Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ligget jevnt på 12-1500 kcal men går ikke ned. Veier opp hver minste smule. Forsøkte 800 kcal i 14 dager og da gikk jeg plutselig ned litt, men problemet er at jeg sprekker når jeg legger meg så lavt. Blir så sulten så sulten. HVa gjør jeg feil? Kan ikke trene hardt pga helsen men går turer hver dag med hunden.

Anonymkode: 4321d...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ligget jevnt på 12-1500 kcal men går ikke ned. Veier opp hver minste smule. Forsøkte 800 kcal i 14 dager og da gikk jeg plutselig ned litt, men problemet er at jeg sprekker når jeg legger meg så lavt. Blir så sulten så sulten. HVa gjør jeg feil? Kan ikke trene hardt pga helsen men går turer hver dag med hunden.

Har du konsekvent, og uten opohold, ligget på 1200-1500 kalorier daglig?

Anonymkode: 4937a...84f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du konsekvent, og uten opohold, ligget på 1200-1500 kalorier daglig?

I to år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva veier du? 

Anonymkode: 45149...b22

Skrevet

Hvis du virkelig har levd på under 1500 kcal hver eneste dag i 2 år er noe feil...

1. Kanskje du har lavt stoffskifte? Ta blodprøver hos legen

2. Kanskje du ikke spiser så få kcal som du tror? Hvis du fråtser en kveld fordi du sprekker er det fort gjort at det veier opp for underskuddet du har hatt hele uka.

3. Hvor mye veier du? hvis du ikke er overvektig kan 1500 kcal daglig være akuratt det kroppen din trenger for å opprettholde vekten

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest sannsynlig for lite mat, og feil mat. Det hjelper ikke å spise ett visst antall kalorier hvis det bare er drittmat. Kroppen holder igjen, og går på sparebluss. Du sier at du ikke kan trene hardt, men hva med svømming? Gåturer er jo og kjempebra. 

Vil anbefale lege. 

Anonymkode: 22ead...82c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier 99 kilo og skal ned til 75. Har gått jevnt på ca 1200-1500kcal daglig i 2 år, men har skeiet ut når jeg la meg på 800 pga jeg ble så forbanne pga jeg ikke går ned! Jeg har litt lavt stoffskifte  men ikke nok til medisin.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde akseptert at kaloriunderskudd over tid fører til vektnedgang, ville ikke dette vært noe problem. Hvis du ikke har gått ned i vekt, har du ikke hatt reelt kaloriunderskudd over tid, så enkelt er det. 

Du gir lite relevant informasjon, som et minimum bør du opplyse om kjønn, høyde og vekt, og litt mer detaljert om hvordan du logger matinntaket ditt.

Anonymkode: f0adf...66a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at jeg spiste mer enn jeg trodde jeg gjorde. Da jeg begynte registrering med appen  myfitnesspal begynte det å skje ting, men det tok fire uker på 1200 kalorier før jeg ebdelig begynte å gå ned. Spiste jeg 1300 kalorier en dag var vekta gjerne opp 100-200 gram dagen etter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser av og til salat men jeg reagerer på grønnsaker som brokkoli, gulrot og blomkål og sånne ting. Har IBS. Jeg spiser ellers alt, bare veier opp så jeg ikke kommer over 1500 kcal

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at jeg spiste mer enn jeg trodde jeg gjorde. Da jeg begynte registrering med appen  myfitnesspal begynte det å skje ting, men det tok fire uker på 1200 kalorier før jeg ebdelig begynte å gå ned. Spiste jeg 1300 kalorier en dag var vekta gjerne opp 100-200 gram dagen etter.

Hei jeg har lifesumappen og veier opp absolutt alt. Går ikke ned! Må legge meg på 800 for å gå ned og da blir jeg så sulten at jeg sprekker uansett. Hva spiser du ? Kan du komme med forslag til mat?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser av og til salat men jeg reagerer på grønnsaker som brokkoli, gulrot og blomkål og sånne ting. Har IBS. Jeg spiser ellers alt, bare veier opp så jeg ikke kommer over 1500 kcal

Dette er ikke relevant informasjon. Du må gjøre noe med innstillingen din, ikke være så vrang.

Anonymkode: f0adf...66a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg veier 99 kilo og skal ned til 75. Har gått jevnt på ca 1200-1500kcal daglig i 2 år, men har skeiet ut når jeg la meg på 800 pga jeg ble så forbanne pga jeg ikke går ned! Jeg har litt lavt stoffskifte  men ikke nok til medisin.

