Gå til innhold

Drittsekk eller samfunnsengasjert?


erikhansen

Anbefalte innlegg

Jeg har lest mange av innleggene og kommentarene her inne på rampelyset. Utrolig hva så mange voksene mennesker får liret av seg. Samtidig tro at det er viktig at de må dele sine synspunktet om bloggere, kjendiser eller andre profilerte mennesker. 

Det er stor forskjell på det å ytre seg og skule seg bak å kalle det ytringsfrihet. 

Endret av erikhansen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener det er stor forskjell på ytringsfrihet, og det å faktisk bruke den? Og det er det du reagerer på, at noen bruker den? At de som mener noe om noe du finner revnende likegyldig, ikke burde ytret seg?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slenge dritt om noen du ikke kjenner og du i utgangspunktet ikke bryr deg om?

Da kan vel heller stappe fingrene opp i ræva i stedenfor tastaturet. Det vil du garantert finne dritt.  

Endret av erikhansen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker elsker å baksnakke og slenge dritt. Det kjenner vel alle fra ungdomsskolen? Men i dag kan man unnskylde seg med at man bruker ytringsfriheten sin. Hurra for voksne mennesker. Ikke rasshøl, ikke umodne, men heroes of free speech! Er ikke vi mennesker sjarmerende?

Endret av Lava Anne
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, sånn en høyverdig bruk av ytringsfriheten - omtale andre mennesker som (parafrasert) "umodne rasshøl som sprer dritt". 

Jovisst, her var det sjarme.... 

Rart det der, hvordan standarden en setter for andre tilsynelatende ikke gjelder en selv?


Jaja, søtt forsøk på provokasjon, bedre lykke neste gang :strix:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eveliina skrev:

Du verden, sånn en høyverdig bruk av ytringsfriheten - omtale andre mennesker som (parafrasert) "umodne rasshøl som sprer dritt". 

Jovisst, her var det sjarme.... 

Rart det der, hvordan standarden en setter for andre tilsynelatende ikke gjelder en selv?


Jaja, søtt forsøk på provokasjon, bedre lykke neste gang :strix:

Hvis man bare snakker dritt om andre, er man ikke et umodent rasshøl da? Har jeg misforstått noe? Jeg har ikke lest kommentarene Ts snakker om, men det høres da ikke så modent ut. Standarden gjelder selvfølgelig også for meg, så da kan jeg vel heller si: "Sånne mennesker har jeg ikke noe til overs for". Fornøyd?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Horten Market skrev:

Du mener det er stor forskjell på ytringsfrihet, og det å faktisk bruke den? Og det er det du reagerer på, at noen bruker den? At de som mener noe om noe du finner revnende likegyldig, ikke burde ytret seg?

Det var det du fikk ut av innlegget?

Mener du det er greit å måtte være direkte ufin mot mennesker som av forskjellig grunner lever av å bli lagt merke til.  

Jeg mener selvfølgelig som «alle» andre noe om alt. Men jeg må ønsker ikke å være slem mot andre. 

Men er du slem/ufin mot andre uten grunn. Da kan vi kalle det menneske?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får slutte å oppføre seg så tullete, så er det ikke noe å diskutere og kommentere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, erikhansen skrev:

Mener du det er greit å måtte være direkte ufin mot mennesker som av forskjellig grunner lever av å bli lagt merke til.

Jeg deltar ikke i disse debattene, det er vel de færreste menn som interesserer seg. Dette er et kvinnefenomen. Før ble slike diskusjoner holdt innenfor venninnegjengen, i dag er de offentlige. Men mens kvinner har opphetede diskusjoner om slike tema, engasjerer du deg kanskje i politikk, fotballag eller annet? Disse debattene kan også gå hardt for seg. Det er mennesker som får gjennomgå der også. Er det egentlig noen forskjell?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Horten Market skrev:

Jeg deltar ikke i disse debattene, det er vel de færreste menn som interesserer seg. Dette er et kvinnefenomen. Før ble slike diskusjoner holdt innenfor venninnegjengen, i dag er de offentlige. Men mens kvinner har opphetede diskusjoner om slike tema, engasjerer du deg kanskje i politikk, fotballag eller annet? Disse debattene kan også gå hardt for seg. Det er mennesker som får gjennomgå der også. Er det egentlig noen forskjell?

