AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #41 Del Skrevet 27. oktober 2022 Pleier ikke kista nå å ligge på en trillevogn slik at bæringen er mer symbolsk? Anonymkode: 17abf...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 27. oktober 2022 #42 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pleier ikke kista nå å ligge på en trillevogn slik at bæringen er mer symbolsk? Anonymkode: 17abf...15a Det varierer nok litt alt etter hvor langt det er til graven også kanskje? Det er jo ganske vanlig å bære kisten ut fra kirken/seremoni rommet og om det er et stykke når man kommer ut til selve graven brukes kanskje en trillevogn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 27. oktober 2022 #43 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det tyngste er den psykiske biten med å bære, samtidig som det er det siste man kan gjøre for en person. Når det gjelder den fysiske biten, så er det overkommelig. Det er derimot lettest å bære i midten. Stort sett mange steder bærer man kun kisten ut i fra kirken/kapellet og over på en tralle på utsiden Den går man med fram til gravplassen. Der løfter man av kisten og plasserer kisten der den avdøde skal gravlegges. Det hender jo at det ikke er noen tralle, men av alle de begravelsene jeg har vært i så har jeg kun sett dette 2 ganger. Ene gangen var gravstedet omtrent rett bed siden av kirken (type 70 m om ikke mindre) og andre gangen så skulle kisten fraktes videre fra kapellet til kirkegården med bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 27. oktober 2022 #44 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det er tungt. Jeg og fem relativt sterke menn bar min eksmann. Han veide kanskje 85 kg. Men det var helt jævlig tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå