Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg er jevnaldrende midt i 20-årene. Vi har for det meste venner som er 3-7 år eldre enn oss.

Var nok litt dum da kjæresten og jeg ble sammen, for alle «mine og dine» venner har blitt en stor vennegjeng. Har med andre ord ingen «egne» venner kjennes det ut som.

Spesielt siste året føler jeg at jeg har vokst fra dem. Jeg tenker litt mer langsiktig (spare til bolig, foretrekker litt roligere kvelder enn tidligere, drikker meg ikke skitfull kvelden før jobb, drar i mindre dag ut i ukedagene osv), og føler at vi er på et helt annet plan.

På mange måter syntes jeg det er sårt, fordi jeg føler meg «utestengt», samtidig som jeg forstår at det er jeg som utestenger meg selv ved å ikke ønske å delta på aktiviteter jeg tidligere var med på. (I allefall ikke i så stor grad).

Jeg kjenner meg kjedelig og traus, og jeg kjenner meg veldig alene ettersom jeg ikke føler jeg har noen venner som er på «samme punkt» i livet.

Mannen/kjæresten er fortsatt der de er, og jeg merker jeg finner det uattraktivt og irriterende at han gjør de samme tingene som de. Selvsagt urealistisk at han skal ønske det samme som meg, men likevel.

Andre som har vært i samme situasjon som har noen råd?

Elsker mannen min og ønsker ikke å gå fra ham, bare så det er sagt. Føler bare virkelig at fokus og interessepunkt er så forskjellig, og det er kjipt å være den som er «utenfor». (Igjen; egen skyld at jeg er det, trekker meg aktivt vekk fra mange av situasjonene)

Anonymkode: 08847...851

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Skrevet

Det er jo noe som skjer i livet noen ganger at man gror fra hverandre etterhvert som man blir eldre og skaper sine identiteter gjennom 20-årene. Ofte bruker jo gutter litt mer tid på det stadiet og blir voksen noen år senere enn jentene og dermed blir det noen ganger en split i hva man forventer i hverdagen. 

En løsning kan jo være å fokusere aktivt på å få nye venner som er mer lik deg som du er nå. Så kan han ha sine venner og du ha dine. Det trenger jo nødvendigvis ikke være enten eller, og det kan være sunt for forholdet med at man har egne bein å stå på utenfor den boblen man lever i sammen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, megda skrev:

Det er jo noe som skjer i livet noen ganger at man gror fra hverandre etterhvert som man blir eldre og skaper sine identiteter gjennom 20-årene. Ofte bruker jo gutter litt mer tid på det stadiet og blir voksen noen år senere enn jentene og dermed blir det noen ganger en split i hva man forventer i hverdagen. 

En løsning kan jo være å fokusere aktivt på å få nye venner som er mer lik deg som du er nå. Så kan han ha sine venner og du ha dine. Det trenger jo nødvendigvis ikke være enten eller, og det kan være sunt for forholdet med at man har egne bein å stå på utenfor den boblen man lever i sammen

Ja, jeg føler jo det det det som har skjedd. Føler vi har forskjellige ting vi syntes er viktig, og jeg ønsker ikke å delta på de aktivitetene de ønsker like ofte, ettersom det går på bekostning av hva jeg ønsker for meg selv.

Er i prosess med å finne nye venninner, men det går trått. Ser virkelig at det var et feilsteg å introdusere vennene våre fra hverandre, for nå har han "alle" og jeg har "ingen". (igjen, min skyld, ikke hans). 

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du inviterer jentene på vinkveld, såkan guttene gå ut? Om jentene i gjengen vil ut etterpå har du hvertfall vært med noen av vennene dine, og du kan ta det rolig når de går.

Eller hva med å bli med på byn, men ikke drikke/ta to øl eller noe og dra hjem tidlig? Kanskje noen i gjengen bestemmer seg for å gjøre det samme? 

Foreslå at dere møtes på mer rolige barer, hvor dere kan snakke sammen men ikke nødvendigvis må danse på bordene og ta den helt ut. 

Uansett synes jeg du virker fornuftig, og det er lurt å spare og selvfølgelig lurt å ikke drikke før jobb. Har du noen du kjenner ekstra godt i gjengen du kan snakke med, kanskje dere finner en løsning som passer alle 👍

Anonymkode: 91151...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du inviterer jentene på vinkveld, såkan guttene gå ut? Om jentene i gjengen vil ut etterpå har du hvertfall vært med noen av vennene dine, og du kan ta det rolig når de går.

Eller hva med å bli med på byn, men ikke drikke/ta to øl eller noe og dra hjem tidlig? Kanskje noen i gjengen bestemmer seg for å gjøre det samme? 

Foreslå at dere møtes på mer rolige barer, hvor dere kan snakke sammen men ikke nødvendigvis må danse på bordene og ta den helt ut. 

Uansett synes jeg du virker fornuftig, og det er lurt å spare og selvfølgelig lurt å ikke drikke før jobb. Har du noen du kjenner ekstra godt i gjengen du kan snakke med, kanskje dere finner en løsning som passer alle 👍

Anonymkode: 91151...9ae

Det er ikke det som er greia.

Det ene er jo at mine gamle venninner gjerne nå vil være sammen med det som er "gjengen" - ikke bare oss. I og for seg hyggelig.

Før var vi mer sånn som sto med hæla i taket, men i takt med at vi er ferdig med utdanning, har blitt litt eldre, sparer til bolig, fått jobb osv, er ikke det noe som jeg er spesielt interessert i lenger. Selvfølgelig i blant, men ikke i like stor skala som tidligere.

Jeg kan gjerne bli med på byen, men da blir de skitfulle ganske fort, og er umulige å prate med. Henger på telefonen for å få tak i de andre for å få de til å komme dit vi er. Og spesielt gøy er det ikke å være edru/tilnærmet edru når andre er skitings. 

Det er mine ønsker versus deres ønsker.

Jeg ønsket det samme tidligere, men den type livsstil (legge seg 03 før jobb kl 07:30, stupfull), bruke opp alle pengene sine på fest og moro osv... Det faller meg ikke like naturlig lenger. 

Jeg blir så klart med på en fest i blant, men føler dette er det eneste som skjer, og for meg passer det ikke det jeg ønsker ut av livet fremover.

Det bare kjennes veldig sårt og kjipt ut. Jobber med å få nye venninner, men det går trått. Og jeg blir jo stadig påmint dette ettersom samboer fortsatt er i denne "fasen" og stikker ut med dem på byen/drikker hos hverandre flere dager i uka, mens jeg sitter edru hjemme fordi jeg skal på jobb dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...