Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en forlover, og to brudepiker. Jeg ville gjerne at brudepikene, som begge hadde sagt de skulle kjøpe ny kjole til bryllupet uansett, kjøpte i lik farge (altså, det trengte ikke være helt nøyaktig lik fargetone og sånn, men bare samme gate). Ikke pga bildene, men fordi jeg tenkte det var koselig å vise at det er de som var brudepikene mine. Dersom de sa nei, eller fant en annen farge de heller ville bruke, kunne det aldri falt meg inn å ekskludere dem fra bilder eller annet. Bildene fra dagen er jo ikke det aller viktigste, men minnene man faktisk skaper i øyeblikket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

På 4.3.2019 den 14.45, Hilde1302 skrev:

Så utakknemlige forlovere. Selvfølgelig må de ha lik kjole, og når du finner en kjole som er så anvendelig som denne så burde det ikke være noe problem! 

Den kjolen vil ikke passe så godt nødvendigvis til en med stor byste og som har epleform. Om det er et tynt kjolestoff vil alle delene av kroppen bli forsterket. 

Hvorfor er det en selvfølge at de skal ha lik kjole? Har dette virkelig blitt sånn at vi ikke greier tenke selv men må ta tåpelige skikker fra andre land? Jeg har vært forlover 3 ganger for mange år siden før dette var et tema. Men jeg har vært i bryllup i usa og der skulle vi forlovere ha like kjoler. Så det der er noe noen nordmenn har kopiert fra amerikanerne. Jeg synes det så helt tåpelig ut med like kjoler og fargen vi forloverne skulle ha passet jeg ikke til i det hele tatt. Men jeg gjorde som jeg ble bedt om. For min del er det viktigere at forloverne mine skal trives og føle seg vel i bryllupet mitt enn at de skal matche på bildet..

Anonymkode: 310c8...bb9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev:

TS.

Fint å høre at det ble bra bilder likevel. Får bare prøve å tenke positivt at det blir bra likevel. Jeg sitter litt igjen med en følelse at bryllupet ikke er helt gjennomført når de har ulike kjoler. Lurer litt på om jeg skal kjøpe kjolen til noen andre av de nærmeste venninnene mine.

Før forlover nummer to fortalte at hun ombestemte seg angående kjolen jeg hadde kjøpt, var det to venninner som så kjolen jeg hadde kjøpt. De synes kjolen var kjempe fin og ville gjerne ha en lik en i bryllupet. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe kjolen til disse. Da blir det tre stykker som har samme kjolen (som også gjerne vil ha den) så da kan jeg jo ta fine bilder med de. Det blir nok kjempe bra :)

Så kan heller forloveren min bli med på noen andre bilder. Henne og meg alene for eksempel.

Anonymkode: da90c...c2a

Jøss. Er du sikker på at dette bryllupet handler om å feire kjærligheten og ikke det at alle skal se ut som tvillinger på alle bildene?? Jeg har aldri vært i et bryllup der forloverne hadde like kjoler bortsett fra det jeg nevnte i usa, synes det er så mye morsommere når alle kommer i forskjellige kjoler. 

Anonymkode: 310c8...bb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 4.27, AnonymBruker skrev:

Den kjolen vil ikke passe så godt nødvendigvis til en med stor byste og som har epleform. Om det er et tynt kjolestoff vil alle delene av kroppen bli forsterket. 

Hvorfor er det en selvfølge at de skal ha lik kjole? Har dette virkelig blitt sånn at vi ikke greier tenke selv men må ta tåpelige skikker fra andre land? Jeg har vært forlover 3 ganger for mange år siden før dette var et tema. Men jeg har vært i bryllup i usa og der skulle vi forlovere ha like kjoler. Så det der er noe noen nordmenn har kopiert fra amerikanerne. Jeg synes det så helt tåpelig ut med like kjoler og fargen vi forloverne skulle ha passet jeg ikke til i det hele tatt. Men jeg gjorde som jeg ble bedt om. For min del er det viktigere at forloverne mine skal trives og føle seg vel i bryllupet mitt enn at de skal matche på bildet..

Anonymkode: 310c8...bb9

Nå ja, kjerringa kommer ikke til å bli seende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, O.G. skrev:

Nå ja, kjerringa kommer ikke til å bli seende ut. 

Bridezillaen bryr seg ikke om det tror jeg. 

Anonymkode: 310c8...bb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare leste den første sida.

Jeg håper ikke bruden krever at jeg og den andre forloveren skal ha samme kjole. Jeg er høy, tjukk, har stor byste og er brei over hoftene. Den andre forloveren er liten, nett, slank, liten byste. Det som kler meg, ser ikke bra ut på henne og omvendt.

Hvorfor må de ha den samme kjolen om den uansett kan knytes på så mange måter at de ikke ser ut som den samme kjolen? Holder det ikke med lik farge eller duse farger som passer sammen?

Anonymkode: 9f348...02f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du har strekt deg langt, TS. Du har foreslått haugevis med kjoler, kjøpt den som dere ble enig om, sagt at hun kan velge en annen i samme farge siden den første ikke falt i smak og forventer ikke at hun skal gå i den hele dagen så hun kan fint bytte til noe annet underveis. 

