje det er en greie jeg har med nordmenn, da jeg føler jeg må tilrettelegge så mye før jeg kan i det hele tatt si noe. Og ja, jeg blir veldig fornærmet når noen bruker tiden min, men jeg er norsk og har lært meg å bite i det sure eplet. 

- jada, du er så HYGGELIG ATTE, men hva er egentlig poenget og hva er problemet? 

Type selvdisiplin man må ha med barn. Irriterende, men (barna) kan ikke noe for det. 

 

Anonymkode: a90cc...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre med folk som er sure (og som viser det) enn folk som later som de liksom er i så fantastisk godt humør, samtidig som de egentlig er potte-sure likevel...                                    

Anonymkode: 05061...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjenner flere russere. Noen av dem ser skikkelig sure ut, men de er ikke det. Langt der i fra, men de er heller ikke hyggelig bare for å være det.

 

Rusland er et gigantisk land, noe som også betyr at det er stor forskjell på hvor de kommer fra i landet. De som kommer fra nord virker kanskje mest traus av alle, etter min mening. Men seff finnes det sure russere. Vil heller si at litauere er mer sure, eller snarsint i allefall.

Anonymkode: a7a29...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om russere generelt er sure, jeg kjenner ingen personlig. Det jeg kan si er at mindre serviceinnstilte mennesker enn du finner i butikker og restauranter i Moskva, DET tror jeg ikke finnes!  

Anonymkode: b02c0...be1

Joda, det gjør du. Reis litt utenfor Moskva eller til en annen by med færre turister.

Men sånn er det bare. Liker uansett russisk kultur bedre enn norsk kultur.

Anonymkode: 47420...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner ikke så mange russere, men de slår meg ikke som spesielt sure. Men de har kanskje ikke så mye mimikk og viser så mange smil? Likevel vil jeg ikke si at det trenger bety så mye og at de egentlig er så fryktelig sure. Forskjellige kulturer har forskjellige uttrykk. Amerikanere er superbilde og snakkesalige uansett. Thaier smiler enten de er glade, vil bare få deg til å bruke pengene dine eller be deg dra til helvete. 

Anonymkode: 8453f...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.3.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Ikke så mange. Følger med i media og ser at det jeg mener stemmer. Har ikke behov for å bli kjent med så mange... 

Anonymkode: 0e2ac...937

Faren min er russisk, han er alkis men drikker kun øl og vil, han er alltid sint og banka meg og mamma da jeg var barn. 

Anonymkode: 9c643...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Er du dame i og med at du legger fokus på damer som offer her? Jeg synes det virker motsatt. Kjenner til et par menn som har funnet seg russerdamer, og de er ikke mye herre i eget hus lenger for å si det sånt. 

Russland er verdens største land og folketallet er mer enn dobbelt av Norge, så du kan ikke generalisere  slik. 

Anonymkode: f3f05...225

??? 

På 9.3.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med dine forutinntatte holdninger ellers? Hvordan er dansker, svensker, finner, amerikanere, polakken og grekere?

Anonymkode: 57b69...f1c

De liker jeg. :) I Thailand er folk mer rasistisk enn man skulle tro. 

Anonymkode: 0e2ac...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det gjør du. Reis litt utenfor Moskva eller til en annen by med færre turister.

Men sånn er det bare. Liker uansett russisk kultur bedre enn norsk kultur.

Anonymkode: 47420...2ad

Du er ikke norsk mao. 

Anonymkode: 0e2ac...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...