Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Snurrepurre skrev:

Så bra! Er veldig spent.. Syklusen min har isåfall stabilisert seg på 38!!! Dager.. Og har lest at det kan bety at man ikke har eggløsning når den er så lang? Håper iallfall egget faller ut og blir befrukta og at det blir baby 😁👍🏻

Krysser fingrene for deg! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si at ELtesten var klart positiv i dag :) så hurra for dét! Satser på at egget blitt befruktet nå, og klamrer seg fast ❤️❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Ville bare si at ELtesten var klart positiv i dag :) så hurra for dét! Satser på at egget blitt befruktet nå, og klamrer seg fast ❤️❤️  

Er spent på dine vegne💜💜💜💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tolker dere denne? Tok en i går som var supersvak, på kveldstid begge to. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.6.2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner aldri folk som tar vare på slike tester. De er ikke gyldige etter 5 min. Å spare på gamle teser gir ingen mening...

Anonymkode: 5aab5...5bc

Er vel ikke det som er greia, "greia" er vel å få en oversikt over når man tok dem og man husker jo i minnet hvordan de forskjellige testene så ut, men de tørker jo også ut sånn ca slik resultatet ble også.

Anonymkode: f14b2...9e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke slik at testene vil bli gradvis sterkere frem til eggløsning, for deretter å svinne når eggløsning pågår? Jeg hadde en relativt sterk(men ikke sterk nok) test i går, men i dag er streken svakere sllerede. Burde den ikke nådd toppen av kurven før den begynte å synke igjen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte, men ikke alltid. Og ikke for alle. Derfor kan man ikke bruke stigende streker som en sann indikator for kommende positiv test. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Humlefot skrev:

Er det ikke slik at testene vil bli gradvis sterkere frem til eggløsning, for deretter å svinne når eggløsning pågår? Jeg hadde en relativt sterk(men ikke sterk nok) test i går, men i dag er streken svakere sllerede. Burde den ikke nådd toppen av kurven før den begynte å synke igjen? 

 

Mine ble aldri sterkere i det hele tatt. Var bare svake og negative, og så hadde jeg et par med nesten positiv før de ble svake igjen. Gravid ble jeg:-) Du kan ha hatt en rask stigning av LH i et kort tidsrom slik at du har mista toppen på testingen. Men om dere la inn aksjer igår og gjør det iallfall idag og imorgen bør sjansen være stor for klaff😅👍🏻 lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, noomi skrev:

Er denne positiv eller negativ? Uerfaren..

20160704_193521.jpg

Negativ.. Strekene må være like sterke eller teststreken være sterkere enn kontrollstreken. Men kan hende det nærmer seg så bare fortsett og teste og legg inn aksjer😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, emhanse skrev:

Negativ.. Strekene må være like sterke eller teststreken være sterkere enn kontrollstreken. Men kan hende det nærmer seg så bare fortsett og teste og legg inn aksjer😉

Takk! Jeg har bare testet sporadisk nå og da i syklusen. Mulig jeg aldri har sett en positiv eggløsningstest. Trodde jeg skulle få mensen i dag, men ikke fått det så. Tid for det nå i følge kalenderen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, noomi skrev:

Takk! Jeg har bare testet sporadisk nå og da i syklusen. Mulig jeg aldri har sett en positiv eggløsningstest. Trodde jeg skulle få mensen i dag, men ikke fått det så. Tid for det nå i følge kalenderen min.

Jeg får alltid slike, og nesten enda sterkere, eggløsningstester like før mensen. Hormonene svinger i syklusen. Skal du virkelig teste for å bekrefte eggløsning må du jo gjøre det hver dag fra ca dag 10 frem til åositov test. 

Anonymkode: dddf0...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, emhanse skrev:

Negativ.. Strekene må være like sterke eller teststreken være sterkere enn kontrollstreken. Men kan hende det nærmer seg så bare fortsett og teste og legg inn aksjer😉

Her får du se mine negative, (EL var 8 dager etter den siste ble tatt) og min første positive :) sitter nå med sviende brystvorter, så EL har definitivt vært ;) er vanskelig med disse testene! 

image.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snurrepurre skrev:

Her får du se mine negative, (EL var 8 dager etter den siste ble tatt) og min første positive :) sitter nå med sviende brystvorter, så EL har definitivt vært ;) er vanskelig med disse testene! 

image.png

image.png

Tusen takk! Skal teste systematisk etter mensen. Har kjøpt inn clearbluetester i tillegg. Sist traff vi på 1 pp uten tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, noomi skrev:

Tusen takk! Skal teste systematisk etter mensen. Har kjøpt inn clearbluetester i tillegg. Sist traff vi på 1 pp uten tester. 

Så bra! :) ja.. Om man har sex regelmessig og ofte, så behøver man ikke teste. Vi dermot, har ikke sex annenhver dag hele syklusen.. Det gidder vi ikke 😂 Har sex når vi har lyst, og det har stabilisert seg på 1-2 ganger i uka.. Men først nå har jeg fått kartlagt og sett at jeg faktisk mister lysten på sex rundt EL. Så er ikke rart det ikke har klaffet før vi fant ut av EL ;)  (Uregelmessig syklus i tillegg.. Hehe) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Så bra! :) ja.. Om man har sex regelmessig og ofte, så behøver man ikke teste. Vi dermot, har ikke sex annenhver dag hele syklusen.. Det gidder vi ikke 😂 Har sex når vi har lyst, og det har stabilisert seg på 1-2 ganger i uka.. Men først nå har jeg fått kartlagt og sett at jeg faktisk mister lysten på sex rundt EL. Så er ikke rart det ikke har klaffet før vi fant ut av EL ;)  (Uregelmessig syklus i tillegg.. Hehe) 

Det forstår jeg!  Mannen her har en teori om at det blir gutt om man har sex rundt eggløsning fordi guttesædcellene er raske men lever kortere enn jentecellene..hehe. Han ønsker seg altså gutt. Jeg bryr meg ikke om kjønn, men ønsker vårbarn 😄 det blir både tester og annenhver dag her 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, noomi skrev:

Det forstår jeg!  Mannen her har en teori om at det blir gutt om man har sex rundt eggløsning fordi guttesædcellene er raske men lever kortere enn jentecellene..hehe. Han ønsker seg altså gutt. Jeg bryr meg ikke om kjønn, men ønsker vårbarn 😄 det blir både tester og annenhver dag her 😆

Det er jo en riktig teori, men ikke så riktig at den er sann. Men sjansen er noe større for gutt rundt EL og jente dersom man har sex en stund før EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, noomi skrev:

Det forstår jeg!  Mannen her har en teori om at det blir gutt om man har sex rundt eggløsning fordi guttesædcellene er raske men lever kortere enn jentecellene..hehe. Han ønsker seg altså gutt. Jeg bryr meg ikke om kjønn, men ønsker vårbarn 😄 det blir både tester og annenhver dag her 😆

Hehe! Har hørt om det ja 😁 Men tror det er neeeesten 50/50 uansett. Vi har iallfall sex både før og under for å i det heletatt BLI gravide 😁😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Hehe! Har hørt om det ja 😁 Men tror det er neeeesten 50/50 uansett. Vi har iallfall sex både før og under for å i det heletatt BLI gravide 😁😂 

Hehe, hans måte å engasjere seg på tror jeg:P Vi kommer til å kjøre på annenhver dag, tror ikke han har motforestillinger mot det akkurat. Ble gravid på første forsøk sist. Da hadde vi bare sex i forkant av eggløsning. Det ble jente. Testing virker litt styrete, men hvorfor ikke gjøre det noen måneder også. Håper på mai-baby :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...