AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Hjelp! Moren min har begynt å sende forslag til hus. Nært henne. Hun tar ting ekstremt personlig og lager store nummer av ingenting. Hvordan skal jeg forklare at jeg ikke vil bo i det området? Jeg vil ikke ha moren min på besøk hver dag. Hun kan være veldig intens. Og vil ikke at barna mine skal gå på samme skole jeg gikk på. Faren min har også sendt noen forslag. Skulle jeg gå for det, så tar hun det som at jeg velger faren min over henne. Synes egentlig ikke foreldrene mine skal tråle rundt på nettet etter hus. Kameraten til samboer har også begynt å sende forslag til hus. Hvorfor skal folk blande seg sånn? 😱 Han er ikke like hårsår da. Anonymkode: 660f4...903
Nypåkg Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Takk for tips! Dette skal jeg se nærmere på, men har også noen andre aktuelle på listen. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, Nypåkg skrev: Takk for tips! Dette skal jeg se nærmere på, men har også noen andre aktuelle på listen. Nesten. Jeg droppet ", men jeg har også noen andre aktuelle på listen." Det var så godt ment, men fullstendig uaktuelt siden det ville gitt meg mer enn 2 timers reisevei hver vei. Anonymkode: a34c9...63c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 Mens jeg var på reise ble mora til samboeren min med på andrevisning av en leilighet jeg hadde veldig lyst på. De kom i fellesskap frem til at leiligheten ikke var noe for oss. Han er en eks nå for å si det sånn. Forøvrig, synes svaret du fikk her over var bra. Anonymkode: b3e16...16c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Det holder ikke. Hun datt nesten av stolen når jeg gikk på visning på et hus jeg ikke hadde vist foreldrene mine. Fortalte at samboer hadde sett det mens han var på jobb og at vi måtte skynde oss på visning når han kom hjem. Hun synes det er kjemperart at ikke samboeren min har involvert sine foreldre mer enn han har gjort. Skal liksom være med alle stegene... TS Anonymkode: 660f4...903
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 Jeg synes du virker nærtagende også, og du tar det litt vel alvorlig at folk sender deg forslag. Mange synes det er gøy å titte på boligannonser, og det et bare moro å dele annonser man finner ned andre, spesielt de man vet er på boligjakt. Om du tar deg nær av det, synes det er ubehagelig eller lignende så trenger du vel ikke svare noe spesielt tilbake i fet hele tatt. Om de sender deg link så send bare en tommel opp tilbake, eller svar at «ja, det er mange fine boliger der ute » Anonymkode: 757c0...501 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 Mulig jeg tar meg litt nær jeg også, men når de sender 20 forslag på en måned så blir det litt mye. Begynner å bli stressa av det. Kan jo sende tommel opp da. Nøytralt og greit svar det. TS Anonymkode: 660f4...903
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #8 Skrevet 9. mars 2019 Jeg skjønner du tar deg litt nær av det, det gjorte jeg også. Det blir litt mye fordi alt skjer på en tid og det er mye som skal på plass på den korte tiden. Trenger du og samboer å involvere foreldre så nært og tett i deres prosess med å finne ny bolig? Tenk litt på om det virkelig er nødvendig å holde dem løpende orientert før dere faktisk har signert kontrakt. Anonymkode: a34c9...63c 1
exictence Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 "Ja, bare smil og si takk, og takk for at dere bryr dere. Setter pris på det. Samtidig føler samboer og jeg litt for at bare vi to skal se på noe også. Dere forstår sikkert"
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 Har foreldrene deres bidratt med finansiering, realkausjon eller lignende for at dere skal få kjøpt dere hus? Har vært borti det før, at foreldre føler de må blande seg og passe på at dere kjøper riktig hus fordi de egentlig er skeptiske til å stille med hjelp. Anonymkode: 7fe05...ba6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har foreldrene deres bidratt med finansiering, realkausjon eller lignende for at dere skal få kjøpt dere hus? Har vært borti det før, at foreldre føler de må blande seg og passe på at dere kjøper riktig hus fordi de egentlig er skeptiske til å stille med hjelp. Anonymkode: 7fe05...ba6 Nei. Moren min er litt overbeskyttende for å ikke gjøre samme feil som hennes mor (som aldri var der for henne). Begge foreldrene mine virker til å være redde for å ikke være nyttige lengere. Kan hende det er mye der det ligger. Det er greit at de hjelper til litt, men ro ned hestene litt da. Jeg mistet jobben i november og har ingen inntekt siden jeg studerer, men har godt med egenkapital. Kameraten til samboeren (foreldrene hans er ikke innblandet) virker til å være veldig interessert i hus.. jeg