Gå til innhold

Kan man stole på vitenskapen?


AnArv

Anbefalte innlegg

22 hours ago, TrekStar said:

Nå er det slik at forskere som er ansatt av universiteter, ikke kan forske på hva dem vil, men må følge universitetets program for hva det skal forskes på. Dem som tråkker utenfor, vedvarende, blir nok sparket kjapt, vil jeg tro.

Problemet med vitenskapen, er at dem kommer med forklaringer eller beviser for sin teorier, som er basert på observasjoner utifra hva dem kan se og måle. Slik jeg ser det, så blir det ikke tatt hensyn til at det finnes 2 egenskaper i materie, eller 2 tilstander. Vi kan se den fysiske delen som er laget av atomer. MEN, for at materie kan skapes, så trengs det energi. Denne energidelen er den andre tilstanden i materie

Den dagen vitenskapen forstår, og tar hensyn til, at det finnes mer i materie, enn bare den fysiske delen, så tror jeg dem vil ha oppdaget nøkkelen til universets hemmeligheter, aka "the secret of the universe". Jeg tror universets hemmelighet er at alt er bevisst, og at alle objekter, atomer, og alt vi ser, er klar over sin ekistens. Selv om vi ikke kan prate med et tre, så tror jeg at alt av universets energi er knyttet sammen, også energien til et tre eller annet objekt, uansett hvor sykt det høres ut.

Dette betyr også at det spirituelle også må tas hensyn til, og ikke bare den fysiske delen. Hemmeligheten ligger i det spirituelle, en energitilstand. F.eks er også det paranormale noe som universiteter ikke tar tak i. En kan spørre seg hvorfor. Alle kulturer, i flere tusener av år, snakker om ånder og demoner. Det er på tide at universiteter tar dette seriøst. Det spirituelle er ikke tøv, men det er fundamentet som alt liv og materie, bygger på. Hele universet er bevisst og tenkende. All energi er bevisst.

Dette!

Og vi kan snakke med trær, vi kan snakke med alt som finnes. Ikke med ord, men vi kan oppfatte energien fra det. Urfolk gjør dette, de kommuniserer med dyrene, med elvene, med fjellene, med selve jorden. Vi moderne mennesker har dessverre glemt det, men når man ser på den spirituelle oppvåkningen som er så ser det ut som vi holder på å huske det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Uten vitenskap så hadde du ikke hatt muligheten til å bruke elektronisk databehandling for å ytre dine konspirasjonsteorier via internettet. Eller er du den typen som tror at Gud har skapt alt?.

Anonymkode: d0883...dc9

Samtidig som du kan demonstrere omverden hvor effektiv propagandaen til mainstream media er. Kan Gud bare kirsebærplukke hva Han skal ta æren for å ha skapt? Eller tror du Han tar fullt ansvar for hele skapelsesverket? Like naturlig som at Messi har mottatt en gudegave som fotballspiller er det like naturlig at samme gaven er gitt Nikolai Tesla, selv om det er mer åpenbart for oss at Messi har mottatt denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bedre for alle parter om denne tråden ble flyttet til "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål"? Debatten er interessant og underholdene, men sorterer strengt tatt ikke under "vitenskap, historie, natur og miljø"

 

Anonymkode: 2718c...5af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnArv skrev:

Samtidig som du kan demonstrere omverden hvor effektiv propagandaen til mainstream media er. Kan Gud bare kirsebærplukke hva Han skal ta æren for å ha skapt? Eller tror du Han tar fullt ansvar for hele skapelsesverket? Like naturlig som at Messi har mottatt en gudegave som fotballspiller er det like naturlig at samme gaven er gitt Nikolai Tesla, selv om det er mer åpenbart for oss at Messi har mottatt denne. 

Når du sier at Tesla og Messi har fått en gave fra en eller en annen gud så er det dine ord og din personlige oppfatning, vi andre kaller det talent.

