Gå til innhold

Hva er det nordmenn flytter fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

norske som flytter ut av Norge, hva flytter de fra? Hva er bedre i det andre landet? Vi er flinke til å irritere oss over de som kommer til Norge og liksom tar våres jobber, men nordmenn som kommer til utlandet må da være mye verre..i og med at de liksom kommer fra verdens beste land?

Anonymkode: 6a0a3...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lei snø og sånt. Sikkert derfor. 

Anonymkode: 9dddc...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

norske som flytter ut av Norge, hva flytter de fra? Hva er bedre i det andre landet? Vi er flinke til å irritere oss over de som kommer til Norge og liksom tar våres jobber, men nordmenn som kommer til utlandet må da være mye verre..i og med at de liksom kommer fra verdens beste land?

Anonymkode: 6a0a3...c4c

Verdens beste land er det jo ikke, se på helsevesen. Bare fordi det ikke koster noe å bruke så betyr det ikke at det er bra. Lav kunnskap, ligger langt etter på metoder, langt etter på kreftbehandling, styres av økonomi og byråkrati.

Å ha et bra liv handler mer om godene som mange gnåler.

For meg personlig handlet det om samfunnet, menneskene, hvordan vi lever. Nordmenn er ikke sosiale som mennesker, vi er ekstremt konforme, nedbrytende og stereoptype. Trives bedre i et samfunn der mennesker er ute å møter hverandre, kan oppføre seg. Har sosial kultur(ikke fylla), da må man ut av norge dessverre.

Det jeg liker med norge? Naturen! Så drar til norge mellom juni og oktober.

Anonymkode: a2a32...db4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

norske som flytter ut av Norge, hva flytter de fra? Hva er bedre i det andre landet? Vi er flinke til å irritere oss over de som kommer til Norge og liksom tar våres jobber, men nordmenn som kommer til utlandet må da være mye verre..i og med at de liksom kommer fra verdens beste land?

Anonymkode: 6a0a3...c4c

Hadde lett flyttet pga været ja. 

Flere ting ble nevnt over. 

Anonymkode: a4b66...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å flytte fra Norge når ungene er voksne. Vi sparer til det. 

For min del er det været samt tidsjaget som trekker meg mot utlandet. En viss grad helse også, for jeg har noen helseplager som er bedre i varmen. 

Vår drøm er å ha et vertshus/lite hotell under solen, for jeg ville kjede meg ved å bare gjøre ingenting.

Jeg elsker Norge! Elsker sommer i Norge! Lengselen etter å tre ut av A4 livet, med jobb-hjem, jobb - hjem, med travle dager, har likevel satt seg i meg over år. 

Hvorfor vi tenker å flytte sørover? Fordi vi har muligheten kanskje? Få det beste av to verdener. 

Anonymkode: b57dc...b30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Verdens beste land er det jo ikke, se på helsevesen. Bare fordi det ikke koster noe å bruke så betyr det ikke at det er bra.

En undersøkelse fra 2017 viser noe annet enn det du påstår.

https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2017/06/14/195309661/ny-rapport-norge-har-et-av-verdens-beste-helsevesen

Den første globale studien viser store ulikheter i lands helsetilbud, og Norge havner på delt fjerdeplass med Sverige og Australia.

 

 

Anonymkode: 0c2d5...12d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En undersøkelse fra 2017 viser noe annet enn det du påstår.

https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2017/06/14/195309661/ny-rapport-norge-har-et-av-verdens-beste-helsevesen

Den første globale studien viser store ulikheter i lands helsetilbud, og Norge havner på delt fjerdeplass med Sverige og Australia.

 

 

Anonymkode: 0c2d5...12d

Når de måler på hvor mye penger som brukes per pers liksom. I virkeligheten går vel 90% av busjettet til lønninger og bygg, og ikke nødvendigvis til pasientens gode.

Anonymkode: 3ea53...41f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En undersøkelse fra 2017 viser noe annet enn det du påstår.

https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2017/06/14/195309661/ny-rapport-norge-har-et-av-verdens-beste-helsevesen

Den første globale studien viser store ulikheter i lands helsetilbud, og Norge havner på delt fjerdeplass med Sverige og Australia.

 

 

Anonymkode: 0c2d5...12d

Disse kildene der betyr ingenting. Fake news.

Anonymkode: a2a32...db4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

norske som flytter ut av Norge, hva flytter de fra?

