Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se det, da var den negativ igjen etter 2-3 dager med positiv EL test. Bør vi ha sex i kveld eller er det lite poeng?! Egget slapp nok i natt ca. Hadde i går.  

5565B02D-5921-4E02-B3E6-A65C7B6DEF65.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Vaiana skrev:

Se det, da var den negativ igjen etter 2-3 dager med positiv EL test. Bør vi ha sex i kveld eller er det lite poeng?! Egget slapp nok i natt ca. Hadde i går.  

Skader jo aldri med en runde til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 21.35, kvinne35+ skrev:

Du har ikke PCOS eller PCO da? Det var lenge med 2-3dager var det ikke?

Helt normalt med positiv el test i 2-3 dager ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 20.43, Bams1 skrev:

Hei! I mine øyne kan den se positiv ut ja. Men er helt fersk selv, så ville ikke stolt på meg 🙈

Alle er negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kim91 skrev:

Nå er den vel blitt positiv, eller? CD 19 og 3 dager siden flo så jeg skulle ha el 😂

( en fra i går og en fra i dag)

20180922_095129.jpg

Ja den er POSITIV :) Eggløsning inntreffer 12-42 timer etter at eggløsningstesten blir negativ igjen. Det er også best å ha samleie i dagen før og 2 dager etter EL. Var jeg deg ville jeg kjørt på de neste 4 dagene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen spørsmål om eggløsning og tenke at dere damer er eksperter:) 

1. Jeg forstår ikke helt dette med eggløsning. Er ikke eggløsning bare 1 dag? Den dagen egget løsner og er klar for befruktning? Eller? 🤔 varer eggløsningen en uke?

2. På Flo appen står det at jeg kan bli gravid mange dager etter det de setter som eggløsningsdagen, nesten en uke . Stemmer virkelig det? 

3. Er det best å ha samleie på eggløsningsdagen eller dagene før? 

På forhånd, tusen takk for hjelp! ❤️

Endret av Mona26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mona26 skrev:

Har noen spørsmål om eggløsning og tenke at dere damer er eksperter:) 

1. Jeg forstår ikke helt dette med eggløsning. Er ikke eggløsning bare 1 dag? Den dagen egget løsner og er klar for befruktning? Eller? 🤔 varer eggløsningen en uke?

2. På Flo appen står det at jeg kan bli gravid mange dager etter det de setter som eggløsningsdagen, nesten en uke . Stemmer virkelig det? 

3. Er det best å ha samleie på eggløsningsdagen eller dagene før? 

På forhånd, tusen takk for hjelp! ❤️

1. Eggløsning er en dag ja.

2. Om jeg ikke husker feil nå er det den ant siste dagen av de rosa dagene Flo har regnet ut at du kan ha eggløsning på. Men siden sædceller er levedyktig flere dager kan man bli gravid om man har sex de rosa dagene. 

3. Det er best med både eggløsningsdagen og dagene før :) gjgjerne noen dager etter også med mindre du tester etter EL og vet akkurat når det er. Flo bare gjør en beregning. 

Anonymkode: c241b...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. Eggløsning er en dag ja.

2. Om jeg ikke husker feil nå er det den ant siste dagen av de rosa dagene Flo har regnet ut at du kan ha eggløsning på. Men siden sædceller er levedyktig flere dager kan man bli gravid om man har sex de rosa dagene. 

3. Det er best med både eggløsningsdagen og dagene før :) gjgjerne noen dager etter også med mindre du tester etter EL og vet akkurat når det er. Flo bare gjør en beregning. 

Anonymkode: c241b...cdc

Tusen takk for svar! Har googlet meg ihjæl! Fant liksom ikke helt utav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg for første gang i 1 års prøvetid funnet el?! Er henvist til gyn for å finne ut om jeg har el da jeg har veeeeldig uregelmessig syklus og mistanke om ikke eksisterende el. Hvis den siste ikke er positiv så er den iallefall rett rundt hjørnet? Må nesten ta en liten seiersdans for el🤪

D2FC624E-F202-43E3-897E-1267C78D67EE.jpeg

2CE16E0A-101B-4EF2-9A1C-F0681F63CFA5.jpeg

CEF37D7B-9B2C-4C76-935D-9FFED9CA1A4A.jpeg

942333BC-5B02-4F00-B8AD-E5C6232F6A2A.jpeg

Anonymkode: 3be19...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg for første gang i 1 års prøvetid funnet el?! Er henvist til gyn for å finne ut om jeg har el da jeg har veeeeldig uregelmessig syklus og mistanke om ikke eksisterende el. Hvis den siste ikke er positiv så er den iallefall rett rundt hjørnet? Må nesten ta en liten seiersdans for el🤪

Den er negativ, men ville fortsatt å teste videre ☺️

Anonymkode: f2b2e...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å teste i dag også til samme klokkeslett. 

Mange har en veldig lav eggløsningstopp dvs at de har eggløsning men testen er bare positiv for en veldig kort periode. Eggløsning inntreffer 12-42 timer etter at testen har vært positiv og blir negativ igjen. Lurt å legge inn mange "aksjer" de neste dagene da det ser ut som den gjerne kom på TOPPEN noen timer etter testen i går eller at den kom på toppen i dag.

Men gratulerer med at det ser ut som du har funnet EL etter 1års leting. Nå må du og mannen din huske å legge inn masse akskjer fra helst i går og til og med 4dager fra nå. Kjør på. Kan hjelpe å ligge med stumpen i luften etter samleie. Sies også at mannen skal bli inni damen 5min etter utløsning for at ikke sædcellene skal renne ut igjen før de får funnet banen :):) Skader ikke med litt ekstra tiltak ;)

Slik er kontrast mellom negativ og positiv:

negativ eggløsninstest.jpg

positiv eggløsningstest.jpg

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.png.67eceb4a4fcddf7e2959d83d20644dcd.png

Denne er vel positiv? Eller er det enda litt igjen? Testet på ettermiddagen. Første syklus jeg tester. Testet i går og i forrigårs på morgenurin, de var negative. 

Anonymkode: e76d0...4d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

image.png.67eceb4a4fcddf7e2959d83d20644dcd.png

Denne er vel positiv? Eller er det enda litt igjen? Testet på ettermiddagen. Første syklus jeg tester. Testet i går og i forrigårs på morgenurin, de var negative. 

Anonymkode: e76d0...4d8

Denne er positiv :) EGGLØSNING on its way!!! :):):)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når testen blir negativ etter posetiv test - blir den langsom svakere, eller forsvinner streken helt fort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når testen blir negativ etter posetiv test - blir den langsom svakere, eller forsvinner streken helt fort? 

Min ble svakere og svakere etter eggløsning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...