Gå til innhold

Om å ringe spåtelefoner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at når man ringer spåtelefoner så blir man ofte fortalt noe negativt fordi da skal man få lyst til å ringe opp igjen og få flere svar fordi man blir nervøs, og da tjener de mer penger? Jeg har ikke tenkt å ringe, tror ikke på sånn, bare lurer på om det er sånn de opererer?

Anonymkode: e356f...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig. Hvor varene i en butikk er plassert er en omhyggelig nøye uttenkt og utprøvd metode for å få folk til å handle mest mulig. Det er alt annet enn tilfeldig at frukt og grønt er det første du møter når du går inn, eller at brød og melk gjerne er bakerst i lokalene, sånn at du må gå gjennom hele butikken og se alle fristelsene når du skal ha de varene du oftest kjøper. Godteri som er enkelt å plukke med seg når du står i køen foran kassa med lavt blodsukker osv. En spåtelefon som trekker penger pr. minutt vil selvfølgelig også si de tingene som får godtroende innringere til å henge på linja så lenge som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer som driver med spåing via betalte telefontjenester er svindlere, det er ingen som kan spå fremtiden. Hvis det er noen som påstår at de kan spå fremtiden til en annen person så er de enten psykisk syke, har store tanker om seg selv eller rett og slett ute etter penger.

Til dags dato så er det ingen "synske" som har kommet med etterprøvbare bevis på at de faktisk har evner, men de vet å lage blest om seg selv, komme på TV eller tjene penger på mennesker som kansje er litt "enkle".

Anonymkode: 87de8...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at når man ringer spåtelefoner så blir man ofte fortalt noe negativt fordi da skal man få lyst til å ringe opp igjen og få flere svar fordi man blir nervøs, og da tjener de mer penger? Jeg har ikke tenkt å ringe, tror ikke på sånn, bare lurer på om det er sånn de opererer?

Anonymkode: e356f...300

Både og. Jeg kjenner ei dame som driver å ringer disse hele tiden livet hennes går imot. Så forteller hun til meg hva hun spør om og hva spådama sa...HELE TIDEN tar spådama hennes side av saken. Hun hadde en konflikt med et søsken for et års tid siden, og spådama holdt med denne dama, så IGJEN innbilte min bekjente seg at hun hadde rett. Hun tror hun har rett hele tiden fordi disse spåkonene bekrefter det. Men for litt siden var det noe viktig hun ikke fant igjen, og hun ringte tre forskjellige, men ingen av dem fant det. Jeg var hos henne når hun gjorde det... enda fortsetter hun å ringe disse....makan! 

SÅ, de sier ting som virker mest realisitsk eller typisk for å få deg nervøs og ringe mer ja, eller de sier det du vil høre så sjansen er større for st du velger de senere.

Anonymkode: a944c...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vel helst fortalt noe postivt slik at man skal ringe igjen. Å spå om fremtid er problematisk, da fremtiden din endrer seg etter hvilke valg du tar, den er ikke skrevet i stein. Angående triks som de bruker, skrev jeg denne posten i en annen tråd:

Jeg har forøvrig litt inside-informasjon om spådamer som jeg har lest på Livsstilsguiden. Jeg vet at mange bruker en teknikk for å holde på kunder, de har en "hook" i samtalen der de sier noe som du garantert kommer til å ringe om igjen for, og også forlenge samtalen for. Dette har en spådame sagt selv.
Jeg husker jeg ringte en som het Ellen for noen å siden, hun var sabla god på å beskrive personligheten til han som jeg spurte om, det første hun sa var: "Han er arbeidsnarkoman han." Og det stemmer 100%! Det jeg/vi kom frem til var at jeg ikke vil ha han på grunn av det, så det var veldig grei avklaring. Der hjalp hun meg faktisk, jeg vet vi ikke passet sammen og var midlertidig sinnssyk pga forelskelsen :P  
Men....så slang hun på at jeg kom til å møte en annen mann ganske snart, som var rik, nettopp enkemann etc bla bla......jeg hørte at noe endret seg i stemmen hennes, og det hørtes ikke ekte ut. Jeg så etterpå flere innlegg på Livsstilsguiden fra brukere som hun hadde sagt det samme til! Og jeg trenger vel ikke å si at jeg aldri møtte denne fyren....
Det var veldig synd at hun gjorde dette, for hun er faktisk god. Jeg fortalte absolutt ingenting på forhånd og hun beskrev fyren ned til minste detalj. Hun sa to forhold hadde blitt slutt pga at han fokuserer så mye på andre ting, og det er også sant. Hun sa også at alle ble glad i han, og det er også sant, han er verdens beste fyr. Han bare liker å holde på med andre ting enn forhold.

Anonymkode: 0936c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at når man ringer spåtelefoner så blir man ofte fortalt noe negativt fordi da skal man få lyst til å ringe opp igjen og få flere svar fordi man blir nervøs, og da tjener de mer penger? Jeg har ikke tenkt å ringe, tror ikke på sånn, bare lurer på om det er sånn de opererer?

Anonymkode: e356f...300

Har du virkelig prøvd å ringe spåtelefoner? Hvem tror på slikt og hvem bruker uvettig mange penger på å taste et slikt nummer? 

Ikke la deg lure!

Anonymkode: df45c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du virkelig prøvd å ringe spåtelefoner? Hvem tror på slikt og hvem bruker uvettig mange penger på å taste et slikt nummer? 

Ikke la deg lure!

Anonymkode: df45c...cb4

En dame på en slik telefontjeneste fant lommeboka mi.

Anonymkode: 0936c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 28.2.2019 den 0.13, AnonymBruker skrev:

En dame på en slik telefontjeneste fant lommeboka mi.

Anonymkode: 0936c...625

De har sikkert en god teknikk som gjør at de klarer å gjette hvor ting er.

Anonymkode: 24dac...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at når man ringer spåtelefoner så blir man ofte fortalt noe negativt fordi da skal man få lyst til å ringe opp igjen og få flere svar fordi man blir nervøs, og da tjener de mer penger? Jeg har ikke tenkt å ringe, tror ikke på sånn, bare lurer på om det er sånn de opererer?

Anonymkode: e356f...300

Nei, jeg tror ikke negative spådommer får noen til å ringe tilbake, da ringer man heller noen andre. Jeg tror heller at positive spådommer, der resultatet lar vente på seg gir flere telefoner. Det er gjerne da det tar overhånd mht ringe, spåkunden blir gjerne utålmodig. Da er det enklere å få noen til å ringe tilbake for evt følge spådommen videre. Merkelig nok, så blir tidspunktet gjerne skjøvet fram og fram etter som uker, måneder og år går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortkasta penger er det i hvert fall. Kjøp heller en kaffe. Da får du i hvert fall noe igjen for pengene. Eventyr kan man lese selv.

Anonymkode: e093e...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bøtteballetten skrev:

Nei, jeg tror ikke negative spådommer får noen til å ringe tilbake, da ringer man heller noen andre. Jeg tror heller at positive spådommer, der resultatet lar vente på seg gir flere telefoner. Det er gjerne da det tar overhånd mht ringe, spåkunden blir gjerne utålmodig. Da er det enklere å få noen til å ringe tilbake for evt følge spådommen videre. Merkelig nok, så blir tidspunktet gjerne skjøvet fram og fram etter som uker, måneder og år går. ;)

Jeg trodde kanskje det var en metode for å få innringer usikker og ringe tilbake. Lurer på hvordan de greier å finne ting og fortelle folk ting de umulig kunne vite, kan de bruke cold reading til dette? Eller bare flinke til å gjette? Og i tillegg sier de at de ser kun ca et år fram i tid. Merkelige greier, da blir jeg hvertfall skeptisk og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Anonymkode: 24dac...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde kanskje det var en metode for å få innringer usikker og ringe tilbake. Lurer på hvordan de greier å finne ting og fortelle folk ting de umulig kunne vite, kan de bruke cold reading til dette? Eller bare flinke til å gjette? Og i tillegg sier de at de ser kun ca et år fram i tid. Merkelige greier, da blir jeg hvertfall skeptisk og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Anonymkode: 24dac...d0d

Nå skal ikke jeg svare på vegne av andre, men jeg ville ikke ringt den spåeren på nytt hvis det var negativ spådom.  At kunden kan bli usikker, det tviler jeg ikke på. Men jeg tror kanskje kunden ville ringt en annen spåer, som en slags second opinion. Får de positivt utfall der, så er sjansen større for at den spåeren vil få en ny telefon når det har gått en tid.

Noen har evner, noen tror de har evner og noen har overhode ikke evner. Det gjelder å finne den som faktisk kan tingene sine. De finnes, men det er ikke så mange av dem. En del bruker nok cold reading. Samlet sett tror jeg de får mange like spørsmål i løpet av en dag. Hvis de er gode menneskekjennere, så kan de få sagt mye som stemmer over ens med situasjonen. De trenger ikke så mye mer enn logikk. Uttaler de seg litt vagt, så kan det passe til mange forskjellige kunder som ringer om det samme.

Skjønner skepsisen din. Og det er en sammensatt greie. Det er spåere som har forsøkt å forklare hvordan eller hvorfor ting blir som de blir. Forklaringen blir som oftest sånn at daglig tar vi valg. Noen valg er vi sikre på, noen valg er vi usikre på. Vi bestemmer oss og ombestemmer oss alt etter dagsform og humør ( nær sagt ). Spåerne får opp valgene vi har, og går etter det som virker mest sannsynlig ut fra der kunden "er " når de ringer. Så kan det være at to dager etterpå, så kan kunden ha endret mening og tatt en valg som gjør at de går motsatt vei av det spåeren tok inn.  Da blir spådommen feil. Hvis kunden har ringt ang en annen ( dreier seg om kjærlighet / forhold ) så skal de forholde seg til to stk som kanskje er like vinglete mht hva de vil eller ikke vil.  Det blir på godt norsk litt av et puslespill å få til å henge på greip. Jeg vil si det er et umulig prosjekt selv for den aller beste klarsynte å få dette til klaffe 100 %. Det er vanskelig nok å spå 3 mnd fram i tid. Det å spå 1 år fram i tid, ja da skal de være temmelig optimist tenker jeg. De er bare mennesker tross alt, de greier ikke forutse absolutt alt til tross for evner.

Jeg ble anbefalt å ringe en dame ang fjernhealing. Jeg fikk oppgitt et fornavn og et telefonnummer. Jeg ringte å bestilte time for healing. Sa ikke noe om hva som var årsaken til at jeg ønsket time. Ga heller ikke noe opplysninger av personlig art. Men damen kom opp med årsak til timebestillingen av seg selv. Hun kom med opplysninger av privat karakter, som jeg vet med sikkerhet at jeg ikke hadde gitt henne på forhånd. Det mest komiske var jo at hun tok inn en nabo av meg. Og beskrev vedkommende utseendemessig og i væremåte. Alt stemte der også. Akkurat der ble jeg satt ut. Jeg har heller ingen god forklaring på hvordan det går an, men det gjør det...Hvis man bare greier finne en som virkelig har evner..i jungelen av alt som finnes innen det alternative markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...