Jeg har bodd 10 år i utlandet, og har ingen planer om å flytte tilbake til Norge igjen. Dette er mitt nye hjem, og det er større sjanse for at jeg bytter statsborgerskap, enn at jeg flytter "hjem" igjen.

I Norge så ble jeg avvist av helsevesenet, som ga meg store helseplager. Jeg ble avvist av alt av arbeidstakere, så jeg fikk ikke jobb. Studier ble for vanskelig, på grunn av helseproblemer, som helsevesenet ikke gjorde noe for å hjelpe meg med. Jeg hater snø, is, slaps, kulde, og temperaturer under 20 grader. Jeg ble uglesett av samfunnet, fordi at jeg ikke hadde kone, hus, stasjonsvogn og hus i en alder av 30 år. 

I tillegg så er nordmenn flest så ufattelig rigide, kalde og følelsesløse, sammenlignet med her hvor jeg bor, for eksempel.

Men skjønner jo at spørsmålet kommer, for vi nordmenn er jo så opptatt av at vår egen navle er fasiten på hvordan alle andre navler skal se ut, så om noen andre har en navle som ser litt annerledes ut så skal vi sporenstreks påpeke det, og gjerne heve oss selv over den andre.
 

Anonymkode: af450...c6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til utenlands for 6 cr siden.

Grunner til at jeg ikke har flyttet tilbake inklduerer:

  • Været. Jeg savner så absolutt ikke snø og is. Det er nydelig med milde vintre.
  • Sosial kultur. Hyggelige, varme mennesker. Rikt kulturliv som ikke nødventigvis er i offentlig regi.
  • Norge er et trygt og godt land, med en sterk velferdstat og relativt små forskjeller medllom fattig og rik. Landet jeg bor i nå innebærer større risiko enn Norge, noe som fører med seg større mulighet for fortjeneste. Dette er en risk/reward balanse jeg trives bedre med.
  • Mye billigere å leve og å bo. Nå er det også en litt lavere levestandard her men ikke noe som merkes.


Det er sikkert noen som kommer til å være uenig i noen av påstandene jeg kommer med her, men dette er bare slik jeg ser ting :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for ungene , så hadde jeg flyttet til varmere strøk. Jeg blir så utrolig dårlig av de svingende temperaturene og det kalde været. 

Anonymkode: d1418...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å flytte grunnet helsen min. Jeg har ille kulde astma, atopisk dermatitt, en muskel og ledd sykdom. Alt dette er skikkelig ille på vinteren her. Jeg sitter da som en fange i mitt eget hjem. Så selvfølgelig vil jeg få det mye bedre i et land hvor det er varmt året rundt.

Anonymkode: fbbb9...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere som har svart; hvilket land har dere flyttet til? jeg er selv inne på tanken om å flytte, er syk og klarer bare ca 20% stilling. og har mer smerter i kulden. men hvilket land har et godt helsevesen, og er et forholdsvis trygt land? de fleste drar vel til spania

Anonymkode: ad578...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

men hvilket land har et godt helsevesen, og er et forholdsvis trygt land? de fleste drar vel til spania

Spania har faktisk et godt og gratis offentlig helsevesen. Men litt språkproblemer kan det være der, siden de fleste er mildt sagt ustø i engelsk.

Anonymkode: af450...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn flytter til utlandet og klager over at innvandrere kommer til Norge......lurer på om dere vet hva definisjonen på hykleri er.

 

Anonymkode: 0cc9c...289

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spania har faktisk et godt og gratis offentlig helsevesen. Men litt språkproblemer kan det være der, siden de fleste er mildt sagt ustø i engelsk.

Anonymkode: af450...c6d

Da får du lære deg spansk da vel. 

Anonymkode: 0cc9c...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spania har faktisk et godt og gratis offentlig helsevesen. Men litt språkproblemer kan det være der, siden de fleste er mildt sagt ustø i engelsk.

Anonymkode: af450...c6d

Jeg tar det som en selvfølge at de som flytter til et annet land med tanke om å bli boende, lærer seg språket.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, applestories skrev:

Jeg tar det som en selvfølge at de som flytter til et annet land med tanke om å bli boende, lærer seg språket.

Støtter denne. 

Anonymkode: 7608a...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, applestories skrev:

Jeg tar det som en selvfølge at de som flytter til et annet land med tanke om å bli boende, lærer seg språket.

Viser bare hvor hykleriske nordmenn er, de forlanger at innvandrere lærer seg norsk men er ikke villige til å lære seg spansk når de flytter til Spania.

Anonymkode: 0cc9c...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...