Gå til innhold

Hvis du skulle til Asia alene, hvor ville du reist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får aldri fred her i Norge, er et evig mas om å finne på ditt og datt og nå må jeg bare vekk. Skru av tlf og bare slappe av. Har lyst å dra et sted det er fine strender, litt å gjøre, god mat og gjerne bo på en yogaresort eller være med på noe treningsopplegg. Har kikket litt på Malaysia, men har hørt at det ikke er så fine strender og at det er litt for rolig der. Vil IKKE til Thailand. 

Noen som kan anbefale noe?

Foreløpig har jeg sett på denne yogaresorten på Langkawi:

https://www.agoda.com/nb-no/ambong-ambong-langkawi-rainforest-retreat/hotel/langkawi-my.html?cid=-180 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Japan og Mongolia

Det er vel ikke akkurat land med vakre strender eller..? Japan virker dog spennende, de har en egen øy med bare ginger katter som jeg tror jeg kunne trivdes max på. Men er nok litt for kaldt til å bade. 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Israel.

Anonymkode: 79b47...e86

Kom borti anonym-knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japan defintivt. Ville reist rundt med tog opp nord og opplevd naturen, og ikke bare bylivet. 

Endret av AwkwardAlice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Borneo. Jeg har bare sett naturprogrammer derfra, og er helt betatt,

http://i-travelz.com/sipadan-island-borneo-underwater-paradise/

Anonymkode: ec726...cf2

Det der ser ganske fantastisk ut ja 😍 Jeg er også veldig opptatt av apekatter og om jeg får se noen hadde det vært topp.  

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AwkwardAlice skrev:

Japan defintivt. Ville reist rundt med tog opp nord og opplevd naturen, og ikke bare bylivet. 

Men de har vel ikke så bra strender i Japan? 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke akkurat land med vakre strender eller..? Japan virker dog spennende, de har en egen øy med bare ginger katter som jeg tror jeg kunne trivdes max på. Men er nok litt for kaldt til å bade. 

Anonymkode: ab5be...edc

Ja, sorry. Jeg overså det med strender 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AwkwardAlice skrev:

Jo, ser slik ut! https://www.japan-guide.com/e/e2461.html Kommer vel an på hva du "vil ha" fra en strand? 

Men Japan er et veldig dyrt land, jeg ser for meg å reise til noe billigere siden jeg skal alene. Derfor jeg har kikket litt på Malaysia og Filippinene. Men usikker på hvor det er trygt å dra alene så trenger noen tips til hvor det er greit å dra :)  Blir å reise på vinteren så da utgår vel Japan uansett. 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Hawaii en mulighet? Vet det ikke er Asia, men de har fine strender etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AwkwardAlice skrev:

Er Hawaii en mulighet? Vet det ikke er Asia, men de har fine strender etc. 

Nei dsv, der er det jo svindyrt. Husk jeg skal reise alene, så budsjettet er ikke megastort. I Asia er det billig så derfor vil jeg dit. Kan gjerne betale litt for å bo ganske fint men når det gjelder mat, drikke etc så er det fint om det ikke er så altfor dyrt. Ble anbefalt Palawan på Filippinene også men er så usikker! 

 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri utenom å anbefale Hong Kong. Moderne, tradisjonelt, billig, dyrt, storby, øde natur, koselige landsbyer og strender. Yoga/trening: Du finner garantert det du ønsket. Usikker på badetemperaturene nå, mulig du må vente en liten stund til før de er optimale, men siden du fortsatt er i planleggingsfasen, er vel ikke det noe problem. 

Filippinene er forøvrig også nydelig, men du nevner sikkerhet. Det er greit å holde seg unna de islamdominerte områdene i sør, der det har forekommet litt kidnappinger etc (og div. organisert kriminalitet). Det er uansett nok av flotte områder. Ta utgangspunkt i Manila, så kreves det hverken mye tid eller mange penger å komme seg ut i fantastisk natur. Søk etter «trekking guide», så får du flotte turopplevelser og hyggelig selskap til en rimelig penge. 

God ferie. Hmm, nå fikk jeg reisefeber selv😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Filippinene har nydelige strender. Trygt å reise til typiske turiststeder. Kambodsja er kjempebillig og har også fine strender. Vet ikke hvordan det er med yogasteder der, men er ikke umulig. Ellers finnes det yogaresorts på Bali og yogastudioer på Giliøyene i Indonesia. Sjekk ut Tioman i Malaysia om det er noe yoga der. Er iallfall rolig. Alle disse stedene er trygge å reise til alene. 

Anonymkode: 44f5a...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Påkrevd skrev:

Kommer aldri utenom å anbefale Hong Kong. Moderne, tradisjonelt, billig, dyrt, storby, øde natur, koselige landsbyer og strender. Yoga/trening: Du finner garantert det du ønsket. Usikker på badetemperaturene nå, mulig du må vente en liten stund til før de er optimale, men siden du fortsatt er i planleggingsfasen, er vel ikke det noe problem. 

Filippinene er forøvrig også nydelig, men du nevner sikkerhet. Det er greit å holde seg unna de islamdominerte områdene i sør, der det har forekommet litt kidnappinger etc (og div. organisert kriminalitet). Det er uansett nok av flotte områder. Ta utgangspunkt i Manila, så kreves det hverken mye tid eller mange penger å komme seg ut i fantastisk natur. Søk etter «trekking guide», så får du flotte turopplevelser og hyggelig selskap til en rimelig penge. 

God ferie. Hmm, nå fikk jeg reisefeber selv😁

Jeg høres sikkert veldig vanskelig ut nå, men jeg likte meg ikke i Hongkong. Syns det var kjedelig og likte ikke maten. Syntes ikke strendene var all verden heller..

Takk for råd om Filippinene! Har også hørt om at det kan være litt urolig der, og det er vel turister som har blitt kidnappet der og. Øya jeg ble anbefalt ligger i nord og heter Palawan, flere jeg kjenenr som sier det er nydelig der. Men kanskje jeg skal gå for Malaysia siden det er det jeg har hengt meg litt opp i.. Er Langkawi jeg har sett på men finnes det andre steder i Malaysia som er fint? 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filippinene har nydelige strender. Trygt å reise til typiske turiststeder. Kambodsja er kjempebillig og har også fine strender. Vet ikke hvordan det er med yogasteder der, men er ikke umulig. Ellers finnes det yogaresorts på Bali og yogastudioer på Giliøyene i Indonesia. Sjekk ut Tioman i Malaysia om det er noe yoga der. Er iallfall rolig. Alle disse stedene er trygge å reise til alene. 

Anonymkode: 44f5a...62d

Supert! Er akkurat noe sånt jeg er på utkikk etter. Bare slappe av og nyte trening, fin natur, varme og strender. Skal undersøke litt mer. 

Anonymkode: ab5be...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert! Er akkurat noe sånt jeg er på utkikk etter. Bare slappe av og nyte trening, fin natur, varme og strender. Skal undersøke litt mer. 

Anonymkode: ab5be...edc

Anbefaler også snorkling. Møtte mange fine fisker og havskilpadder. Ååååh, nå fikk jeg lyst til å reise igjen!

Anonymkode: 44f5a...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...