Du skal også veie dine ord når du snakker om Tesla, det er typisk blant tullinger i konspirasjonsmiljøet å tilegne Tesla ting han aldri har sagt eller gjort.

Når du sier at AnArv er gruppe som består av flere personer så synes jeg det er merkelig at det er så få personer fra den gruppen som deltar i diskusjonene på dette og det andre forumet. Jeg tror rett og slett at du lyver om at dere er flere, du gjemmer deg bak en gruppe som ikke eksisterer.

Anonymkode: d0883...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når du sier at Tesla og Messi har fått en gave fra en eller en annen gud så er det dine ord og din personlige oppfatning, vi andre kaller det talent.

Du skal også veie dine ord når du snakker om Tesla, det er typisk blant tullinger i konspirasjonsmiljøet å tilegne Tesla ting han aldri har sagt eller gjort.

Når du sier at AnArv er gruppe som består av flere personer så synes jeg det er merkelig at det er så få personer fra den gruppen som deltar i diskusjonene på dette og det andre forumet. Jeg tror rett og slett at du lyver om at dere er flere, du gjemmer deg bak en gruppe som ikke eksisterer.

Anonymkode: d0883...dc9

Du mener at Tesla og Messi har øvet slik at de er blitt bedre enn alle andre? Du klarer ikke se at allerede i fra ung alder hadde Messi og Tesla et repertoar som var milevis foran alle andre, hvilket ikke kan bety at trening/øvelse ikke kunne ligge bak.

Veie sin ord om Tesla? Sannsynligvis et at de aller smarteste menneskene som har satt sine bein på jorden. Hva er det han ikke har gjort som han blir tilkjent æren for? Om vi er konspiratoriske, hva er du da? Samarbeidspartner?

Denne forklaringen du kommer med er en statlig ansatt verdig! For alle andre demonstrerer du hvorfor man absolutt ikke burde lytte til slike som deg. Hvordan er ressursbruken om du setter flere til å skrive akkurat det samme? Blir ikke mer eller mindre korrekt av den grunn. I stedet for at man legger alle eggene i samme kurv sprer man nedslagsfeltet i stedet. Jeg mener/tenker at/tror at/synes at er en gjennomgangsmelodi for mange samarbeidspartnere, fakta blir bortforklart.

Hysterisk morsomt at nettopp du som er bak en anonym bruker benytter argumentasjonen 'gjemmer seg bak'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 6.3.2019 den 23.44, stan skrev:

At vitenskapen ikke er bare tull skjønner vi jo bl.a. ut fra den teknologiske utviklingen vi opplever..At stadig flere kreftformer kan kureres er vitner jo om at noen gjør noe fornuftig. At vi nå har kraftigere datamaskiner i lomma enn selv de beste supercomputere for 30 år siden viser jo at det er noen som ikke tuller.

Vel Google godtar ikke at en programmvare utvikler kommer med noen sider med pseudovitenskapelig ordsalat når det er et produkt han er satt til å programmere. I motsetning til "kjønnsforskeren" som lett får publisert det feministiske vrøvlet sitt i et tidsskrift.

Anonymkode: a27bd...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.3.2019 den 18.51, Aragorn ll Elessar skrev:

Om du havnet på sykehuset hvem vil du skal hjelpe deg. En lege eller prest ?

Om du havner på sykehuset hvem vil du skal hjelpe deg. En Ingeniør eller en kjønnsforsker?

Anonymkode: a27bd...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2019 at 11:44 PM, stan said:

Det er alltid mulig å lure noen av og til.

At vitenskapen ikke er bare tull skjønner vi jo bl.a. ut fra den teknologiske utviklingen vi opplever..At stadig flere kreftformer kan kureres er vitner jo om at noen gjør noe fornuftig. At vi nå har kraftigere datamaskiner i lomma enn selv de beste supercomputere for 30 år siden viser jo at det er noen som ikke tuller.

