Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, Snurrepurre skrev:

Så herlig :) ja, avogtil er man skikkelig heldig :) hvilken PP er dere i nå? @noomi

Har ikke begynt. Var for seint ute i juni ("bråbestemte" oss for at tiden for nr 2 er inne). Skal begynne med eggløsningstester denne perioden tenkte jeg, men må vente til august med å prøve å bli gravid. Har noe veldig viktig å gjennomføre i begynnelsen av september så jeg kan ikke ta sjansen på å være kvalm da, selv om jeg var minimalt kvalm forrige svangerskap. Så det blir august som blir PP1. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, noomi skrev:

Har ikke begynt. Var for seint ute i juni ("bråbestemte" oss for at tiden for nr 2 er inne). Skal begynne med eggløsningstester denne perioden tenkte jeg, men må vente til august med å prøve å bli gravid. Har noe veldig viktig å gjennomføre i begynnelsen av september så jeg kan ikke ta sjansen på å være kvalm da, selv om jeg var minimalt kvalm forrige svangerskap. Så det blir august som blir PP1. 

Spennende :-) da må dere ha masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snurrepurre skrev:

Spennende :-) da må dere ha masse lykke til!

Tusen takk! :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hva tenker dere om denne. Den ble riktig nok avlest etter ca 20 minutter, så sånn sett for sent.. 

image.jpeg

Anonymkode: 184e9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv.  Etter min erfaring funker det fint å lese av eltester noe sent. Mine billigtester kunne bruke god tid på å få strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg testet denne på lørdag, fire dager før antatt EL. I ogmed at jeg trodde jeg hadde flere ELtester på lager.. Det hadde jeg ikke, og fikk ikke kjøpt før på tirsdag (forventet ELdag) (kjøpte forøvrig CB ovulation digitalpakke fra apoteket .. Med 7 tester oppi, skamdyre). 

Anyhow, når jeg testet på ettermiddagen på tirsdag og morgenen onsdag, så fikk jeg en sirkel på den digitale, altså "ikke fruktbar". Men, basert på denne ene fra billige tester, kan jeg anta at EL har vært søndag eller mandag? Og at progesteronet har sunket såpass at det ikke ble oppdaget av den digitale? 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er vanskelig. Jeg hadde dobbeltsjekket med digital. Men den er så og si positiv iallfall. 

 

Og der leste jeg første innlegg, trøtt. Haha. Vet ikke. Jeg pleide teste med billige og deretter dobbeltsjekke med digital, noen slike fikk jeg negativ på men positiv senere på både strips og digital.

Endret av Silfen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Jeg syns den er vanskelig. Jeg hadde dobbeltsjekket med digital. Men den er så og si positiv iallfall. 

Ja! Skulle ønske jeg hadde hatt de digitale liggende når jeg testa.. Grr.. Men om den er "nesten" positiv i følge deg (og meg, forøvrig), så tenker jeg at EL har vært i helga, siden den digitale var negativ på tirsdag. 

Nå har jeg iallfall "stocket opp" med digitale (fire pakker), som jeg fikk kjøpt av ei på Finn.no for 200kr per pakke. Satser på at jeg finner ut av det enkelt og greit med disse i de neste syklusene om vi ikke har hellet med oss denne gangen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne EL-testen positiv eller er det rett om hjørnet? 

er på 9 dagen etter mens

13950539_1734753250108378_1222475014_o.jpg

Anonymkode: cb928...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i følge enn eggløsningskalkulator skal jeg ha eggløsning den søndag 14.08...  men tar disse testene for å være sikker.. men er helt ny på dette så skjønner virkelig ikke en dritt !:O  

13978146_1734775863439450_204441493_o.png.jpeg

Anonymkode: cb928...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

i følge enn eggløsningskalkulator skal jeg ha eggløsning den søndag 14.08...  men tar disse testene for å være sikker.. men er helt ny på dette så skjønner virkelig ikke en dritt !:O  

13978146_1734775863439450_204441493_o.png.jpeg

Anonymkode: cb928...80e

Har du stabil syklus etter prevensjonsslutt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Snurrepurre skrev:

Har du stabil syklus etter prevensjonsslutt? :) 

Har hatt det i 2 mnd nå hvartfall:)  få tror det, men er ikke sikker:) 

Anonymkode: cb928...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt det i 2 mnd nå hvartfall:)  få tror det, men er ikke sikker:) 

Anonymkode: cb928...80e

Det kan jo endre seg veldig fort, og om den plutselig er litt kortere eller lengre, så får du gjerne EL på et annet tidspunkt enn du tror  :)  Ser ut som det er et par dager til den kommer foreløpig, så fortsett å teste (på ettermiddagen). :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder er ikke nok til å si man har stabil syklus, det må være likt i MINST tre måneder eller mer for å kunne snakke om stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

To måneder er ikke nok til å si man har stabil syklus, det må være likt i MINST tre måneder eller mer for å kunne snakke om stabilitet.

Okei :)

 

Anonymkode: cb928...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...