Gå til innhold

Noen som har holdt tale for lillesøsteren sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to søstre med 4 år mellom oss hvor lillesøster skal gifte seg til sommeren. Vi er ikke så veldig close men treffes på søndagsmiddager hos mor og far innimellom og snakker på telefon et par ganger i uken.

Selv om ikke vi er de næreste søstrene så er det likevel koselig å si noe i bryllupet. 

Har noen noen gøye tips om noe morsomt man kan dra inn i en tale? Usikker på sang, tenkte å få med foreldrene våre på det men vil ikke gjøre henne flau heller. Har ei lyst å dra inn følelsesladde ord men tenker heller i retning om noe med humor. 

Hun er 30 år forresten og ingen barn.

Anonymkode: 971e3...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp heller talen og snakk med henne etter middagen. Taler trekker ut middagen og maten blir kald

Anonymkode: 44b77...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er litt trist med den minimaliseringen av taler som pågår. En ting er langdryge tanter fra øst og vest, men et innslag med litt fart i fra lillesøster? Kjør! Men om du skal gjøre noe utenom det vanlige ville jeg sjekket med noen andre i forkant om det du har planlagt faktisk ER bra, eller om det er fare for at det bare blir kleint..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det skal ikke være en 20 minutters tale da, bare en 4-5 minutter med et smil og ønske brudeparet lykke til da! Brudeparets venner kjenner dessuten ikke til vår side av familie, de har aldri møtt oss før så det er litt hyggelig tenker jeg at de får vite om oss.

Jeg googler litt imens jeg...

 

TS

Anonymkode: 971e3...c2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror holdt tale i mitt bryllup. Vi er heller ikke kjempenære, men det var veldig hyggelig! Det var ikke lange saken, men 2-3 minutter med noen fine ord. :) 

Han snakket litt om vår oppvekst og hans forhold til mannen min. 

Anonymkode: 22549...2dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du selv gift? 

Jeg holdt tale (riktignok til lillebror) med tema "erfaringer fra ekteskapet". Vi er ikke veldig nære, så innlegg med mye humor og ironi traff mye bedre enn om jeg skulle begynt å dra frem barndomsminner. 

Anonymkode: 2ab8c...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et bryllup jeg var i holdt brudens storesøster tale og begynte plutselig å synge Billy Idol's "Hey little sister", det var veldig stilig, og sangen passa jo fint i et bryllup! Midtveis i sangen kom en som sikkert var en profesjonell sanger inn og overtok og sang ferdig sangen. Det ble veldig god stemning av det og mye latter! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes taler er kjempegøy!! Hadde satt veldig pris på alle taler i mitt bryllup. Holdt tale i min storesøsters bryllup, sa litt om hva jeg satte pris på ved henne (paret) og fortalte koselige og morsome minner/historier fra da vi var yngre :) 

Anonymkode: bcf36...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...