Samtidig er det et tydelig skille mellom realfaglige grener av vitenskapen, der kun en "sannhet" kan eksistere ad gangen. Mens innen en del ikke-realfaglige områder virker å være akseptert å ha flere parallelle sannheter samtidig. Da kommer det mer an på perspektivet og konteksten, og det er vanskeligere å være absolutt.


"stadig flere kreftformer"  (hvor symptomene kureres, men årsaken).

Her en interessant gjennomgang av samme sak (kreft).
En bok forklarer om "hundre" typer kreft, mens en annen forklarer hvordan det henger sammen med muterende celler - og hvorfor.
Men den enkle sannheten gir ingen inntekter til den store profitt-maskinen Big Pharma.
Følgelig må det skapes stadig nye inntrykk av at utviklingen går fremover og "vi stadig oppnår bedre resultater".

Mens hemmeligheten er at kreft kan forebygges, holdes i sjakk og i stor grad kureres med rett kosthold hvor viktige vitaminer og mineraler inngår.

Tror alle blir litt glade for å høre noen minutter her, naturligvis med unntak av bransjeprofittørene selv.
 

 

Anonymkode: 7dec4...fc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:


"stadig flere kreftformer"  (hvor symptomene kureres, men årsaken).

Her en interessant gjennomgang av samme sak (kreft).
En bok forklarer om "hundre" typer kreft, mens en annen forklarer hvordan det henger sammen med muterende celler - og hvorfor.
Men den enkle sannheten gir ingen inntekter til den store profitt-maskinen Big Pharma.
Følgelig må det skapes stadig nye inntrykk av at utviklingen går fremover og "vi stadig oppnår bedre resultater".

Mens hemmeligheten er at kreft kan forebygges, holdes i sjakk og i stor grad kureres med rett kosthold hvor viktige vitaminer og mineraler inngår.

Tror alle blir litt glade for å høre noen minutter her, naturligvis med unntak av bransjeprofittørene selv.
 

 

Anonymkode: 7dec4...fc3

Første setning skulle vært:
"stadig flere kreftformer"  (hvor symptomene kureres, men IKKE årsaken).

Anonymkode: 7dec4...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2019 at 1:56 AM, Sol70 said:

Dette!

Og vi kan snakke med trær, vi kan snakke med alt som finnes. Ikke med ord, men vi kan oppfatte energien fra det. Urfolk gjør dette, de kommuniserer med dyrene, med elvene, med fjellene, med selve jorden. Vi moderne mennesker har dessverre glemt det, men når man ser på den spirituelle oppvåkningen som er så ser det ut som vi holder på å huske det igjen.

"Vi mennesker har glemt det".
Dette tror jeg på.
Vi har jo noe midt inne i hodet som heter Pineal Gland, som også kalles det tredje øyet.
Kan det ha vært i bruk som kommunikasjons-enhet (antenne/sender/mottaker)?
Også interessant at sumererne visste hvordan den kjertelen så ut, siden de brukte den som symbol for 5000 år siden.

Har hørt litt på Rauni Leena intervjuer og i et av dem snakker hun mye om mind control og hvordan si-ai-ei og militæret (over there bl.a.) har jobbet enormt mye med slike hemmelige prosjekter. Hun har jo studert dette en manssalder.

Hun snakker om at på Island, hvor folk bor langt vekk fra strålekilder sammenlignet med vi som bor nær byer og tettsteder, der er det mange flere fenomener hvor folk opplever en slags kommunikasjon med andre mennesker. Husker ikke helt hvordan hun formulerte det, men jeg tenkte type vardøger, forhåndsvarling av hendelser på avstand.

Fant det nå. Og hun omtaler det som energi og kontakt med døde slektninger.

Hun snakker om dette med Island her hvor klippet starter

 

Anonymkode: 7dec4...fc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du havner på sykehuset hvem vil du skal hjelpe deg. En Ingeniør eller en kjønnsforsker?

Anonymkode: a27bd...eb0

Det spørsmålet er så idiotisk at det ikke fortjener annet svar enn at jeg kaller det idiotisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 1.40, AnonymBruker skrev:

1000 forskere (?) over hele verden er jo virkelig ingenting!

