Gå til innhold

Medbrakt drikke til bryllupsfesten


Ferskeneple

Anbefalte innlegg

Hei ☺️

Vi har bestemt oss for å be gjestene som ønsker alkohol til festen ta med medbrakt, da vi blir utrolig mange og å betale for drikke til alle hele kvelden rett og slett er urealistisk. Vi stiller med velkomstdrink, alkohol til middag/kaker. Hvordan kan jeg formulere dette på en grei måte i invitasjonen?

Tenkte kanskje noe sånt som dette;
" Det vil bli servert alkohol til maten og kaffen, utover kvelden kan det nytes medbrakt. Alkoholfritt står vi for." 

Tanker? Innspill? Hvordan gjør dere det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det du har skrevet der er helt innafor :) veldig grei ordning da det er dyyyrt å skaffe alkohol til et bryllup, spesielt hvis man ikke kan reise til Sverige feks. De fleste har forståelse for det og setter pris på at det i det minste er greit å ta med medbragt. 

Anonymkode: 35b09...1fd

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ferskeneple skrev:

Hei ☺️

Vi har bestemt oss for å be gjestene som ønsker alkohol til festen ta med medbrakt, da vi blir utrolig mange og å betale for drikke til alle hele kvelden rett og slett er urealistisk. Vi stiller med velkomstdrink, alkohol til middag/kaker. Hvordan kan jeg formulere dette på en grei måte i invitasjonen?

Tenkte kanskje noe sånt som dette;
" Det vil bli servert alkohol til maten og kaffen, utover kvelden kan det nytes medbrakt. Alkoholfritt står vi for." 

Tanker? Innspill? Hvordan gjør dere det?

Du vil føle deg komfortable med at alle gjestene tok med seg en treliter med kartongvin hver og satte på bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høres helt sikkert ut som en hardbarka alkoholiker, men er er nok i andre siden av skalaen. Likevel synes jeg at når det bes inn til bryllup som er en stor fest, da holder vertskapet alkoholen også.

Jeg hadde selv 102 i bryllupet mitt og vi leide inn bartender og det var fri bar hele kvelden. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg høres helt sikkert ut som en hardbarka alkoholiker, men er er nok i andre siden av skalaen. Likevel synes jeg at når det bes inn til bryllup som er en stor fest, da holder vertskapet alkoholen også.

Jeg hadde selv 102 i bryllupet mitt og vi leide inn bartender og det var fri bar hele kvelden. 

Enig, enten så har folk råd til å holde bryllup, eller så kan de gå til byfogden å gifte seg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til å betale har du bedt for mange... Syns medbrakt i bryllup er feil. Vi giftet oss i 2018, men valgte å ha alkoholfritt da vi ville gifte oss men ikke hadde råd til full fest for x antall gjester. 

Anonymkode: ca859...c23

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt innafor! Det er jo familie og venner. De kjenner dere og situasjonen deres.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres helt greit ut. Jeg hadde kommet. 

Vi hadde fri bar i vårt bryllup, men da hadde vi egen sjenkebevilgning og svigers hadde kjøpt inn.

Men så lange det ikke er lagt opp til avholds og vi har orden på formalitetene, så har jeg råd til egen festdrikke. Det er dere vi er der for å feire. 

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Enig, enten så har folk råd til å holde bryllup, eller så kan de gå til byfogden å gifte seg der. 

Helt riktig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, O.G. skrev:

Du vil føle deg komfortable med at alle gjestene tok med seg en treliter med kartongvin hver og satte på bordet?

Etter maten så er da ikke det noe problem? 

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke råd til å betale har du bedt for mange... Syns medbrakt i bryllup er feil. Vi giftet oss i 2018, men valgte å ha alkoholfritt da vi ville gifte oss men ikke hadde råd til full fest for x antall gjester. 

