AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Hadde ikke denne venninen hatt to barn med denne mannen så hadde jeg fortalt det uten og nølet. Hun var høy gravid med sitt første barn når dette skjedde, og har nå fått et barn til med han i ettertid som snart er 1. Kilden til at dette er sant er så å si sikker, men er jo en ør liten sjanse at det ikke er sant og da blir det dumt at jeg har sagt det. Grunnen til at jeg ikke vil si det er fordi det kan ødelegge familien, og det ønsker jeg ikke for barnas skyld, så jeg har konkludert med at det er det beste. Men samtidig får jeg dårlig samvittighet, for hadde det vært meg så hadde jeg ville vite sånt, men jeg har itilegg lovt denne kilden å ikke fortelle noe til venninen min. Hva ville du gjort i en sånn situasjon? Den dårlig samvittigheten går vell over også. Og for alt jeg vet kan det hende hun vet det men ikke forteller det. Anonymkode: c6778...477
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Jeg tenker at det er lurt å ikke blande seg i andres saker. Anonymkode: c7dcf...5f4 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Enig med Perle, ikke bland deg.
WhiteSwan Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 (endret) Fortell! Hun har rett til å vite det! Vil du at hun skal tro hun er sammen med en fin fyr når han har vært en dritt? Du ødelegger ikke familien, det er det han som har gjort. Fortell henne, Da kan hun selv velge hva hun gjør etter det. Endret 28. februar 2019 av WhiteSwan 14
Chiubi Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Det er to år siden det skjedde, og de har det bra sammen i dag? Hvorfor i all verden vil du ødelegge en familie? Siden når ble det din rett eller plikt å blande deg inn i andres privatliv? Styr unna, og pass dine egne saker. 14
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 Ikke bland deg. Det kan være mye du ikke vet om dette og om forholdet mellom venninnen din og mannen hennes. Kanskje angrer han dyrt og hellig og har jobbet med seg selv og endret seg totalt, kanskje fikk han seg en vekker da de ble familie med barn. Kanskje har han allerede fortalt venninnen din om dette, og de har jobbet seg igjennom en liten krise, og da er det IKKE bra for venninnen din å få rippet opp i dette, og vite at også andre vet om det. Anonymkode: 52b78...fbd 12
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke bland deg. Det kan være mye du ikke vet om dette og om forholdet mellom venninnen din og mannen hennes. Kanskje angrer han dyrt og hellig og har jobbet med seg selv og endret seg totalt, kanskje fikk han seg en vekker da de ble familie med barn. Kanskje har han allerede fortalt venninnen din om dette, og de har jobbet seg igjennom en liten krise, og da er det IKKE bra for venninnen din å få rippet opp i dette, og vite at også andre vet om det. Anonymkode: 52b78...fbd Enig! Jeg kommer ikke til å fortelle. Det er godtvå høre at andre mener at det også er det riktige så jeg vet sikkert at jeg gjør det riktige! Jeg ville aldri ha tilgitt meg selv hvis jeg hadde fortalt det og familien muligens hadde blitt ødelagt! Det er mye verre enn å holde dette hemmelig. Takk for et klokt svar! Ts Anonymkode: c6778...477 7
Neidr Skrevet 28. februar 2019 #9 Skrevet 28. februar 2019 Om jeg fikk vite at en venn av meg visste at mannen min hadde vært utro men ikke fortalt meg det, så hadde jeg kuttet det vennskapet tvert... 20
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #10 Skrevet 28. februar 2019 7 timer siden, Neidr skrev: Om jeg fikk vite at en venn av meg visste at mannen min hadde vært utro men ikke fortalt meg det, så hadde jeg kuttet det vennskapet tvert... Helt enig! Hadde ikke klart å tilgi den vennen. Anonymkode: a97ac...e26 11
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #11 Skrevet 28. februar 2019 Hvis dere er så nære venner, så vet du vel hva hun ønsker i en slik situasjon, eller så kan du jo spørre generelt hva hun ville ønsket, å vite eller ikke. Anonymkode: 0c872...597 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #12 Skrevet 28. februar 2019 Hadde jeg funnet ut av det på annet vis, og så fått vite at en nær venninne visste om det, så hadde hun fått sparken også. Folk er forskjellige på det punktet. Tviler på at dere er så nære venninner, jeg vet hva mine venner vil, eller ikke vil vite. Jeg hadde ikke gått på KG for å spørre generelt, når folk er forskjellige. Anonymkode: 0c872...597 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #13 Skrevet 28. februar 2019 Hadde ikke sagt det til henne, men hadde muligens konfrontert mannen. Anonymkode: 12aef...222 3
