Gå til innhold

Flere som hater skisport?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager alle nordmenn, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan idretter som langrenn og andre vinteridretter kan være underholdende idretter, det er sære og gørr kjedelige idretter som folk fra indre bygder interesser seg for. Likevel så elsker alle nordmenn langrennssporten og det er vel flere folk i Oslo som er interesserte i skiidrett fremfor noen andre idretter og profiler som Petter Northug og Marit Bjørgen er de to største kjendisene i Norge og alle nordmenns største idoler, og man ser på NRK så viser de vinteridrett fra 09 til 19 hver helg fra november til mars og samtlige nordmenn sitter klistret foran TV-skjermen eller så er de i feltet hvor de rister med kubjeller og roper "heia, heia, heia" før de rister kubjellene igjen. Leste nylig at under ski-VM i Seefeld, Østerrike så hadde østerrikerne solgt flere billetter til nordmenn enn hva de hadde gjort til noen andre nasjoner (inkludert Østerrike), under ski-VM i Falun, Sverige for noen år siden så ble klart at underkant av 80% av billettene under mesterskapet var kjøpt av nordmenn. Hva er det som får alle nordmenn til og elske langrenn og andre vinteridretter? og hvorfor så ser alle nordmenn på Petter Northug som en gud?

Mvh. En hollender med norsk "kone"

Anonymkode: d8e7f...fdb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Hater det ikke, men syns det er gørr kjedelig.  Eneste sporten jeg liker er fotball.Og jeg bryr meg lik null når håndball jentene, Nortug, Carlsen eller en annen, vinner gull.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager alle nordmenn, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan idretter som langrenn og andre vinteridretter kan være underholdende idretter, det er sære og gørr kjedelige idretter som folk fra indre bygder interesser seg for. Likevel så elsker alle nordmenn langrennssporten og det er vel flere folk i Oslo som er interesserte i skiidrett fremfor noen andre idretter og profiler som Petter Northug og Marit Bjørgen er de to største kjendisene i Norge og alle nordmenns største idoler, og man ser på NRK så viser de vinteridrett fra 09 til 19 hver helg fra november til mars og samtlige nordmenn sitter klistret foran TV-skjermen eller så er de i feltet hvor de rister med kubjeller og roper "heia, heia, heia" før de rister kubjellene igjen. Leste nylig at under ski-VM i Seefeld, Østerrike så hadde østerrikerne solgt flere billetter til nordmenn enn hva de hadde gjort til noen andre nasjoner (inkludert Østerrike), under ski-VM i Falun, Sverige for noen år siden så ble klart at underkant av 80% av billettene under mesterskapet var kjøpt av nordmenn. Hva er det som får alle nordmenn til og elske langrenn og andre vinteridretter? og hvorfor så ser alle nordmenn på Petter Northug som en gud?

Mvh. En hollender med norsk "kone"

Anonymkode: d8e7f...fdb

Vi elsker idretter der nordmenn hevder seg. I tillegg er ski en del av nasjonalkulturen vår og noe mange har litt erfaring med. Nordmenn er også mer nasjonalistiske enn mange andre folkeslag, antakelig dels grunnet vår historie som leilendinger under Danmark og Sverige.

Og ingen brød seg om sjakk før Magnus Carlsen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kritt skrev:

Vi elsker idretter der nordmenn hevder seg. I tillegg er ski en del av nasjonalkulturen vår og noe mange har litt erfaring med. Nordmenn er også mer nasjonalistiske enn mange andre folkeslag, antakelig dels grunnet vår historie som leilendinger under Danmark og Sverige.

Og ingen brød seg om sjakk før Magnus Carlsen heller.

Men det er vel nesten bare nordmenn som hevder seg i skisport? er også fascinert av nordmenns idolisering av Peter Northug, han må vel være den mest populære norske idrettsutøveren gjennom alle tider?