Når man om konsensus så menes det antall fagfellevurderte studier som konkluderer med at klimaendringene er menneskeskapte. Det finnes et fåtall av studier som hevder det motsatte, og en del av disse igjen har vist seg å ikke holde god nok stand (store svakheter i metode o.l.) når de ble nøyere gjennomgått.

Og at det ikke finnes sammenheng mellom CO2 og temperatur, hvor har du der fra? Vi VET at CO2 absorberer infrarød stråling og medvirker til økt temperatur på jorden. Økt CO2 i atmosfæren fører dermed til økt temperatur. Dette ser man også på målinger gjort bakover i historien. Temperaturen korrelerer med CO2-konsentrasjon.

Hvilket motiv skulle FNs klimapanel, myndigheter og forskere ha for å feilaktig påstå at klimaendringene er menneskeskapte? Miljø og klima er jo tapsprosjekt. Hvis det VAR en såkalt klimalobby, ville det i såfall vært oljeselskaper som stod bak, DE har i det minste råd til å «kjøpe» forskerne.

Anonymkode: 96a46...f8c

Det er det eneste de kan gjøre for at en del av befolkningen skal ta mer ansvar for forbruk og forsøpling. Når folk blir fortalt at det også kommer til å angå dem selv og evn etterkommere, vil en del lytte. Så dannes det nye holdninger og det blir fy-fy å ikke være med å delta i dette og å ikke vise hensyn. 

På denne måten får man ned forsøpling og overforbruk en del.

Klimaendringene er ikke menneskeskapte, men det brukes effektivt som argument for å oppnå det ovennevnte. Og det er uansett ikke så dumt:-)

Anonymkode: 7714f...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 1.56, Sol70 skrev:

Dette!

Og vi kan snakke med trær, vi kan snakke med alt som finnes. Ikke med ord, men vi kan oppfatte energien fra det. Urfolk gjør dette, de kommuniserer med dyrene, med elvene, med fjellene, med selve jorden. Vi moderne mennesker har dessverre glemt det, men når man ser på den spirituelle oppvåkningen som er så ser det ut som vi holder på å huske det igjen.

De gjør nok ikke det og har heller aldri gjort det.

Anonymkode: 7714f...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan stole på vitenskap om det er sannhet og fakta som ligger bak, og ikke svindel og bedrag.
Og det er nettopp fusk og fanteri som ligger bak.

Klimathotet är konstruerat inom FN-organet IPCC:s politiska uppdrag

"DEBATT. Klimatfrågan har sitt ursprung i FN-organet IPCC:s politiska uppdrag att söka bevis för att människans utsläpp av koldioxid påverkar planeten på ett negativt sätt. Tesen kallas för antropogen global uppvärmning, förkortat AGW."

https://newsvoice.se/2019/03/klimathotet-fabricerat-ipcc/

Miljo-Greta-12dec2018-Katowice-Foto2-SVT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 11.54, Aragorn ll Elessar skrev:

Det spørsmålet er så idiotisk at det ikke fortjener annet svar enn at jeg kaller det idiotisk.

Er det din vitenskapelige vurdering?

Anonymkode: a27bd...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vitenskapen er et bestillingsverk fra de som ansetter de; nemlig staten. På området Ufo forteller vitenskapen kun løgn, for det har de bestandig gjort. Fordi staten vil ikke at sannheten om utenomjordisk aktivitet skal komme offentlighetens anskuelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/9/2019 at 10:00 AM, AnonymBruker said:

Hadde det ikke vært bedre for alle parter om denne tråden ble flyttet til "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål"? Debatten er interessant og underholdene, men sorterer strengt tatt ikke under "vitenskap, historie, natur og miljø"

 

Anonymkode: 2718c...5af

Er det fordi du mener at man kan stole på vitenskapen?

