Gå til innhold

"Fotvorte" på fingertupp. Hva er best behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tidligere hatt fotvorter under føttene, (slike flate klynger). Gikk til hudspesialist og fikk de fjernet ved å skrape, file, og et middel de brukte. Tok litt tid, men det ble bra. 

Jeg har også hatt en vorte oppå foten min, som de ikke kunne ta - som jeg klarte ta selv med sånn ned-ising. Jeg gikk til legen først og fikk de til å bruke ising (nitrogen er det vel?) men de gikk ikke hardt nok til verks og den fikk alltid tid å "komme seg". Løste problemet selv ved å kjøpe sånn nitrogen-opplegg på apoteket og bare doble dosen et par dager i strekk. (istede for å drive å vente en uke som anbefalt) Hardnakket jævel. Den døde momentant etter det.

Dette var en stund siden og nå har jeg plutselig fått en vorte på fingeren. (Tror jeg får det i garderoben på jobb.) Den er da ikke slik som vanlige vorter på hendene, denne er flat slik som man får under føttene. Den sitter på fingertuppen. 

Jeg filer og filer, har brukt skalpell også på noen tidspunkt, og verucid. Den vil bare ikke. Noen ganger ser den ut til å nesten forsvinne, men så blomstrer den opp igjen.

Er nitrogen det eneste som funker kanskje? (alt av kjerringråd har jeg prøvd på føttene og det hjelper ikke det spor) Verucid har ingen effekt, men det de brukte på hudpleiesalongen fungerte. (Men dette var noe som ikke var i salg på apotek sa de)

Jeg er litt redd for å bruke nitrogen på hendene mine. (Den applikatoren jeg brukte vil jeg ikke kunne bruke på denne type vorte og uansett pga plassering) Finnes det bedre applikatorer en slike man skal sette over vorter og presse ned osv?

Er det noen som vet hva slags livsløp disse vortene har? Hvorfor er det av og til mange små svarte "blodårer" som stikker opp, og av og til bare en eller to? Og er man på rett spor eller ikke når man får mange av disse? Vortene skal jo helst ikke ha blod/oksygen, skal de? Vil tro at mange slike prikker bare betyr at den storkoser seg. 

 

Anonymkode: 4cd3c...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fortsetter under...

Har noen av dere prøvd å stikke en varm nål inni midten av vorta?

Det funket på meg da jeg var tenåring å fikk vorte.

Men nå sliter jeg med 2 vorter og jeg stakk nål på dem da de bare såvidt var synlige. Det var for tidlig og jeg begynte bare å blø. 

Holder på med frysing og vortemiddel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte/dryppet på Citrosept fra helsekosten. Lot det trekke inn og satte så på plaster. Da forsvant de etter en stund😊

Anonymkode: d8a9a...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år folkens…. Vi får håpe hun ble kvitt vorta til slutt😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vorte går over av seg sjølv, men det kan ta opptil eit par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...