Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i 6 mnd. og har for første gang klart å glemme å ta tabletten. Oppdaget i dag(fredag) at jeg hadde glemt å ta tabletten i går. Hadde sex på mandag og vet at sperm kan leve i flere dager. Litt redd for at jeg har blitt gravid nå. Tok gårsdagens og dagens tablett i dag, men det er gått over 48 timer siden jeg tok forrige. Noen med helsefaglig bakgrunn som kan svare meg? Bør jeg ringe legen? Har virkelig ikke tid til å bli gravid nå. 

Anonymkode: f98c5...c45

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye legen kan gjøre. Du må bare vente til forventet mens og ta en test da :) i følge felleskatalogen bør du også bruke kondom de neste 7 dagene etter glemt pille.

Anonymkode: a5bbc...d42

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye legen kan gjøre. Du må bare vente til forventet mens og ta en test da :) i følge felleskatalogen bør du også bruke kondom de neste 7 dagene etter glemt pille.

Men bør jeg ta en angrepille eller er det for sent?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gått på cerazette i 6 mnd. og har for første gang klart å glemme å ta tabletten. Oppdaget i dag(fredag) at jeg hadde glemt å ta tabletten i går. Hadde sex på mandag og vet at sperm kan leve i flere dager. Litt redd for at jeg har blitt gravid nå. Tok gårsdagens og dagens tablett i dag, men det er gått over 48 timer siden jeg tok forrige. Noen med helsefaglig bakgrunn som kan svare meg? Bør jeg ringe legen? Har virkelig ikke tid til å bli gravid nå. 

Du kan være gravid ja. Og du kan bli det resten av måneden også. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bør jeg ta en angrepille eller er det for sent?

Les på det punktet på om du har glemt en pille. Det står det ingenting om nødprevensjon. Det er ikke heldig å bruke angrepille samtidige som man går på p-piller. 

https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/nodprevensjon/#

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte 2 piller cerazette midt i rn sexhelg med typen, det gikk utrolig nok bra. Du KAN selvsagt være gravid, men slik jeg ser det er det også veldig stor sjanse for at du ikke er det. Bruk kondom en stund framover dog. 

Anonymkode: ddff6...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet en gang på nytt pillebrett én dag for sent og tok pillebrettet som normalt etter det, men ble gravid .. så jeg tenker at du i alle fall skal være forsiktig denne måneden 

Anonymkode: 62b32...b14

Skrevet (endret)

.

Endret av janeikanskje
Skrevet

Angrepille er bare en pille full av hormoner som stopper eggløsningen din, så ved at du har tatt 2 p piller så har du i teorien nærmest tatt en angrepille. Kombiner derfor ikke disse to. 

Gjør som resten sier her og vær forsiktig ut mnd 😊 tror dog ikke at det er veldig stor sjans for at du er gravid, jeg glemte piller I hytt og pine (fordi det var ikke så farlig om jeg ble gravid) men ble aldri gravid på p piller men spiren satt mnd etter jeg slutta på de. Det er likevel ikke en oppfordring til å synse med p pillene, bare for å prøve å berolige deg litt før du kan teste 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig er du ikke gravid.. du kan være.. men min erfaring med cerazette er at den henger lenge igjen i kroppen.. dette er selvsagt inviduelt, men det er min erfaring. 

Flere som er prøvere, som har gått på cerazette har brukt alt fra ingenting og helt opp til ett år på å bli gravid.. selv gikk det ca 1mnd fra jeg sluttet til jeg ble gravid.. 

før jeg sluttet på pillen, hendte det at jeg glemte både en og to dager, men ble ikke gravid fordi.. 

ville for sikkerhetsskyld sjekket med test om 3-4uker ☺️

Anonymkode: ef4f9...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...