Gå til innhold

Sliten av uteliggerne!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inviter med de hjem. Eller er gjesterommet ditt til pynt?

Anonymkode: 558db...762

Rik du, har fanken ikke hatt eget soverom en gang på flere år..

Anonymkode: d6fad...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rik du, har fanken ikke hatt eget soverom en gang på flere år..

Anonymkode: d6fad...fff

Det er tiggere/romfolk som blir diskutert her. Lær deg norsk!! 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender jo hundrevis av millioner skattekroner ned til Romania for å hjelpe dem der, men en del av det blir sauset bort på prosjekter som ikke kommer folket til gode. Må kunne kreve via EU at EU-statene tar vare på befolkningen sin, og ikke lemne problemet til stater der folk betaler sin skatt for å ha et fungerende velferdssystem(knapt).  

Anonymkode: d6fad...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tiggere/romfolk som blir diskutert her. Lær deg norsk!! 

Anonymkode: be59f...28b

Sa du det til en av tiggerne/romfolket? Nei, det gjorde du ikke. Kan norsk Særdeles godt. 

Anonymkode: d6fad...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid hei tilbake og smiler. Thats it. 

Anonymkode: 95209...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sender jo hundrevis av millioner skattekroner ned til Romania for å hjelpe dem der, men en del av det blir sauset bort på prosjekter som ikke kommer folket til gode. Må kunne kreve via EU at EU-statene tar vare på befolkningen sin, og ikke lemne problemet til stater der folk betaler sin skatt for å ha et fungerende velferdssystem(knapt).  

Anonymkode: d6fad...fff

Ja. Som vanlig blir de oversett så godt det går. Klarer ikke overse de når de går i veska mi eller spør om at man skal kjøpe en spesiell type brød til dem. Ellers har man de gangene de slenger dritt etter folk når man ikke hjelper dem. Frekke som lusa. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier alltid hei tilbake og smiler. Thats it. 

Anonymkode: 95209...904

Later som jeg ikke ser romanifolket jeg. Så godt det går. 

Også sitter de der med bilder av alle ungene sine. Skaff dere prevensjon. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier alltid hei tilbake og smiler. Thats it. 

Anonymkode: 95209...904

Kan gjerne si hei tilbake men det er ikke det de er etter. De er bare ute etter lommebøkene til folk. Sånn er dem rett og slett. Hvorfor er den koppen deres nesten alltid tom? Hvor sleipe er dem ikke og tømmer den etter et visst antall tokroninger? Blæææ. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også går dem i søpla til folk. At det går an?!? 

Anonymkode: be59f...28b

De gjør det i søppelkasser som ikke er låst. I gaten jeg bor i, har samtlige skaffet seg lås på søppelkassene fordi romfolk gikk rundt og åpnet poser og gravde nedi og hev innholdet utover etterpå 😑 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peanut skrev:

De gjør det i søppelkasser som ikke er låst. I gaten jeg bor i, har samtlige skaffet seg lås på søppelkassene fordi romfolk gikk rundt og åpnet poser og gravde nedi og hev innholdet utover etterpå 😑 

At de gidder. Det er kjedelig. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa du det til en av tiggerne/romfolket? Nei, det gjorde du ikke. Kan norsk Særdeles godt. 

Anonymkode: d6fad...fff

Nei?!? Burde vel si det neste gang. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sliten"? Vel... er det ikke bare å overse dem da? Se en annen vei og ikke bry deg om de.
Det gjør jeg.

Inntil i fjor satt det rumenske tiggere både ved den nærmeste t-banestasjonen og på nærmeste kjøpesenter. De pleide alltid å strekke ut hånda når man passerte, og tigge og si "heeeeei" eller "hallooooo" med sånn "stakkars meg, få litt penger" stemme. Jeg pleide bare å overse dem totalt. Se rett frem og ikke gi inntrykk av at jeg deler ut penger bare de maser nok.

Jeg er uføretrygdet og har ikke råd til å drive og gi vekk pengene mine, for det første. Det andre er at jeg ikke vil drive og "mate trollet". Jo mer vi gir til tiggerne her i landet, jo mer vil ryktet spre seg, og jo flere tiggere kommer strømmende over landegrensene for å tigge på gata i rike Norge. De forteller jo selvfølgelig hva de drar inn av penger til folk i hjemlandet, og så blir flere fristet til å dra for å tigge.

Så bare overse dem og gå videre. Ikke se på dem.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Million skrev:

"Sliten"? Vel... er det ikke bare å overse dem da? Se en annen vei og ikke bry deg om de.
Det gjør jeg.

Inntil i fjor satt det rumenske tiggere både ved den nærmeste t-banestasjonen og på nærmeste kjøpesenter. De pleide alltid å strekke ut hånda når man passerte, og tigge og si "heeeeei" eller "hallooooo" med sånn "stakkars meg, få litt penger" stemme. Jeg pleide bare å overse dem totalt. Se rett frem og ikke gi inntrykk av at jeg deler ut penger bare de maser nok.

Jeg er uføretrygdet og har ikke råd til å drive og gi vekk pengene mine, for det første. Det andre er at jeg ikke vil drive og "mate trollet". Jo mer vi gir til tiggerne her i landet, jo mer vil ryktet spre seg, og jo flere tiggere kommer strømmende over landegrensene for å tigge på gata i rike Norge. De forteller jo selvfølgelig hva de drar inn av penger til folk i hjemlandet, og så blir flere fristet til å dra for å tigge.

Så bare overse dem og gå videre. Ikke se på dem.

Hvordan overser man noen som hele tiden napper vesker og lignende mens de står trøkt opp i ansiktet til noen og sier hei madam hver eneste dag? Antar du har svaret på det da??? Hvis det lar seg gjøre så overser jeg tiggere eller uteliggerne da ja. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan overser man noen som hele tiden napper vesker og lignende mens de står trøkt opp i ansiktet til noen og sier hei madam hver eneste dag? Antar du har svaret på det da??? Hvis det lar seg gjøre så overser jeg tiggere eller uteliggerne da ja. 

Anonymkode: be59f...28b

Slutt å gå med veske? Gå vekk fra dem når de gjør sånn, si på engelsk "Get away from me!". Gjøre noe altså, ikke bare stå der og ta i mot.

Jeg bruker ikke veske. Nøkler, mobil og lommebok har jeg i lommene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Slutt å gå med veske? Gå vekk fra dem når de gjør sånn, si på engelsk "Get away from me!". Gjøre noe altså, ikke bare stå der og ta i mot.

Jeg bruker ikke veske. Nøkler, mobil og lommebok har jeg i lommene. 

Ja de har sånn kjempe pipete stemme. Høres ut som små uskyldige barn. Menna har ikke kommet i stemmeskiftet en gang. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Slutt å gå med veske? Gå vekk fra dem når de gjør sånn, si på engelsk "Get away from me!". Gjøre noe altså, ikke bare stå der og ta i mot.

Jeg bruker ikke veske. Nøkler, mobil og lommebok har jeg i lommene. 

Jeg sa det: IKKE MER NÅ sa folk. 

Anonymkode: be59f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg svarer på "hei hei", så er det "nei nei". Stort sett så ser jeg ikke på de engang. Blir de for nærgående så er det bare å nevne polititet.....

Anonymkode: 73d1d...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er fryktelig usympatisk å si det, men er lei enkelte gatemusikanter i byen som spiller den samme halvsure sangen på repeat. Så fort asfalten viser seg så er det i gang og det er ikke mulig å ta en kaffe eller is i sola uten å høre lyden av den sure saxen.

Anonymkode: a97c7...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt sliten. Å gå forbi noen takler jeg helt fint, men jeg er møkk lei å plukke opp søppel og matsvfall som flyter rundt etter at de har gravd seg gjennom avfallsposer i søplekassen i bygården der jeg bor. Vi har investert i låst port for å unngå det, men de klatrer over og nå er porten ødelagt også. I tillegg bæsjer de i parker og andre steder der folk ferdes. Botanisk hage truet med å stenge helt pga nedgravde pilleglass og mye bæsj i blomsterbed og over alt i hagen. Ekkelt men sant.

Anonymkode: 1b16f...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten aldri kontanter, og har jeg gir jeg ingenting.  Hvis jeg gir bare en krone, blir de sure da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...