Anonymkode: ca859...c23

For oss er det viktigere å be alle vi ønsker å dele dagen med enn at alle skal få fri bar.
Det er jo ingenting som tilsier at gjestene MÅ ta med seg drikke - de kan fint kjøre en alkoholfri kveld, men jeg synes de skal få bestemme det selv. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, O.G. skrev:

Enig, enten så har folk råd til å holde bryllup, eller så kan de gå til byfogden å gifte seg der. 

Voldsomt så fine man skal være på det. Er ikke gjestene villig til å betale en hundrelapp for en 6-pakning for å delta på sine venner/families bryllup, kan de heller la være å komme. Selv om det er en stor fest man tar seg råd til, finnes det grenser for hvor god råd folk har (unntaksvis om man er 40 og har jobbet halve livet, betalt ned hus og vil etc). 

For vår del kostet bryllupet ca 65 000, og da presset vi økonomien Max for at gjestene skulle få en fin dag. Vi betalte vin og øl til middag og dessert, men utenom dette tok gjestene med eget. Og det som var fascinerende? Det var kun etpar som tok med alkohol, og da kun noen bokser med cider. Massevis av alkohol hadde vi også igjen etter bryllupet. 

Selv om man inviterer til fest skal man ikke gå personlig konkurs. Har man gjester som mener dette, er de mer opptatt av å drikke seg dritings på andres regning enn å feire kjærligheten til sine nære og kjære 

Anonymkode: b4e68...3f6

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er greit i et lavbudsjettsbryllup, men hvis dere har brukt titusener på kjole, ringer og stas, synes jeg det er gjerrig å knipe inn på serveringen av gjestene.

Anonymkode: 62c81...b04

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke råd til å betale har du bedt for mange... Syns medbrakt i bryllup er feil. Vi giftet oss i 2018, men valgte å ha alkoholfritt da vi ville gifte oss men ikke hadde råd til full fest for x antall gjester. 

Anonymkode: ca859...c23

Heller alkoholfritt enn å bruke en hundrelapp på medbrakt? 

Høres ut som en kjedelig bryllup 

Anonymkode: b4e68...3f6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk det er ikke alle steder det er lov å ha med medbrakt. Sjekk det før du sender ut innbydelse.

Anonymkode: c9ec1...515

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
22 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg høres helt sikkert ut som en hardbarka alkoholiker, men er er nok i andre siden av skalaen. Likevel synes jeg at når det bes inn til bryllup som er en stor fest, da holder vertskapet alkoholen også.

Jeg hadde selv 102 i bryllupet mitt og vi leide inn bartender og det var fri bar hele kvelden. 

Enig. Vi giftet oss før vi ble 25 år. Sparte hardt i 3 år fra forlovelsen, og hadde bartender og fri bar til 85 gjester. Ble godt over 150.000, og en dag alle var veldig fornøyde med. Hadde aldri ville tatt i mot bryllupsgaver dersom gjestene mine måtte ha betalt og tatt med egen drikke.

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår virkelig ikke at noen tydeligvis føler seg så viktoge at de har holdningen "hvis jeg skal gidde å komme og blir det ikke slik jeg vil ha det, så kommer jeg ikke". Har dere kanskje for mange tilstelninger å dra på eller noe? Eller er dere for fine til å dra ut på ting i det hele tatt? 

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår virkelig ikke at noen tydeligvis føler seg så viktoge at de har holdningen "hvis jeg skal gidde å komme og blir det ikke slik jeg vil ha det, så kommer jeg ikke". Har dere kanskje for mange tilstelninger å dra på eller noe? Eller er dere for fine til å dra ut på ting i det hele tatt? 

Anonymkode: 85367...b81

Vi gidder mest sannsynlig ikke å sitte helt tørrlagte og småsnakke med tante Helga på 83 som samtidig er en person vi aldri har møtt tidligere.

Da takker jeg meg heller til å sitte hjemme og studere frimerker, noe jeg forøvrig også ser på som dørgende kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...