trodde han var eiendomsmegler et helt år etter at vi møttes. Han jobber i en bank som har eiendommer også. TS Anonymkode: 660f4...903 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 Ikke reager som henne, ta forslagene med stoisk ro. Ikke inviter henne inn i diskusjoner om kjøp av bolig. Du kan samtidig forberede henne litt med å hinte: Takk, jeg skal se nærmere på annonsen, foreløpig ser vi på flere områder vi synes er interessante. Slik at du venner henne på at dere ikke nødvendigvis havner ved dem. Om hun blir grinete - vel, hun må håndtere sine følelser. Vær en voksen, behandle henne som en voksen. Anonymkode: 064fe...932 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Moren min har begynt å sende forslag til hus. Nært henne. Hun tar ting ekstremt personlig og lager store nummer av ingenting. Hvordan skal jeg forklare at jeg ikke vil bo i det området? Jeg vil ikke ha moren min på besøk hver dag. Hun kan være veldig intens. Og vil ikke at barna mine skal gå på samme skole jeg gikk på. Faren min har også sendt noen forslag. Skulle jeg gå for det, så tar hun det som at jeg velger faren min over henne. Synes egentlig ikke foreldrene mine skal tråle rundt på nettet etter hus. Kameraten til samboer har også begynt å sende forslag til hus. Hvorfor skal folk blande seg sånn? 😱 Han er ikke like hårsår da. Anonymkode: 660f4...903 De blander seg fordi er spennende å se etter hus. Du virker litt hårsår. ; ) Anonymkode: 37e6d...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 Jeg lot drømmehuset gå for rundt 11 år siden, fordi min far var med på visning, og var så negativ. Etter det fikk han ikke være med, og da jeg søkte nytt hus nå siste gangen visste ikke engang mine foreldre at jeg så etter nytt hus. Presenterte det da jeg hadde kjøpt. Anonymkode: 5b5e2...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Tror du er litt i overkant hårsår på dette her. Gå på de visningene dere vil, og kjøp uten å orientere dem først. Anonymkode: 00ffa...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lot drømmehuset gå for rundt 11 år siden, fordi min far var med på visning, og var så negativ. Etter det fikk han ikke være med, og da jeg søkte nytt hus nå siste gangen visste ikke engang mine foreldre at jeg så etter nytt hus. Presenterte det da jeg hadde kjøpt. Anonymkode: 5b5e2...9bc Haha, hadde jeg gjort det så hadde ikke moren min snakket meg meg på flere måneder. De er ikke med på visning da, de bare vet hvilke hus vi ser på da jeg ikke har noe annet som skjer i livet mitt (og derfor ingenting å snakke om). Prøver å tone det ned herfra. De vet jo at vi ser på hus som er opp til en time unna i bil. TS Anonymkode: 660f4...903
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 Hadde mine foreldre vært slik moren din er, så hadde jeg ikke brydd meg om det skulle ta lang tid for henne å akseptere å bli utelukket. Klart det er fint å dra inn noen som er f eks en rørlegger, elektriker eller snekker, men da snakker vi om faglig input. Det er dere som skal bo der, ikke dem. I en slik prosess er dere nødt til å lytte til deres egen magefølelse og hjerne, og lukk ute alle andre meninger. Anonymkode: 5d260...659
Gjest theTitanic Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Moren min har begynt å sende forslag til hus. Nært henne. Hun tar ting ekstremt personlig og lager store nummer av ingenting. Hvordan skal jeg forklare at jeg ikke vil bo i det området? Jeg vil ikke ha moren min på besøk hver dag. Hun kan være veldig intens. Og vil ikke at barna mine skal gå på samme skole jeg gikk på. Faren min har også sendt noen forslag. Skulle jeg gå for det, så tar hun det som at jeg velger faren min over henne. Synes egentlig ikke foreldrene mine skal tråle rundt på nettet etter hus. Kameraten til samboer har også begynt å sende forslag til hus. Hvorfor skal folk blande seg sånn? 😱 Han er ikke like hårsår da. Anonymkode: 660f4...903 Du sier ja og ha og ignorerer det hele, mens du finner hus selv som du byr på uten å fortelle dem noe. Når du har kjøpt blir det ikke mer mas.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 Hvis moren din ikke har en helt annen oppfatning av skolen enn deg kan du bruke det som argument. Du vil gjerne bo i samme område, men du kan umulig la barna gå på en skole med så dårlig innemiljø, klassemiljø, mobbeproblem, dårlige lærere eller hva som er begrunnelsen. Forøvrig har dere full oversikt over alt i deres prisklasse og størrelse som legges ut, det er jo så lettvint nå som alt legges ut på finn. Hun trenger derfor ikke styre med å lete fram hus for dere, for enten så har dere planlagt å gå på visning eller så er det ikke helt det dere ser etter. Anonymkode: d3421...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå