Gå til innhold

Hvis du skulle til Asia alene, hvor ville du reist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg høres sikkert veldig vanskelig ut nå, men jeg likte meg ikke i Hongkong. Syns det var kjedelig og likte ikke maten. Syntes ikke strendene var all verden heller..

Anonymkode: ab5be...edc

Vi er alle forskjellige, selvfølgelig, men mistenker st du kanskje ikke var altfor utforskende på denne reisen? Det er hundrevis, om ikke tusenvis av strender der i ulike størrelser og varianter, alt fra beach resorts og surfing til øde, stille bukter, og man kan jo virkelig spise absolutt alt mellom himmel og jord der. Så fremt du ikke krever en diett man bare får på Jupiter, så bør du klare deg fint. Jeg sliter med å nevne byer som er mer varierte i matveien. Bl. annet på topp ti listen over byer med flest Michelin restauranter, for å nevne den enden av spekteret. Ikke mindre imponerende på gatematnivå (selv om drittmat også kan konsumeres hvis man bare stopper på første og beste sted). Og kjedelig? Jeg kan i farten ikke komme på en eneste ting (utenom enkelte vintersportsaktiviteter) man ikke kan gjøre der, og det er neppe vintersport man drar til Asia for uansett. Er man ikke et bymenneske, kan jeg forstå at det kan føles litt stressende og intenst, det er tross alt et sv verdens tettest befolkede steder (selve byen, altså), men kjedelig? Den godtar jeg ikke😁 (om du ikke er typen som bare shopper på H&M og spiser på Hard Rock Café/McDonalds. Da blir alle steder kjedelige)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel ikke akkurat land med vakre strender eller..? Japan virker dog spennende, de har en egen øy med bare ginger katter som jeg tror jeg kunne trivdes max på. Men er nok litt for kaldt til å bade. 

Anonymkode: ab5be...edc

Du kan besøke Okinawa-øyene, der er det veldig fint å bade. Eller Sør-Korea med Cheju-øya. I Mongolia er det forressten noen fantastiske innjøer med veldig fine strender, men ja ikke akkurat tropisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei dsv, der er det jo svindyrt. Husk jeg skal reise alene, så budsjettet er ikke megastort. I Asia er det billig så derfor vil jeg dit. Kan gjerne betale litt for å bo ganske fint men når det gjelder mat, drikke etc så er det fint om det ikke er så altfor dyrt. Ble anbefalt Palawan på Filippinene også men er så usikker! 

 

Anonymkode: ab5be...edc

Hva med Saipan? Eller Hainan i Kina. Jeg er veldig fan av Vietnam, og det er fine strender der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv, men har lyst å reise til Kambodsja og Vietnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fly til Singapore, ta båt over stredet til Pulau Bintan, som hører til Indonesia. Kos deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale Hoi An i Vietnam.  Nydelig by,  nydelig strand,  masse å se på i byen,  god mat,  og lett å gå rundt i byen uforstyrret . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg skal til Japan alene på tirsdag. Vært der før og det er helt fantastisk, men er jo ikke typisk strandsted, og ikke spesielt billig heller. Jeg har hørt at Sri Lanka er fint. Hørt litt forskjellig om Filippinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Indonesia! De har masse yogaretreats på Bali og Lombok f.eks. Det er veldig billig, så du kan bo ganske fint til en rimelig penge, og det er helt fantastiske strender i Uluwatu området. Ubud er en kul innlandsby med masse yoga og rawfood cafeer. Har tilbragt omtrent 11 mnd til sammen i Indonesia og ca 8 mnd av dem helt alene og det er virkelig helt spesielt! 

Langkawi er veldig avslappet og chill, men kan fort bli litt lite å gjøre.

Anonymkode: 033c2...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malaysia har da nydelige strender! Perhenthian islands, Tioman, flere strender på Borneo, Langkawi osv. Men jada, det er jo roligere enn Thailand og Bali gjerne. Men ikke så rolig. På Perhenthian islands var det flere barer på strendene (men ikke noen nattklubb, men jeg syntes det var mye bedre da), f.eks.

De aller fleste landene i Sørøst Asia er helt trygge å reise rundt i på egenhånd.

Anonymkode: a9897...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Øy-hopping på Filippinene.  Masse fine steder der, nydelige strender, godt klima, hyggelige mennesker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

India eller Japan....Vel egentlig Russland men det meste av det jeg vil besøke i Russland ligger i den Europeiske delen. Så jeg sier India eller Japan

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tips... Men hater Malaysia! Kommer aldri til å reise dit igjen. Altfor lang reise. Hilsen hun som nok trives best i Norge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...