Gå til innhold

Fornærmende når de snakker engelsk med så lokal aksent at du spør om de kan snakke engelsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei muligens russisk dame snakket til meg, med VELDIG russisk aksent. Jeg spurte om hun snakker engelsk og hun ble nesten stille og og sa ja.. jeg trodde nesten hun snakket russisk, for det var støy i bakgrunnen og aksenten var så russisk at jeg ikke fikk tak i ordenene, men når hun fortsatte å snakke så hørte jeg jo at hun snakket på engelsk. 

Anonymkode: 5b272...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange beholder aksenten fra sitt språk når de snakker engelsk. Det er vel ingenting å ta personlig. 

Anonymkode: 75a42...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en internasjonal havn og har ofte mått spørre blodekte engelskmenn, som snakker kraftige dialekter, om ikke de kan snakke mer tydelig..

DET er flaut, det..

Anonymkode: 360e1...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange beholder aksenten fra sitt språk når de snakker engelsk. Det er vel ingenting å ta personlig. 

Anonymkode: 75a42...52b

De fleste har vel aksent når de snakker et annet språk enn sit morsmål? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber på en internasjonal havn og har ofte mått spørre blodekte engelskmenn, som snakker kraftige dialekter, om ikke de kan snakke mer tydelig..

DET er flaut, det..

Anonymkode: 360e1...ea7

Og jeg trodde det var det tråden handlet om. Sorry.

Anonymkode: 360e1...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er manglende samsvar mellom trådens tittel og startinnlegget. De spør om ulike ting.
Ja, selvfølgelig blir man fornærmet når man prøver å snakke engelsk og får beskjed om å snakke engelsk! Det betyr jo at språket er så ubehjelpelig at det ikke engang oppfattes som engelsk.

Anonymkode: 80519...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde samme problem i Hongkong. Mange hadde så sterk kinesisk aksent at jeg trodde først de snakket kinesisk til meg. Det tok tid å justere hodet mitt til lokal aksent. 

Anonymkode: 81a12...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...