Gå til innhold

71*c Nord - Kjendis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt greia med å blande idrettsutøvere med tvkjendiser/artister/komikere etc i 71 grader Nord.
Selv om de har lagt opp er de jo i sååå mye bedre form, og kommer alltid lengst.
Er det noen flere enn Didrik (sanger) som har vunnet, og som ikke er tidligere idrettsutøver?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hva Mia Gundersen gjør i dette programmet. Utrent og lite motivert. Sinker gruppen og klager støtt. At hun i tillegg ikke klarer å ta sekken sin, sier meg at hun burde hatt innsikt nok til å takke nei. 

Anonymkode: cedc1...992

Synes det var ganske fint å se at Mia fikk til alt hun gjorde til tross for at hun tidvis var livredd osv. Det handler jo om å være tøff og utfordre seg selv. Og tøff er hun jo virkelig!  Og det er et underholdningsprogram, ikke om å gjøre å være sprekest, da hadde de jo tatt ut bare sterke folk. Og ganske flott hvordan Thomas alsgård også sier at han blir litt utålmodig av henne men dette er en lagoppgave og da er hans oppgave også å få hele laget gjennom- ikke bare seg selv. For en sympatisk mann! 

Etterhvert er det vel heller ikke lag lenger men alle mot alle og da kommer det jo kanskje mer tydelig frem hvem som klarer seg best

Vi må også huske at vi får bare se litt av alt som skjer og da har jo noen valgt å ta med alle klippene der Mia «klager» mens andres klagingen kanskje blir utelatt. Det gjør de jo for å skape storyer og karakterer.

når det er sagt synes jeg ikke det er klaging hun driver med men hun setter ord på at det er tøft, og det er det jo ingen tvil om at det er for henne. Men hun kjemper Jo på! 

Anonymkode: 8c9e4...d57

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingen av tidligere toppidrettsutøvere og andre kjendiser gjør at alle får en utfordring. Ja, det er utfordrende å slite seg helt ut fysisk når man er i dårlig form og må gå sammen med godt trente folk. Men det er også utfordrende å være tålmodig når man vet at man kunne gjort noe dobbelt så fort. Og når man må holde ut klaging og syting osv. Det er ikke bare fysiske utfordringer her. Jeg hadde f.eks slitt med endel personligheter som er med, fordi de trigger meg på en eller annen måte. 

Anonymkode: 0b76c...7e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, men når det alltid en en tidligere idrettsutøver som vinner sier det jo noe om at alle kanskje ikke har like muligheter for å vinne likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt fnatt når folk sitter på hesteryggen og skriker på den måten. Skjønner at hun er redd, men hun stresser jo hesten og de andre hestene opp mer på den måten. Kan bli en farlig situasjon. I tillegg sitter de og drar hestene i munnen noe jævlig, har de ikke profesjonelle med seg som kan gi de litt opplæring? Er ikke bare å plumpe seg opp på en hest uten 😓

Anonymkode: a5858...c73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duct tape hadde vært noe...på munnen til Vita.

Mye urettferdighet i serien. Å skulle få en hest gå ut i iskaldt vann to ganger er jo nesten umulig for det siste laget. Og hva var greia med at salen til han svenske ikke var festet skikkelig?? Kunne vært farlig for både hest og rytter

Og fysiske konkurranser med like betingelser for menn og kvinner 👎

Anonymkode: cafa7...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Duct tape hadde vært noe...på munnen til Vita.

Mye urettferdighet i serien. Å skulle få en hest gå ut i iskaldt vann to ganger er jo nesten umulig for det siste laget. Og hva var greia med at salen til han svenske ikke var festet skikkelig?? Kunne vært farlig for både hest og rytter

Og fysiske konkurranser med like betingelser for menn og kvinner 👎

Anonymkode: cafa7...ebd

Tenker du på den mellom Mia og Thomas nå? Mia hadde hatt en god sjangs til å slå Thomas der hadde det ikke vært for at pinnen hennes glapp. Han slet mye mer enn henne. Synes ikke det var noe urettferdig konkurranse.

Anonymkode: a2d26...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig poenget med å ha en slik "premie" når begge lagene får denne premien, uansett om de vinner eller taper? 

Anonymkode: be922...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At utrente folk uten kondis ikke ser sin begrensning og ikke deltar på dette prosjektet er utenfor min fatteevne!

Anonymkode: 6d53a...2e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes faktisk det er ganske positivt at TV Norge tydeligvis kjører på disse "kjendisene" så hardt som de gjør. 

Det er LANGT mer slappe tullinger i kjendis-versjonen av Farmen...                                  

Anonymkode: be922...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk det er ganske positivt at TV Norge tydeligvis kjører på disse "kjendisene" så hardt som de gjør. 

Det er LANGT mer slappe tullinger i kjendis-versjonen av Farmen...                                  

Anonymkode: be922...32f

De er jo superpositive årets deltagere og de tør å bli med på ting. 

Var vel et sted det ble nevnt at det blir mer og mer ekstrempregede aktiviteter samtidig som det er deltagere som har svært liten erfaring i den type aktiviteter -  det er jeg litt enig i , har jo vært litt småskader/ulykker. 

Litt usikker på å sende disse alene ut på vidda hvor de skal finne fram på egenhånd . 

Som i kjendisfarmen så liker jeg at det er en hyggelig tone og mer fokus på gode opplevelser sammen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 8.3.2019 den 15.34, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Heier også på Alsgård, men han røpet på Nitimen her om dagen at han ikke kom så langt😭 det er kjipern isåfall!! 

 

Anonymkode: d0644...e6b

Hva sa han som fikk deg til å tro at han ikke kom langt? Virker jo ikke som at det stemmer?