Si at du er tom for idéer og at hun kan komme med forslag til kjole, for nå er det absolutt hennes tur. Er hun ikke villig til det må du bare innse at hun egentlig ikke vil være forlover.

Anonymkode: 56969...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du har strekt deg langt, TS. Du har foreslått haugevis med kjoler, kjøpt den som dere ble enig om, sagt at hun kan velge en annen i samme farge siden den første ikke falt i smak og forventer ikke at hun skal gå i den hele dagen så hun kan fint bytte til noe annet underveis. 

Si at du er tom for idéer og at hun kan komme med forslag til kjole, for nå er det absolutt hennes tur. Er hun ikke villig til det må du bare innse at hun egentlig ikke vil være forlover.

Anonymkode: 56969...321

Så hvilken kjole forlover har på seg i bryllupet er viktigere enn vennskapet. Jeg gir meg ende over 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du har strekt deg langt, TS. Du har foreslått haugevis med kjoler, kjøpt den som dere ble enig om, sagt at hun kan velge en annen i samme farge siden den første ikke falt i smak og forventer ikke at hun skal gå i den hele dagen så hun kan fint bytte til noe annet underveis. 

Si at du er tom for idéer og at hun kan komme med forslag til kjole, for nå er det absolutt hennes tur. Er hun ikke villig til det må du bare innse at hun egentlig ikke vil være forlover.

Anonymkode: 56969...321

Atte hææææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kritt skrev:

Så hvilken kjole forlover har på seg i bryllupet er viktigere enn vennskapet. Jeg gir meg ende over 😂

Sorry, men her har forloveren sagt ja til opplegget og så gjør hun seg vanskelig. Selvfølgelig skal hun føle seg vel i kjolen og kose seg i bryllupet, men når alt hun gjør er å si nei til alle forslag uten å komme med egne forslag så må en jo begynne å lure på om hun angrer på at hun sa ja og nå prøver å trekke seg. Sorry, men SÅ vanskelig er det ikke å finne en lilla kjole.

Til sammenligning: du har lenge hatt avtale om å finne på noe med ei venninne. Datoen er bestemt. Du foreslår bowling. Hun sier nei. Ta en øl. Nei. Etter 15 forslag fra deg og ingen fra henne sier hun ja til kino. Du bestiller billetter, men nå vil hun ikke på kino lenger for hun hadde lest en dårlig anmeldelse. På et tidspunkt må man da bare gi opp å komme med forslag og kreve at den andre part finner på noe. 

Anonymkode: 56969...321

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha hatet å måtte stille i et bryllup kledd ut som en av to «kloner». Særlig hvis jeg var den barmfagre eller litt kraftige, mens den andre klonen var «picture perfect». Men litt ekstra her og der er snitt, søm og stoffkvalitet ekstremt viktig, og den ebay kjolen ville jeg aldri gått med. Den ser litt «billig» ut. 

Kan tenke meg at den vrange venninnen din har blitt litt provosert av hele opplegget, og derfor gjør seg litt vanskelig.

Om man på død og liv må ha matchende forlovere for å få et vellykket bryllup så gå for en fellesfarge, men la hver enkelt finne snitt og modell som passer sin kroppsfasong. Da kan alle få føle seg vel, og skinne! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2019 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt frustert. Jeg har brukt mange, mange timer på å finne kjoler til forloverne mine. Jeg har sagt at jeg vil kjøpe kjole i gave til forloverne, noe de ble veldig glad for. Jeg har sendt de forskjellige forslag på mellom 10-15 forskjellige kjoler. Hun ene forloveren min er super snill og sier tusen takk til alt. Hun andre sier at ingen av kjolene passer pga stor byste. Hun prøver ikke å finne andre forslag, kommer bare med nei på nei på nei.

 

Etter timesvis med leting fra min side fant jeg endelig en kjole begge to var fornøyde med. Kjøpte, betalte og shippet til hjemadressene deres. Så får jeg nå vite at hun samme forloveren ikke er fornøyd med kjolen. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg vil så veldig gjerne at de skal ha like kjole på bildene. Jeg har foreslått at de ikke trenger å kjøpe bryllupsgave, bare de har lik kjole så er det gave nok til oss som brudepar. Problemet er at hun første foloveren elsket kjolen jeg kjøpte og vil helst ha den.

 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: da90c...c2a

:klo:

Latt dem komme i en kjole de hadde fra før og som de faktisk likte og kledde? 

Selvsagt. 

Wtf, Ts: de kaster bort en hel kveld/helg av livet sitt på det som er verdens kjedeligste arrangement (å digge et par - som snart uansett er skilt - med alt for stort ego og alt for liten selvinnsikt, som alle bryllup er), og så furter du som en liten unge? 

Anonymkode: fc189...516

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

2155213.jpg

Anonymkode: b8264...d43

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

images?imageId=6131141&x=0&y=18.65248226

 

Anonymkode: b8264...d43

Jeg synes Erna var kjempefin i begge kjolene faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna kjøper (mange av) kjolene sine på DollaRosa på Gunerius i Oslo. Og kjolene der er i en helt annen prisklasse enn ebay-kjolene som så mange bruder går for. Floyd blir også en billigbutikk til sammenlikning. Jeg vil også tro at en god del av kjolene er innom skredderen for tilpasning.

 

Anonymkode: d53cf...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...