Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tester fra usannsynlig tidlig en måned, og testene var omtrent kliss like i over en uke før de ble en aaanelse sterkere også like i noen dager, før jeg fikk positiv. Husker ikke helt, men tror jeg fikk én sterk som ikke var helt positiv før den som var tydelig positiv. Toppen kommer veldig plutselig hos enkelte og da kan nok stigning være vanskelig å finne. Jeg tester i tillegg to ganger om dagen denne PPen, nettopp for å være sikker på å finne EL. 

Tror du kan anse deg som normal og midt i LH-toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken dag er regnet som positiv her? 7, 8 eller 9?

 

image.jpeg

Anonymkode: 794db...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dag er regnet som positiv her? 7, 8 eller 9?

 

image.jpeg

Anonymkode: 794db...4a5

9, om den er positiv.

Anonymkode: f14b2...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt EL slim, EL smerter og hele pakka. Den er tydeligvis ikke positiv etter de 3 dagene som er sterkest. Jeg tenker også at rest 9 er positiv. Billigsteimlene mine blir aldri sterkere enn det der, og har blitt gravid 3 ganger timet etter dem.

Anonymkode: 794db...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men denne ser negativ ut. Teststreken skal være sterkere, eller like sterk som kontrollstreken. Kontrollstreken er den som er nærmest det grønne. 

Min ser gjerne sånn ut 2-3 dager før jeg får positiv. Men test daglig, det er lett å misse vinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Beklager, men denne ser negativ ut. Teststreken skal være sterkere, eller like sterk som kontrollstreken. Kontrollstreken er den som er nærmest det grønne. 

Min ser gjerne sånn ut 2-3 dager før jeg får positiv. Men test daglig, det er lett å misse vinduet. 

Takk for at du svarte :) Dette er min første test ever, så tusen takk for hjelpen :) Skal fortsette å teste...

Anonymkode: 5aab5...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Beklager, men denne ser negativ ut. Teststreken skal være sterkere, eller like sterk som kontrollstreken. Kontrollstreken er den som er nærmest det grønne. 

Min ser gjerne sånn ut 2-3 dager før jeg får positiv. Men test daglig, det er lett å misse vinduet. 

Altså betyr det av litt strek betyr at den ikke er så langt unna? Det er altså bedre med litt strek enn ingen strek? Skjønner ikke helt dette jeg....

Anonymkode: 5aab5...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har alltid strek, som jeg, noen har kun strek rett før, noen har gradvis sterkere strek. Eneste du trenger å bry deg om er at teststreken skal være like sterk eller sterkere. Kun det. Så må du nesten prøve deg frem noen sykluser og se hvordan dine tester reagerer normalt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang på Pergo, og testet hver dag. Nederste er det tydeligste jeg fikk denne gangen, pos. eller ikke? *forvirret* 

DSC_0059.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, banso2016 skrev:

Første gang på Pergo, og testet hver dag. Nederste er det tydeligste jeg fikk denne gangen, pos. eller ikke? *forvirret* 

DSC_0059.JPG

Sånn ble mine sist også på pergo. Ble liksom aldri knallpositiv! Men har nok bare hatt en kort vindu for LH-topp for gravid ble jeg👶👶👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså betyr det av litt strek betyr at den ikke er så langt unna? Det er altså bedre med litt strek enn ingen strek? Skjønner ikke helt dette jeg....

Anonymkode: 5aab5...5bc

Det er vanskelig og varierer litt per person. Testen måler LH et hormon som styrer eggløsningen. Til høyere nivå, til sterkere blir streken. Når den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, så har du når hormon-toppen. Eggløsningen inntreffer da i løpet av de neste 48 timene. Noen har veldig kort topp, bratt kurve..  Da kan det være vanskelig å få positive tester. 

Jeg fikk ikke positive før jeg begynte å teste på ettermiddagen/tidlig kveld. Aldri på morgenurin. 

Og bedre/verre... Det er normalt å kun ha positiv en dag per syklus, og sterk kanskje dagen før og dagen etter. Noen har positive to dager på rad. Hvor svake og sterke testene er ellers i syklusen er hverken bra eller dårlig, det er rett og slett normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, emhanse skrev:

Sånn ble mine sist også på pergo. Ble liksom aldri knallpositiv! Men har nok bare hatt en kort vindu for LH-topp for gravid ble jeg👶👶👍🏻

Ååå, gratulerer! 😍 Kanskje vi også traff da, uten å vite om det var el eller ikke.. 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv, eller skal den være enda sterkere? Skal de bli sterkere og sterkere? I går fikk jeg nesten ingen strek men i firrigårs var den slik den er nå...

image.jpeg

Anonymkode: 5aab5...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, langt fra positiv. De må være LIKE sterk eller STERKERE enn kontrollstreken. Alle andre streker er irrelevante, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Silfen skrev:

Nei, nei, langt fra positiv. De må være LIKE sterk eller STERKERE enn kontrollstreken. Alle andre streker er irrelevante, dessverre.

Det er veldig relativt, hva som er like sterkt. Jeg har testet en runde før og syntes aldri de ble sterke nok, men gravid ble jeg så jeg må ha hatt eggløsning. Begynner å gi opp hele greia....

Anonymkode: 5aab5...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig relativt, hva som er like sterkt. Jeg har testet en runde før og syntes aldri de ble sterke nok, men gravid ble jeg så jeg må ha hatt eggløsning. Begynner å gi opp hele greia....

Anonymkode: 5aab5...5bc

Dette er svart på om og om igjen. Noen har et SVÆRT lite vindu med LH-topp. Kanskje bare en time eller to. Da skal det litt til å treffe. Men testene vil da være tilnærmet like sterke. Om du ser den over så er den ikke i nærheten engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny på dette med testing, og slenger meg på!

Når i syklusen starter dere å teste? Og er det sånn at det er en stund ETTER positiv test man har el?

Jeg vil ha noen tester som er ganske enkle å minst mulig forvirrende å lese av, hvilke bør jeg da bruke..? De fra apoteket muligens..? Åhh har så mange spørsmål☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyreste, de digitale er nok lettest å tolke. Men de billige strimmeltestene fra ebay eller billige-tester fungerer bra for meg. Jeg pleier å starte å teste på syklusdag 10 (første dag av mens er syklusdag 1.). Jeg tester på  ettermiddag. Når jeg får en teststrek som er sterkere enn kontrollstreken, så er testen positiv. Eggløsningen skjer da mellom i løpet av de neste to døgnene. 

Anonymkode: 650c5...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...