Anonymkode: 8c9e4...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa han som fikk deg til å tro at han ikke kom langt? Virker jo ikke som at det stemmer?

Anonymkode: 8c9e4...d57

Han ble intervjuet på Nitimen, og da programlederen spurte om han kunne dele noen kule turtips med lytterne, lo han det bare vekk med å si «nå kom jo ikke jeg så veldig langt akkurat da...» Siden han fortsatt er med begynner jeg å tro at han vinner hele greia, og at han sa det sånn på radio bare for gøy😆

Anonymkode: d0644...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge TV-oversikten, så skulle gårsdagens episode være nummer ÅTTE av totalt elleve episoder. Så det går tydeligvis ganske kjapt nordover, for å få plass til hele dette langstrakte landet i løpet av så få episoder. 

Det blir jo selvfølgelig en del reising for å komme til et sted hvor de skal ha en eller annen etappe, og så reiser de videre for å komme til det neste stedet hvor de skal gjennomføre den neste etappen, og så reiser de videre igjen. Så deltakerne får sannsynligvis en del avslappende hotell-opphold, mellom hver etappe / konkurranse.. 

Anonymkode: be922...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge TV-oversikten, så skulle gårsdagens episode være nummer ÅTTE av totalt elleve episoder. Så det går tydeligvis ganske kjapt nordover, for å få plass til hele dette langstrakte landet i løpet av så få episoder. 

Det blir jo selvfølgelig en del reising for å komme til et sted hvor de skal ha en eller annen etappe, og så reiser de videre for å komme til det neste stedet hvor de skal gjennomføre den neste etappen, og så reiser de videre igjen. Så deltakerne får sannsynligvis en del avslappende hotell-opphold, mellom hver etappe / konkurranse.. 

Anonymkode: be922...32f

Ja. De har jo bare etapper her og der. Trodde egentlig konseptet var å «gå» hele veien fra Lindesnes til Nordkapp men det er kanskje bare originalversjonen. Kjendisversjonen er mer komprimert?

Anonymkode: 8c9e4...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. De har jo bare etapper her og der. Trodde egentlig konseptet var å «gå» hele veien fra Lindesnes til Nordkapp men det er kanskje bare originalversjonen. Kjendisversjonen er mer komprimert?

Anonymkode: 8c9e4...d57

Egentlig like greit syns jeg. Husker jeg så en "vanlig" sesong for lengesiden hvor halve programmet var at de drev å måtte haike å skaffe transport fra lokalbeforkningen fra sted til sted. Var slitsomt og kjedelig å se på at de maste seg til haik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett i går, da vi var på tur. Hvem måtte reise hjem? 

 

Anonymkode: 5737f...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, *Emma* skrev:

Egentlig like greit syns jeg. Husker jeg så en "vanlig" sesong for lengesiden hvor halve programmet var at de drev å måtte haike å skaffe transport fra lokalbeforkningen fra sted til sted. Var slitsomt og kjedelig å se på at de maste seg til haik....

Enig.  Dette var noe av det mest slitsomme med de tidligere sesongene - tigging om skyss.  I tillegg måtte vel deltakerne være med på oppdrag for å skaffe penger til mat, for eksempel moteshow midt i byen, der de også måtte mase til seg klær av folk/butikker.  Her har serien blitt mye bedre, synes jeg, spesielt at de nå bestandig får tilstrekkelig med mat. I en av de aller første sesongene var matbudsjettet avhengig av om de klarte oppdragene innen tidsfristen.  Klarte de det ikke, fikk de ikke penger til mat.  Det ble for dumt.

Guro gikk ut, for øvrig.

Anonymkode: 726b7...71c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.  Dette var noe av det mest slitsomme med de tidligere sesongene - tigging om skyss.  I tillegg måtte vel deltakerne være med på oppdrag for å skaffe penger til mat, for eksempel moteshow midt i byen, der de også måtte mase til seg klær av folk/butikker.  Her har serien blitt mye bedre, synes jeg, spesielt at de nå bestandig får tilstrekkelig med mat. I en av de aller første sesongene var matbudsjettet avhengig av om de klarte oppdragene innen tidsfristen.  Klarte de det ikke, fikk de ikke penger til mat.  Det ble for dumt.

Guro gikk ut, for øvrig.

Anonymkode: 726b7...71c

Husker det der. Før fikk de lite søvn, kunne bli vekket midt på natta f.eks. Og de visste aldri om de hadde nok mat. Slike ting gjør at man blir grinete og det trodde de skapte god tv. Mye krangling over småting. Nå er det flere ekstreme oppdrag og uten nok mat og søvn hadde flere av oppdragene vært livsfarlige. 

Jeg har vært på et av fjellene som har vært med i 71, og i møte med lokalbefolkningen på stedet var det flere som sa at etter fjellet ble vist på 71 hadde det komt folk fra alle kanter for å bestige fjellet. Lokalbefolkningen var bekymret og urolige, fordi fjellet ikke bør bestiges av lite turvante folk. Men 71-teamet tenker ikke på alle de som tror det er enkelt å komme seg opp og ned på disse toppene. Vi ser jo sjelden mye til sikkerhetsteamet og alle vurderingene som ligger bak, så lite turvante folk tenker at "Mia Gundersen klarte det, så da gjør vel jeg også det". (Vi ler av alle utlendingene som skal på Preikestolen i stiletthæler..)

Norsk natur er fantastisk, men man må være fjellvant for å bestige de vanskeligste toppene. En "71 for hvermansen" hadde vært like fint program som alt det spektakulære de viser nå. Rett og slett fordi natur er vakkert på så mange måter. Man trenger ikke å bestille Stetind for å få vakre tv-bilder.

 

Anonymkode: 0b76c...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...