Gå til innhold

Medbrakt drikke til bryllupsfesten


Ferskeneple

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Man må ingen av delene. 

Hva vil du kalle det å skrive at de skal ha med alkoholen selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, O.G. skrev:

Det er en tvilsom ære å bli invitert til bryllup i disse tider hvor man må stå for mat og drikke selv og attpåtil ha med gave. Man trenger ikke å ha noe alkoholproblem overhodet for og mene det.

Hvem har sagt at man skal ta med mat selv? 

Anonymkode: b4e68...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hva vil du kalle det å skrive at de skal ha med alkoholen selv da?

Det er fortsatt valgfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at man skal ta med mat selv? 

Anonymkode: b4e68...3f6

Det kommer nok snart ifra noe brudepar det også Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Det kommer nok snart ifra noe brudepar det også Tro meg.

Ikke noe galt i det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Ikke noe galt i det heller. 

jo, for da svikter virkelig brudeparet sitt mandat som vertskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, O.G. skrev:

jo, for da svikter virkelig brudeparet sitt mandat som vertskap.

Nei, det gjør de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal stå for servering til gjestene hele kvelden. Hvis folk skal slepe meg seg vinflasker og sixpacker ser jeg for meg at plastposer, ølkartonger og ølplast hadde fløtet utover lokalet. Folk hadde blitt uenig i hvem som eier hvilken sixpack, og det hadde minnet om hvilken som helst hjemme-alene-fest i ungdomsårene. Har man ikke råd til å påkoste seg et bryllup får man invitere færre gjester eller vente med festen til man har spart opp penger. Selvom det står i invitasjonen at man ikke skal ha med gave, så kjenner nok de aller fleste på presset med å medbrine gave likevel. Rart at brudepar ikke kjenner på samme presset med å være et godt vertskap hele kvelden. Presang fra gjester og servering fra vertskapet er noe som forventes når det er bryllup.

Anonymkode: 18a37...1e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns man skal stå for servering til gjestene hele kvelden. Hvis folk skal slepe meg seg vinflasker og sixpacker ser jeg for meg at plastposer, ølkartonger og ølplast hadde fløtet utover lokalet. Folk hadde blitt uenig i hvem som eier hvilken sixpack, og det hadde minnet om hvilken som helst hjemme-alene-fest i ungdomsårene. Har man ikke råd til å påkoste seg et bryllup får man invitere færre gjester eller vente med festen til man har spart opp penger. Selvom det står i invitasjonen at man ikke skal ha med gave, så kjenner nok de aller fleste på presset med å medbrine gave likevel. Rart at brudepar ikke kjenner på samme presset med å være et godt vertskap hele kvelden. Presang fra gjester og servering fra vertskapet er noe som forventes når det er bryllup.

Anonymkode: 18a37...1e8

Jeg tror jeg elsker deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns man skal stå for servering til gjestene hele kvelden. Hvis folk skal slepe meg seg vinflasker og sixpacker ser jeg for meg at plastposer, ølkartonger og ølplast hadde fløtet utover lokalet. Folk hadde blitt uenig i hvem som eier hvilken sixpack, og det hadde minnet om hvilken som helst hjemme-alene-fest i ungdomsårene. Har man ikke råd til å påkoste seg et bryllup får man invitere færre gjester eller vente med festen til man har spart opp penger. Selvom det står i invitasjonen at man ikke skal ha med gave, så kjenner nok de aller fleste på presset med å medbrine gave likevel. Rart at brudepar ikke kjenner på samme presset med å være et godt vertskap hele kvelden. Presang fra gjester og servering fra vertskapet er noe som forventes når det er bryllup.

Anonymkode: 18a37...1e8

jeg er helt enig dette innlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 16.09, O.G. skrev:

Helt greit for meg ja, jeg foretrekker å ikke ta med gave når jeg blir invitert til vorspiel.

Ville heller kalt det nach.  Du fortsetter jo drikkinga etter middag, taler, dessert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 16.17, Husholdning1 skrev:

Fri bar koster langt mer enn 10000 kroner for en fest med 70 stk. 

Rundt 30 000 hvis gjestene drikker 4-5 enheter hver.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
På 8.3.2019 den 19.38, O.G. skrev:

Enig, enten så har folk råd til å holde bryllup, eller så kan de gå til byfogden å gifte seg der. 

Heeelt enig. Og ta seg en pølse på cirkel K etterpå.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2019 at 8:18 PM, Druid said:

Jeg skal ta en for laget her også.

Men jeg har høy toleranse for disse tingene :

 - Jeg har vært flydd inn til bryllup på slott med stort sett alt betalt

- Jeg har vært på bryllup som i all praksis var spleiselag

- jeg har vært på bryllup med dypt kristne mennesker som hadde andakt som del av feiringen. 

Vi er der for å feire dere! 

Dette er det viktige. Dette er hva dere skal fokusere på: Dere skal feire en dag der dere skal føle dere vel med hvordan mennesker forholder seg til deres lykke som ektepar. Pengebruken deres skal ikke primært handle om oss.

Sekundært: Jeg feirer med alkohol. Sorry.

Jeg skal møte i ett alkoholfritt brullup. Jeg respekterer deres valg, men for meg er dette ett møte. Jeg møter opp, feirer dere på deres premisser, men det er den litt kjedelige meg som ikke driter seg ut og som sitter i ett hjørne og ikke finner det naturlig å koble meg opp til en mengde mennesker. Dere kjenner meg, dere vet hva det går i, dette er hva dere ønsker, og jeg ønsker det beste for dere. 

Men lets face it, det er ikke gøy for oss.

(Det er ikke gøy for dere heller, bryllpsfesten er stort sett kun en haug av stress for bryllupsparet uansett , så det blir fort felles skjebne, felles trøst)

Jeg føler ikke vel med å betale fullpris for alkohol. Jeg er sånn sett grunnleggende Norsk. Vi forholder oss til virkeligheten om kostnaden av norske drinker og følgelig foretrekker vi to alternativer til fest : enten at vertskapet står for alt, eller at det er fritt til å ta med.

Fra brudeparet er det ofte ett annet hensyn; i håp om å unngå en "brudeferden i hardanger", ønsker de en barkeeper eller bonger, begge for å sikre at brudegjestene har noen som helst minne om å være i ett bryllup, (my nightmare).

Derfor har vi endt opp med en konsensus om at fri bar er en god idee. 

Men fra ett rent økonomisk perspektiv, er det mye mer hyggelig å invetere folk på deres egne premisser under forståelse av at de du har invitert skal ha en god fest på deres vegne. 

 

Enig!

Og en genial ide - Fri bar hvor ny drikke gis ved innbytte av en tom flaske/glass! da slipper man sløsing hvor folk tar en pils, tar en slurk, og stikker å henter seg en drink...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i et bryllup der vi fikk en enhet pr. rett (3 retters), også fikk vi enten baileys eller konjakk til dessert. Ellers måtte gjestene kjøpe alkoholen selv. Festen var på et hotell, så det var vanlige alkoholpriser i baren. Så heller medbrakt enn en denne type løsning iallfall. 

Anonymkode: 1dbaf...e39

3 enheter til en bryllupsmiddag hørtes utrolig gnient ut.  Gjestene bør ha fulle glass hele tiden. En bryllupsmiddag kan ta flere timer og jeg hadde ihvertfall regnet en 6-7  enheter til bare middagen og conjakk/bayleys utenom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...