Gå til innhold

Flere som hater skisport?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er norsk jeg, men langrenn på tv (eller i virkeligheten) er dørgende kjedelig. Fatter ikke at folk gidder å se på. Ikke noe gøy å stå selv heller. 

Slalom og alpint derimot er veldig gøy selv. Både med og uten en dram. 

Men trenger ikke se det heller på tv. Hva er dette hysteriet rundt langrennssporten? 

Anonymkode: 5d2a1...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir deppa hver gang det er på TV-en. Minner meg om kjedelige formiddager som barn da min far bestandig skulle se langrenn eller skiskyting med høy lyd som fylte hele stua, en skikkelig kvelende følelse.. Kubjeller og skriking fra kommentatorene, og for noe totalt meningsløst.

Generelt så er det vel nesten bare Norge som bryr seg? Grunnen til at vi vinner hele tida, er jo at vi bruker enormt mye tid og penger på å dyrke fram langrennstalentene, langt mer enn andre land.

Synes det kan være deilig med en skitur innover vidda selv, men har null interesse for sportsaspektet ved det. 

Anonymkode: fd86a...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er norsk og til og med oppvokst ved skianlegg. Likevel liker heller ikke jeg noen form for sport. Går ikke noe kjedeligere på TV... 

100% bråk, 0% underholdning. 

Anonymkode: f9a3c...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvorfor noen gidder / orker å sitte i mange timer for å få med seg hvert eneste sekund av hvert eneste skirenn. I tillegg er det intervju med flere deltakere  etterpå, reprise på de viktigste delene av løpet (med kommentarer, hva og hvorfor ting skjedde) og selvfølgelig medalje-seremoni ettrpå. Enkelte ting kommer også som repriser utover ettermiddagen og kvelden, og folk følger jo med på alt dette gjentatte ganger i løpet av dagen...     

Det eneste jeg egentlig har klart å plukke opp fra skisporten, er faktisk at Martin Johnsruf Sundby er nærmest fullstendig skallet. Hvordan er egentlig dette mulig, han er vel kanskje tretti år gammel eller noe. :nisse:        

Anonymkode: 38dcb...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange unorske svar. En ting som jeg har laget merke til er hvor utrolig mye eksponering langrenn får i norsk media, og hvor mye penger som Norge legger i denne idretten. I NL så har vi også enkelte idrettsutøvere som får mye eksponering i media, men jeg har aldri opplevd noe lignende som det vi ser i Norge med Peter Northug eller Marit Bjørgen. Mange nordmenn har sammenlignet nordmenns elsk for langrenn mot hollenderes interesse for skøytesporten, men virkeligheten er den at skøyter er ikke noen stor sport i Holland og skøytesporten sin popularitet i NL er hovedsakelig i området rundt Friesland, og nordmenns interesse for langrenn overgår alt annen sport i et land som jeg har opplevd. Jeg har under årenes gang merket at hvis man sier noe negativt om langrenn så blir nordmenn flest sure og sinte, og si noe negativt om langrenn/skisport er som det samme som og si noe negativt om Norge for nordmenn. Synes det er fascinerende at nordmenn er såpass interesserte av langrenn.

Her er et perspektiv fra en fransk dame om nordmenn/langrenn. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/72QA9/foedt-med-ski-paa-hjernen

Anonymkode: d8e7f...fdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er norsk og til og med oppvokst ved skianlegg. Likevel liker heller ikke jeg noen form for sport. Går ikke noe kjedeligere på TV... 

100% bråk, 0% underholdning. 

Anonymkode: f9a3c...66f

Samme her

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på nyhetene NRK kl 19.  En  mann med hes stemme sprang ved siden av en skiløper og ropte.  Litt senere masse om doping..   Fant heldigvis fjernkontrollen og fikk slått av.   Kvelden ble ikke helt god for meg.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/26/2019 at 8:56 PM, AnonymBruker said:

 er også fascinert av nordmenns idolisering av Peter Northug, han må vel være den mest populære norske idrettsutøveren gjennom alle tider?

Anonymkode: d8e7f...fdb

Mulig, men for en tulling. 

Bryr meg ikke om sport generelt, men synes det er gøy når nordmenn gjør det godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig, det er kjedelig, det er kjedelig. Og nå heier norge på at to dopindømte fjols tar medalje. Ingenting å heie for, hadde de vært russere hadde vi bannet fordi de fikk være med. 

Anonymkode: 790d5...e1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater verken skisport eller annen form for sport, det interesserer meg bare midt i ryggen. Gidder ikke kaste bort tid og krefter på å hate noe jeg synes er kjedelig, finner heller på noe annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Jeg hater verken skisport eller annen form for sport, det interesserer meg bare midt i ryggen. Gidder ikke kaste bort tid og krefter på å hate noe jeg synes er kjedelig, finner heller på noe annet. 

samme her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.2.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Jeg hater alt av sport. Fotball er nr 1, fordi det er så mye av det hele året. skisport er nr 2. Så kommer alt annet samlet på nr 3. 
Sport er for meg en pest og en plage. Synes all sport burde holdes på sin egen kanal og egen nettavis. Ikke spre dritten rundt i alle kanaler og nettaviser, det er bare irriterende. 

Anonymkode: 5a846...179

Helt enig! Har aldri forstått hvorfor det er så om og gjøre å hylle og ære disse selvdyrkende utøverne, som er så fulle av barnslig konkurranseinnstinkt, at det nesten er komisk. Vinne, vinne, vinne, er det eneste som står i hodet på dem, og får de ingen plass på pallen så furter de som drittunger. Og disse ser altså nordmenn sånn opp til....Det er egentlig absurd, og sier vel en hel del om kulturen og samfunnet vi lever i.

Anonymkode: afb53...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Beklager alle nordmenn, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan idretter som langrenn og andre vinteridretter kan være underholdende idretter, det er sære og gørr kjedelige idretter som folk fra indre bygder interesser seg for. Likevel så elsker alle nordmenn langrennssporten og det er vel flere folk i Oslo som er interesserte i skiidrett fremfor noen andre idretter og profiler som Petter Northug og Marit Bjørgen er de to største kjendisene i Norge og alle nordmenns største idoler, og man ser på NRK så viser de vinteridrett fra 09 til 19 hver helg fra november til mars og samtlige nordmenn sitter klistret foran TV-skjermen eller så er de i feltet hvor de rister med kubjeller og roper "heia, heia, heia" før de rister kubjellene igjen. Leste nylig at under ski-VM i Seefeld, Østerrike så hadde østerrikerne solgt flere billetter til nordmenn enn hva de hadde gjort til noen andre nasjoner (inkludert Østerrike), under ski-VM i Falun, Sverige for noen år siden så ble klart at underkant av 80% av billettene under mesterskapet var kjøpt av nordmenn. Hva er det som får alle nordmenn til og elske langrenn og andre vinteridretter? og hvorfor så ser alle nordmenn på Petter Northug som en gud?

Mvh. En hollender med norsk "kone"

Anonymkode: d8e7f...fdb

Like dumt som å si at Hollendere må slutte å like skøyter.  Nasjonalsport helt enkelt.

Anonymkode: f88f4...e83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym Bruker

Kombinert kan til tider vera intrs.å følge med på.     Kan ofte virke dønn  kjedeleg i lengden .   De bare går og går og skjer som oftast ikkje så mye ute i løypene, og Norge er blitt nokså dominant innen Langrenssporten.       Spenningen er først når de nærmer seg målområdet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo morsomt å se andre nasjoner kjempe om andreplassen.

Anonymkode: 02a19...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...