 

Jeg engasjerer meg i mye, men mitt største engasjement er medmensklighet. 

Ta vare på menneskene rundt deg, si hei til naboen. Si takk til de som gjør noe for deg, uansett hvor og hvorfor. 

Ønsker vi at noen skal baksnakke de vi bryr oss om? Neppe. Det gjør ikke familien til de som profilerte mennesker som det her inne baksnakkes om heller.

Ta dere sammen!!!!! 

Endret av erikhansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget med hele den Rampelys-kategorien, er vel for å kritisere mer eller mindre kjente personligheter. 

Men dersom for eksempel bloggere er SÅ ril de gader kritikkverdige, hvorfor fortsetter de å generere så mange klikk til disse bloggerne da? Pluss avis-skriverier og TV-programmer som handler om disse bloggerne...     

Anonymkode: c7c1d...3eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hovedpoenget med hele den Rampelys-kategorien, er vel for å kritisere mer eller mindre kjente personligheter. 

Men dersom for eksempel bloggere er SÅ ril de gader kritikkverdige, hvorfor fortsetter de å generere så mange klikk til disse bloggerne da? Pluss avis-skriverier og TV-programmer som handler om disse bloggerne...     

Anonymkode: c7c1d...3eb

Så fordi det ligger til rette for det er det greit?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erikhansen skrev:

Jeg engasjerer meg i mye, men mitt største engasjement er medmensklighet. 

Ta vare på menneskene rundt deg, si hei til naboen. Si takk til de som gjør noe for deg, uansett hvor og hvorfor. 

Ønsker vi at noen skal baksnakke de vi bryr oss om? Neppe. Det gjør ikke familien til de som profilerte mennesker som det her inne baksnakkes om heller.

Ta dere sammen!!!!! 

Snakker du bare om folk som bare sprer kvalme nå, eller snakker du også om de mennesker som påpeker kritikkverdige forhold ved offentlige personer eller i samfunnet? 

Anonymkode: 7ca46...5f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker å påpeke kritikkverdige forhold ved offentlige personer, så er det vel begrenset hvor stor innvirkning de vil ha på dette. Ved å påpeke det her på KG.

Men nå tenkte jeg først og fremst på de som sprer kvalme. 

Endret av erikhansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå deltar ikke jeg i særlig grad i diskusjonene på "rampelyset" så jeg vet ikke helt hvor landet ligger der inne.

Med deg sagt synes jeg det er bra om det rettes kritikk mot bloggere og andre som lever av å selge en illusjon, og opptrer som billig reklame. Disse menneskene er i mange tilfeller noen av de verst tenkelige forbildene for unge kvinner, og om disse kritiseres og, når berettiget, latterliggjøres synes jeg det er positivt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lava Anne skrev:

Hvis man bare snakker dritt om andre, er man ikke et umodent rasshøl da? Har jeg misforstått noe? Jeg har ikke lest kommentarene Ts snakker om, men det høres da ikke så modent ut. Standarden gjelder selvfølgelig også for meg, så da kan jeg vel heller si: "Sånne mennesker har jeg ikke noe til overs for". Fornøyd?


Så - du går utfra at det TS sier er riktig, uten egentlig selv ha lest hva det dreier seg om, men velger likevel å stemple andre som 'rasshøl'? Det kalles å slenge seg på en bandwagon bare for å være sinna på andre, uten å sette seg inn i saken. Attpåtil med nedsettende språkbruk.

Om en trenger en påminnelse for å ikke omtale andre som 'rasshøl' - da er en vel strengt tatt ikke annet enn en som slenger om seg med drittsnakk selv? For å si det med dine ord - eller din andre versjon av ord - "Sånne mennsker har jeg ikke noe til overs for."