Whistler Skrevet 28. februar 2019 #14 Skrevet 28. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: men jeg har itilegg lovt denne kilden å ikke fortelle noe til venninen min. Er du til å stole på?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #15 Skrevet 28. februar 2019 De har to tette barn, og minste er ett år - og dette skjedde for 2 år siden? Altså.....høres ut som budbringeren din er ute etter å ødelegge for dem. Anonymkode: ab331...6a5 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #16 Skrevet 28. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er lurt å ikke blande seg i andres saker. Anonymkode: c7dcf...5f4 Greit at du tenker det, men hva mener du? Anonymkode: 16006...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #17 Skrevet 3. mars 2019 På 28.2.2019 den 18.04, Whistler skrev: Er du til å stole på? Jeg er til å stole på JA, jeg sier så klart ting ikke videre når noen vil jeg skal holde tett, men det er vel forskjell på om noen sier meg deres hemmelighet eller når noen forteller meg noe grusomt som gjelder mine venner. Synes det da må være lov og fortelle det den det gjelder selv om jeg er til å stole på ellers. Men jeg skal som sagt ikke fortelle dette til henne, mn det er ikke pga denne kilden det kommer ifra.. På 28.2.2019 den 17.50, AnonymBruker skrev: Hadde jeg funnet ut av det på annet vis, og så fått vite at en nær venninne visste om det, så hadde hun fått sparken også. Folk er forskjellige på det punktet. Tviler på at dere er så nære venninner, jeg vet hva mine venner vil, eller ikke vil vite. Jeg hadde ikke gått på KG for å spørre generelt, når folk er forskjellige. Anonymkode: 0c872...597 Jeg hadde sagt det til hun uten å nøle hvis det ikke hadde vært de hadde hatt barn. Men nå har jeg bestemt meg for å la vær kun pga barnas beste. Også satser jeg på at mannen hennes ikke er sånn mer. Jeg vet ikke om hun hadde ønsket at jeg skulle fortelle dette da det ikke har vært et tema vi har snakkes om. Jeg spurte her fordi jeg mest var usikker pga at de har barn osv, ikke fordi hun er den hun er eller hvor gode venner vi er. Vi var bestevenner, og er vel det enda. Men nå som hun bor litt lengere unna meg så møtes vi ikke så ofte lengre. Jeg vil ikke være den som ødelegger livet hun har nå og fremtiden til barna hennes, fordi jeg bryr meg. Ja jeg synes det er trist for det han har gjort og hadde aldri trodd det om han. Anonymkode: c6778...477 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #18 Skrevet 3. mars 2019 Her sitter du og bestemmer hva som er best for din venninne. Du bestemmer at hun ikke tåler å høre det, og at det vil ødelegge forholdet deres. Er dette egentlig opp til deg? Jeg hadde fortalt det, i det minste hadde jeg snakket med samboeren hennes for å høre hva dette handler om. Du må klare å stå for det du gjør. Om det kommer frem om 5 år, hvordan tror du hun reagerer på at du har holdt det skjult? Klarer du å forsvare at du tok dette valget for henne? Vil du si at du er til å stole på? Anonymkode: ccb75...a0f 4
Million Skrevet 3. mars 2019 #19 Skrevet 3. mars 2019 (endret) På 28.2.2019 den 9.59, Neidr skrev: Om jeg fikk vite at en venn av meg visste at mannen min hadde vært utro men ikke fortalt meg det, så hadde jeg kuttet det vennskapet tvert... Jeg er også enig. Jeg hadde blitt vanvittig skuffet og såret om en VENNINNE gikk rundt og visste noe sånt om mannen min, uten å fortelle til meg??? Hun plikter vel først og fremst å være min venn og støtte, ikke skjerme og beskytte en utro jævla kødd! TS, tenk om venninnen din får vite at du har gått rundt og visst om dette, uten å si noe? Endret 3. mars 2019 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #20 Skrevet 3. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sitter du og bestemmer hva som er best for din venninne. Du bestemmer at hun ikke tåler å høre det, og at det vil ødelegge forholdet deres. Er dette egentlig opp til deg? Jeg hadde fortalt det, i det minste hadde jeg snakket med samboeren hennes for å høre hva dette handler om. Du må klare å stå for det du gjør. Om det kommer frem om 5 år, hvordan tror du hun reagerer på at du har holdt det skjult? Klarer du å forsvare at du tok dette valget for henne? Vil du si at du er til å stole på? Anonymkode: ccb75...a0f Neij, hun burde jo få gjøre det hun vil selv med dette. Men igjen så tenker jeg på barna.. og isåfall hvis jeg skulle ha sagt det, så hadde jeg måtte vært 110% sikker på at dette er sant, så jeg hadde jo måtte snaket med samboeren henner først, men hvordan? Sender jeg han mld så kan jo hun se det. Og hva om det ikke stemmer, hva om denne kilden bare vil ødelegge? Ser ikke noe grunn til det, mn det er fortsatt en liten sjanse. Og hva skulle jeg ha sagt til han? Anonymkode: c6778...477 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå