Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)


NordicViking

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Paperwall skrev:

Hvis han var så stresset og ikke ville at barnet skulle bli filmet så burde han ikke holde barnet på fanget mens han blir filmet og intervjuet. Det henger ikke på greip.

Akkurat innslaget handlet om hvordan han var som far og ville vise seg frem. Hvilken forelder vil ikke vise seg frem og barnet sitt? Jeg hadde vært like stresset som MJ i den situasjon. Særlig når han ble anklaget for å mishandle egne barn. Han ville motbevise det, men det ble selvsagt fremstilt feil. 

Anonymkode: 5ba7d...a59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans norske venn nekter vel for at han noen gang har gjort noe i den gata der..?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han levde tett på MJ. Noe må han vel ha sett hvis han gjorde noe galt. 

Og at mj ble frikjent. Det holder nok for meg. Jeg kan heller ikke huske at det fantes noe bevis for at han misbrukte barn. 

Anonymkode: 5ba7d...a59

Har du lest historier om incest og overgrep og hvor mange som ikke har oppdaget det, selv når det gjelder egne barn? At Bhatti forsvarer ham beviser ingenting. 

Jeg har ingen forhold til MJ og har ikke tatt stilling til om han er skyldig eller ikke, men det er litt latterlig å lese hvordan folk forsvarer og unnskylder handlingene hans. Han var en voksen mann og det forholdet han hadde til barn var hverken normalt eller bra. Under rettssaken kom det jo mange historier fra folk som jobbet for ham, som påsto at de hadde sett litt av hvert, folk som ikke tjente penger på å fortelle disse historiene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat innslaget handlet om hvordan han var som far og ville vise seg frem. Hvilken forelder vil ikke vise seg frem og barnet sitt? Jeg hadde vært like stresset som MJ i den situasjon. Særlig når han ble anklaget for å mishandle egne barn. Han ville motbevise det, men det ble selvsagt fremstilt feil. 

Anonymkode: 5ba7d...a59

Hvorfor ha med barna når en skal skjule ansiktet deres? Husker også den balkongepisoden, det gjorde han også fordi han ville vise seg fram... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Paperwall skrev:

Hvorfor ha med barna når en skal skjule ansiktet deres? Husker også den balkongepisoden, det gjorde han også fordi han ville vise seg fram... 

Slutt nå

Anonymkode: 3d0cb...956

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte! MJ var en hedersmann!

Anonymkode: 12042...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Justsaying skrev:

Disse har jo tidligere sverget under ed på at ingenting har skjedd så, ja - tror nok dette er folk som ønsker penger og oppmerksomhet. 

 

Mange har gått langt i å beskytte sine overgripere. Barn er ikke så vanskelige å manipulere, viser det seg gang på gang. Nå kjente jeg hverken Michael Jackson eller guttene. Ikke har jeg sett filmen heller, så jeg har ikke peiling, men at de en eller annen gang har sagt at ingenting skjedde, trenger ikke bety noenting. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Igjen, anbefaler deg å se hele dokumentaren. Det er sterke historier. Ingen klarer å presse frem slike rå følelser for penger. Det er en viktig dokumentar. Håper det gir flere styrke til å stå frem. Det var full gjennomtrekk av smågutter på soverommet hans. Det er ikke normalt at en mann på 40+ har smågutter på soverommet sitt 365 dager i året. Og etter å ha sett dokumentaren med et åpent sinn, er jeg ikke i tvil om at de forteller sannheten. 

Hvor kan man se denne dokumentaren da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Purple Basil skrev:

Hvor kan man se denne dokumentaren da? 

Den kommer på Nrk på søndag. Ellers kan man se den på HBO i USA. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Purple Basil skrev:

Hvor kan man se denne dokumentaren da? 

Sendt deg link på pm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, XaoS skrev:

Se dokumentaren! Jeg begynte på den i tvil om at det hadde skjedd overgrep. Tenkte at han mest sannsynlig bare var en aseksuell, genierklært raring som i omgangen med smågutter skulle kompensere for sin egen manglende barndom. Men nå er jeg ikke i tvil om at det har skjedd seriøse overgrep mot svært unge gutter (den yngste var 7 år da det begynte). 

Man skjønner hvordan kjærligheten deres til MJ, og de mulighetene han ga dem, samt den enorme makten han hadde som verdens største stjerne har bidratt til at mange av dem ikke har klart å stå fram. Det har vært kompliserte mekanismer i disse relasjonene, og guttene selv var for unge til å sortere alt. MJ var en mestermanipulator.

Mye av skylden ligger også hos foreldrene. Hvordan er det mulig at de lot disse små barneskoleguttene sine overnatte i sengen til- og dra på turne i hotellrommene til en voksen mann? De var kjøpt og betalt. 

Det er nettopp det de var. Blendet av fame og rikdom. Hvilke foreldre lar sine smågutter på 7 år dele seng med en voksen mann!?! Syntes det var bra det oppgjøret med hun ene moren som kom på slutten av dokumentaren. Vel fortjent.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, XaoS skrev:

Se dokumentaren! Jeg begynte på den i tvil om at det hadde skjedd overgrep. Tenkte at han mest sannsynlig bare var en aseksuell, genierklært raring som i omgangen med smågutter skulle kompensere for sin egen manglende barndom. Men nå er jeg ikke i tvil om at det har skjedd seriøse overgrep mot svært unge gutter

Hollywood kan lage en film som gjør enhver påstand troverdig. Du må aldri, aldri basere en konklusjon på en dokumentar.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Horten Market skrev:

Hollywood kan lage en film som gjør enhver påstand troverdig. Du må aldri, aldri basere en konklusjon på en dokumentar.

Det er ikke en "Hollywood" film, men en engelsk uavhengig dokumentarskaper. Merkelig dersom klarer å forsvare han etter alt som har kommet fram. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Horten Market skrev:

Hollywood kan lage en film som gjør enhver påstand troverdig. Du må aldri, aldri basere en konklusjon på en dokumentar.

Du har garantert ikke sett den,

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XaoS skrev:

Det er ikke en "Hollywood" film, men en engelsk uavhengig dokumentarskaper. Merkelig dersom klarer å forsvare han etter alt som har kommet fram. 

Jeg har ikke forsvart ham, men stiller spørsmål ved bastante konklusjoner basert på en dokumentar, der det er store penger med i bildet.

Generelt: Hvis et barn ikke reagerer der og da, men innser først i godt voksen alder at han må ha vært utsatt for et overgrep da han sov i samme seng og ble holdt rundt, da var det sannsynligvis ikke et overgrep.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...