Anonymkode: d8e7f...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel nesten bare nordmenn som hevder seg i skisport? er også fascinert av nordmenns idolisering av Peter Northug, han må vel være den mest populære norske idrettsutøveren gjennom alle tider?

Anonymkode: d8e7f...fdb

Det er ikke så mange nasjoner som hevder seg i toppen i langrenn, i slalom/utfor er det langt flere. Men det er ikke så veldig mange år siden Norge ikke var noe bedre i langrenn enn f.eks. Sverige, Finnland og Russland, det har svingt litt. Men det er vel få steder idretten har slik bredde som i Norge, og vi har jo også mye ressurser til å satse på eliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig alt av sport er kjedelig, når jeg tenker meg om. Bortsett fra e-sport, og da kun WoW Arena World Championship. Selv om dette fenger interessen min vet jeg ikke hvem som er på hvilke lag 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kritt skrev:

Det er ikke så mange nasjoner som hevder seg i toppen i langrenn, i slalom/utfor er det langt flere. Men det er ikke så veldig mange år siden Norge ikke var noe bedre i langrenn enn f.eks. Sverige, Finnland og Russland, det har svingt litt. Men det er vel få steder idretten har slik bredde som i Norge, og vi har jo også mye ressurser til å satse på eliten.

Nei, det er ikke mange nasjoner som bedriver med skisport av naturlige årsaker. Og som du poengterer så er alpint den største skiidretten i et globalt perspektiv. Men i vinter-OL så er det ishockey og kunstløp som er de to idrettene som drar inn mest penger. Sverige, Finland og Russland hevder seg også i skiidretter som langrenn, men i alle de tre nevnte nasjonene så er det ishockey som er den største og mest populære vinteridretten, selv i Sverige så er ikke interessen for skisport i nærheten av å være på samme nivå som det vi ser i Norge.

Anonymkode: d8e7f...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikke skisporten, men jeg synes det megakjedelig og lite underholdene. Ser liksom ikke helt vitsen med å se voksne mennesker «jobbe», og svette seg ihjel mens de gjør de, så jeg finner heller på andre ting å gjøre enn å følge med på skisporten (gjelder også forøverigt all annen type sport også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mange nordmenn liker å se på skisport er vel egentlig ikke rart.

Spesielt langrenn, siden det er noe de fleste av oss kan relatere oss til. Vi er et vinterland og har i generasjoner fått ski på beina fra vi var ganske små.

Om man ikke liker å se det på TV finner man seg en annen kanal. Det er ikke lenger sånn at man bare har en eller to kanaler å velge mellom.

Anonymkode: 48411...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig, ja , alt av sport er gørr kjedelig!

Anonymkode: 867e8...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser aldri på sport fordi jeg ikke liker å se på. Men koselig for de som liker det siden det ofte er sport og jeg hadde likt om jeg hadde noen hobby selv for å bruke opp tiden litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg er dritt lei Solskjær hysteriet

Anonymkode: 5c7ee...4b3

Kan si meg enig i det. Men jeg synes at media hysteriet under Northug var mye verre.

Anonymkode: d8e7f...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass på! Snart kommer Erna og Alsgård!

 

Anonymkode: d6afa...37d

Ja, denne videoen her oppsummerer nok nordmenns holdning til de som ikke liker landrenn.

Anonymkode: d8e7f...fdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av skisport. Synes det er kjedelig og opphauset. Tror jeg har vært for mye i utlandet. 🤔   Får helt mark av heltedyrkingen av dopingdømte Johaug. Stakkars henne liksom. Grøss 💩

Anonymkode: 40845...719

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater alt av sport. Fotball er nr 1, fordi det er så mye av det hele året. skisport er nr 2. Så kommer alt annet samlet på nr 3. 
Sport er for meg en pest og en plage. Synes all sport burde holdes på sin egen kanal og egen nettavis. Ikke spre dritten rundt i alle kanaler og nettaviser, det er bare irriterende. 

Anonymkode: 5a846...179

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...