Forstår jeg det ligger i grenseland altså? Da ville jeg snakket med legen om å kunne ta en liten dose medisin likevel, for å se om det påvirker vekta, men legene er vanskelige på dette.

image.png.643a71519311a4992f64e343a8b2b212.png

Jeg har lavt stoffskifte og det eneste symptomene jeg får når det er for lavt, er at jeg går opp i vekt. Jeg gikk rundt lenge med lavt stoffskifte siden dette var mitt eneste symptom og da får man jo alltid bare beskjed om at man spiser mer enn man tror og at man må spise mindre. Så jeg gjorde jo det, mindre og mindre uten at jeg gikk ned. Så da jeg fikk medisiner så var jeg så vant med å spise så lite at jeg raste ned 10kg på en måned. Legen måtte skrive ut slike næringsdrikker til meg for å senke nedgangen så jeg ikke skulle få løshud. Så snakk med legen om dette om du genuint plages.

Anonymkode: 08fef...2af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper jo ikke å "legge seg" på 800 kcal når du vet at du sprekker. Når sulten tar deg vil kroppen ha fett og søtt, og da får du plutselig i deg langt mer enn du burde. 

Spis havregryn, magert kjøtt og fisk, MYE grønnsaker og drikk mye. 

Prøv å aktivisere deg sånn at du ikke sitter å kjenner på sultfølelsen, enten fysisk aktivitet, møte venner (uten å spise usunt) eller rett og slett sov mer

Anonymkode: b2680...525

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan ikke være mulig! Du er 99 kilo, ligger på 1200-1500 kcal. Går tur med hunden, nei dette tror jeg ikke noe på. Jeg veide 93 kg, 165 cm, spiste 1200-1400 kcal og som deg så trente jeg ikke, men gikk kveldstur. På 6 mnd gikk jeg ned 19 kg! 

Anonymkode: e2cbe...6ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan ikke være mulig! Du er 99 kilo, ligger på 1200-1500 kcal. Går tur med hunden, nei dette tror jeg ikke noe på. Jeg veide 93 kg, 165 cm, spiste 1200-1400 kcal og som deg så trente jeg ikke, men gikk kveldstur. På 6 mnd gikk jeg ned 19 kg! 

Og folk er ikke forskjellige, ikke sant? 

Anonymkode: 42041...caa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen treningsformer du kan gjennomføre til tross for helsen din?
Har du forhørt deg med legen angående råd til trening og om du kan få time hos f.eks. en ernæringsfysiolog for å sette opp diett for vektreduksjon grunnet overvekt?

Anonymkode: 07694...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje drikker du Pepsi Max eller annen sukkerfri brus med kjipe tilsetningsstoffer. 

Anonymkode: 944bc...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jeg det ligger i grenseland altså? Da ville jeg snakket med legen om å kunne ta en liten dose medisin likevel, for å se om det påvirker vekta, men legene er vanskelige på dette.

image.png.643a71519311a4992f64e343a8b2b212.png

Jeg har lavt stoffskifte og det eneste symptomene jeg får når det er for lavt, er at jeg går opp i vekt. Jeg gikk rundt lenge med lavt stoffskifte siden dette var mitt eneste symptom og da får man jo alltid bare beskjed om at man spiser mer enn man tror og at man må spise mindre. Så jeg gjorde jo det, mindre og mindre uten at jeg gikk ned. Så da jeg fikk medisiner så var jeg så vant med å spise så lite at jeg raste ned 10kg på en måned. Legen måtte skrive ut slike næringsdrikker til meg for å senke nedgangen så jeg ikke skulle få løshud. Så snakk med legen om dette om du genuint plages.

Anonymkode: 08fef...2af

Tusen takk kssl jsmmen mg snakk med legen, siden jeg har lavt stoffskifte men får ikke medisin. Skal krangle litt jeg nå

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper jo ikke å "legge seg" på 800 kcal når du vet at du sprekker. Når sulten tar deg vil kroppen ha fett og søtt, og da får du plutselig i deg langt mer enn du burde. 

Spis havregryn, magert kjøtt og fisk, MYE grønnsaker og drikk mye. 

Prøv å aktivisere deg sånn at du ikke sitter å kjenner på sultfølelsen, enten fysisk aktivitet, møte venner (uten å spise usunt) eller rett og slett sov mer

Anonymkode: b2680...525

Ja drfor jeg ikek kan legge meg på 800. Sa jo nettopp grunnen til det og det er at jeg sprekker. Er jo liksom derfor jeg ligger på 12-1500 daaah.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du ja men det er ikke meg. Driter i om du sier det ikke er mulig, for det er det og jeg er ikke deg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje drikker du Pepsi Max eller annen sukkerfri brus med kjipe tilsetningsstoffer. 

Anonymkode: 944bc...d5b

Ja faktisk så drikker jeg mye pepsi max, har dette noe å si`? Er jo ikke kalorier i den?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker også lavt stoffskifte. 

Har selv erfaring med å ligge på samme vekta over lengre tid, til tross for loggføring av all mat. Lå på 1400 kcal, men vekten rikker seg ikke før jeg fikk hjelp for lavt stoffskifte. 

Anonymkode: 0adea...e61

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...