Anonymkode: 7ae84...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/7/2019 at 3:16 AM, AnArv said:

Du kan se hvilke navn som er der. La meg i tillegg gi deg et eksempel fra tidligere ansatte hos NASA; https://scientificqa.blogspot.com/2012/04/fifty-former-top-nasa-scientists.html

Fra 1945 til 1975 akselererte CO2 utslippet noe voldsomt. I samme periode sank temperaturen. Flere linker og video ligger ved i dette innlegget: https://anarv.home.blog/2019/01/15/to-saker-hos-nrk-som-ikke-kunne-aksepteres-forbigatt-i-stillhet/

FNs klimapanel, myndigheter og forskere (de som er korrupt) har ikke samme tankegang som vanlige innbyggere. Dette handler ikke om penger, men makt. Vi er allerede slaver av systemet, bare uten de fysiske lenkene. Man snakker om narsissistiske sosiopater som ikke ofrer hverken deg eller meg en tanke. Hvem tror du mottar de 40 milliardene Norge bruker på såkalte klimaforebyggende tiltak? Poltikerne har allerede solgt sjelen sin og kunne ikke gitt deg et bedre eksempel enn akkurat dette;

Har kontaktet FrP med alt innholdet av den kjemiske formelen som viser at CO2 umulig kan påvirke klimaendringene, tallmaterialet som underbygger dette og informasjonen om hvordan himmelen blir geoengineered med en kjemikaliecocktail som vil gjøre alle syke. FrP har null interesse. Null! Og her snakker man om et parti som alltid har hevdet at klimaendringene ikke er menneskeskapt, selv uten noen form for dokumentasjon. Dette er dynamitt for deres agenda. Allikevel er det stille som i graven. Vi har foreslått at pengene i stedet kan umiddelbart omdisponeres til landets pensjonister, slik også FrP snakker varmt om, med akkurat samme stillhet som resultat.

Pengene blir distribuert i mellom de aller rikeste i verden med Jesuittene i den katolske kirke som øverste organ. De styrer troen fra Vatikanet (de skapte også Islam), finansene fra the City of London med Rothschilds i spissen og forsvaret fra Washington D.C. Husk at City of London og Washington D.C ikke svarer til henholdsvis England og USA. De er egne suverene stater. Akkurat slik man mistenker at dette er ovenfor Norges Bank, hvor finansdepartementet nekter oppgi eieren av den private stiftelsen.

Tror du Rockefeller hadde dine interesserer i tankene da den stiftelsen finansierte Folkehelseinstituttet eller at de hadde kvinners rettigheter i hodet da de har finansiert feministene siden tidenes morgen? Folkehelseinstituttet ble finansiert slik at man sørget for at folk ikke blir frisk, men i stedet får maskert sykdommene => pengene sluses til de store farmsiforetakene ved at stadig flere må bruke inntekten sin til medisiner. Feministene ble finansiert slik at man kunne bryte opp familiestrukturen da denne er sentral i kristendommen. "Eliten" eller et mye bedre uttrykk er "slummen" er luciferiske i sin tro og har en helt annen Gud enn oss andre.

Klimaendringene handler om skremselspropaganda og gjøre folk deprimerte/fortvilte. De som er narsissistiske sosiopater blomstrer av at de vet folk har det forferdelig med seg selv. For normale mennesker er dette et tankesett det er nesten ubegripelig å fatte. Imidlertid gjør det tankesettet ikke mindre sant av den grunn. Sannheten tar ikke hensyn til dine følelser.

Løsningen er at man avsetter regjering og de selvutnevnte royale, slik at man kan ta makten tilbake til folket.Hvor den hører hjemme. 

Jeg skal unnlate å gi et kategorisk svar på om man kan stole på vitenskapen eller ikke - men jeg vil gjerne at du reflekterer over at om du hadde en systematisk og metodisk innfallsvinkel til alt det du skriver her, ville du fort ha skjønt at dette er tøys, fanteri, løgn og usannheter fra ende til annen.

On 3/8/2019 at 1:13 PM, AnArv said:

Dette var et ordentlig svar. Du likte det bare ikke at man kan se ting på forskjellige måter. Fasiten er din, ikke sant?

Selv har jeg ikke vært til lege pga. sykdom på +/- 20 år, men la meg oppsummere. Får jeg kreft kommer jeg aldri til å gå til legen. En suksessrate på omtrentlig 3% er sidestilt ved assistert selvmord, bare at farmasiselskapene også fjerne penger på at du blir pushet over det siste hinderet. Blir jeg syk vil jeg gå til noen som kan kurerer sykdommen, ikke maskere symptomene med medikamenter. Dette tilnærmingen kalles idioti.

Blir jeg derimot utsatt for en ulykke og brekker beinet f.eks eller blir kvestet i en bilulykke, vil jeg veldig gjerne at vedkommende som forsøker lappe meg sammen igjen, er en lege. Hva disse menneskene klarer på dette området er enestående og jeg gir dem all honnør!

Jeg tror i grunnen ikke du vet noe særlig hverken om moderne kreftbehandling, eller hvilke resultater man oppnår. Ingen kreftbehandling retter seg mot symptomdempning før kreften er hinsides behandling. Da er behandlingen palliativ, og døden uungåelig. Før det stadiet, er behandlingsmålet kurativt, og man gir smertelindring sekundært. For svært mange kreftformer har vi gode resultater. Ved tidlig intervensjon, er prognosen i mange tilfeller at man blir helt frisk, uten følgetilstander av noe slag. Ved tidlig diagnose, er det oftest stor sjanse for fullstendig helbredelse. Jeg skjønner ikke hva du snakker om.

On 3/28/2019 at 11:27 AM, AnonymBruker said:


"stadig flere kreftformer"  (hvor symptomene kureres, men årsaken).

Her en interessant gjennomgang av samme sak (kreft).
En bok forklarer om "hundre" typer kreft, mens en annen forklarer hvordan det henger sammen med muterende celler - og hvorfor.
Men den enkle sannheten gir ingen inntekter til den store profitt-maskinen Big Pharma.
Følgelig må det skapes stadig nye inntrykk av at utviklingen går fremover og "vi stadig oppnår bedre resultater".

Mens hemmeligheten er at kreft kan forebygges, holdes i sjakk og i stor grad kureres med rett kosthold hvor viktige vitaminer og mineraler inngår.

Tror alle blir litt glade for å høre noen minutter her, naturligvis med unntak av bransjeprofittørene selv.
 

 

Anonymkode: 7dec4...fc3

Man kan ikke "kurere" symptomer, da symptomer ikke er sykdom, men bare en manifestasjon av den underliggende sykdommen. Der vi kjenner årsaken til sykdom, behandler vi årsaken. Ofte kan vi fjerne årsaken til sykdommen, og pasienten blir frisk. Kan vi ikke det, kan vi effektivt lindre pasientens lidelse gjennom å dempe vonde symptomer. At medisinfaget ikke behandler årsak, men kun symptomer, er en ondsinnet løgn, som ikke har noe med noen virkelighet å gjøre.

Det du linker til, er livsfarlige påstander uten røtter i virkeligheten. Hvis kreftpasienter lytter til dette, risikerer de å dø.

Anonymkode: f6d02...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 22.59, PKV skrev:

Vitenskapen er et bestillingsverk fra de som ansetter de; nemlig staten. På området Ufo forteller vitenskapen kun løgn, for det har de bestandig gjort. Fordi staten vil ikke at sannheten om utenomjordisk aktivitet skal komme offentlighetens anskuelse.

Hva står ufo for ?

du kan selv gjøre undersøkelser om du vil men hver gang man greier å identifisere objektet er det aldri små grønne menn som står bak. I til andre tilfellene er saken FORTSATT uidentifisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 2.40, AnonymBruker skrev:

Om du havner på sykehuset hvem vil du skal hjelpe deg. En Ingeniør eller en kjønnsforsker?

Anonymkode: a27bd...eb0

Hvilket sykehus er det du går til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...