Anonymkode: 1d5a8...e61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, erikhansen skrev:

Jeg har lest mange av innleggene og kommentarene her inne på rampelyset. Utrolig hva så mange voksene mennesker får liret av seg. Samtidig tro at det er viktig at de må dele sine synspunktet om bloggere, kjendiser eller andre profilerte mennesker. 

Det er stor forskjell på det å ytre seg og skule seg bak å kalle det ytringsfrihet. 

 

7 timer siden, erikhansen skrev:

Hvorfor slenge dritt om noen du ikke kjenner og du i utgangspunktet ikke bryr deg om?

Da kan vel heller stappe fingrene opp i ræva i stedenfor tastaturet. Det vil du garantert finne dritt.  

 

6 timer siden, Lava Anne skrev:

Hvis man bare snakker dritt om andre, er man ikke et umodent rasshøl da? Har jeg misforstått noe? Jeg har ikke lest kommentarene Ts snakker om, men det høres da ikke så modent ut. Standarden gjelder selvfølgelig også for meg, så da kan jeg vel heller si: "Sånne mennesker har jeg ikke noe til overs for". Fornøyd?

Så dere to er prakteksemplarer på mennesker som bare praktiserer sin ytringsfrihet? Språkbruken deres vitner om noe helt annet. 

Anonymkode: 590b6...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, erikhansen skrev:

Hvis du ønsker å påpeke kritikkverdige forhold ved offentlige personer, så er det vel begrenset hvor stor innvirkning de vil ha på dette. Ved å påpeke det her på KG.

Men nå tenkte jeg først og fremst på de som sprer kvalme. 


Tvert imot, så er det kommet god nyhetsdekning med utspring i trådene på Rampelys. Flere ganger :) 

Dessuten, det kan være vrient for de som kommer til trådene utenfra å skille helt på hva som er tilsynelatende slemme sleivspark - som faktisk er i mindretall - og hva som er reell kritisk omtale. Det meste handler om ting som er sagt og gjort, og omtalt av 'influencerne' selv. At det kan virke veldig privat til tider, er fordi dette private er nettopp hva de selv eksponerer og tjener penger på. 

Anonymkode: 1d5a8...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, erikhansen skrev:

Hvorfor slenge dritt om noen du ikke kjenner og du i utgangspunktet ikke bryr deg om?

Da kan vel heller stappe fingrene opp i ræva i stedenfor tastaturet. Det vil du garantert finne dritt.  

Bloggere og lignende legger hodet lagelig til for hugg. De mener noe om noe offentlig og får betalt for det. Da må de også tåle kritikk, det er liksom selvskrevent og inngår i "jobbebeskrivelsen".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:


Så - du går utfra at det TS sier er riktig, uten egentlig selv ha lest hva det dreier seg om, men velger likevel å stemple andre som 'rasshøl'? Det kalles å slenge seg på en bandwagon bare for å være sinna på andre, uten å sette seg inn i saken. Attpåtil med nedsettende språkbruk.

Om en trenger en påminnelse for å ikke omtale andre som 'rasshøl' - da er en vel strengt tatt ikke annet enn en som slenger om seg med drittsnakk selv? For å si det med dine ord - eller din andre versjon av ord - "Sånne mennsker har jeg ikke noe til overs for."

Anonymkode: 1d5a8...e61

Ja, det går jeg ut fra. Sjekker du kilder i alt Ts sier hver eneste gang? Mener du jeg skal gå gjennom hele rampelyset for å finne ut av om det han sier er riktig eller ei? Kanskje du kan forklare meg hva du selv mener. Er det sant som Ts sier, eller ikke? Hvis det er sånn at folk sitter og slenger drit om mennesker de ikke kjenner, så synes jeg det er umoden rasshøl-oppførsel. Hva kaller du det?

 

6 timer siden, HalldirV2 skrev:

Bloggere og lignende legger hodet lagelig til for hugg. De mener noe om noe offentlig og får betalt for det. Da må de også tåle kritikk, det er liksom selvskrevent og inngår i "jobbebeskrivelsen".

Men det er forskjell på kritikk og drittslenging.

Anonymkode: 27b7c...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...