Gjest hug Skrevet 8. september 2006 #61 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg bruker nå mange av ordene som er nevnt, jeg. Men et ord det er lenge siden jeg har hørt, er mongo (Er'u helt mongo, eller? det var jo skikkelig mongo.) Dette er ikke et ord jeg skal slå et slag for, kom bare på at det er lenge siden jeg har hørt det. Det samme med hemma, som har den samme betydningen. ← Jeg har en kamerat som sier dette stadig vekk. Han er fra Tønsberg, om det skulle ha noe å si. Skumleste innlegget ditt og leste "dette er et ord jeg skal slå et slag for" og ble litt . Hehe.. Men er enig i at ordet høres helt forferdelig ut. Tror jeg skal si i fra til kameraten min. Mitt forslag: Dann og wann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. september 2006 #62 Del Skrevet 8. september 2006 Himmel og hav Snasen Gem Herliga London Du store min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 8. september 2006 #63 Del Skrevet 8. september 2006 jugepave alt for meget brukermanual telefax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yzma Skrevet 8. september 2006 #64 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) jeg har noen stykker: Dæven døtte. Jommen sa jeg smør. Milde måne gullerot eks. "det var jo gulrot" Kinderegg Trykkleif (det sa altid læreren min) den andre læreren sa "det var sån cirkus riktig" ← Kinderegg har kommet tilbake igjen (hvis det er om en brunette som er er "blond" i tankegangen:P )..har hørt det mange ganger ihvertfall;) Endret 8. september 2006 av Yzma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #65 Del Skrevet 8. september 2006 Mormor sier kavaler i steden for kjæreste. Og det skal uttales kavvaler! Og pedalford i steden for å banne. Det er det vel ingen som gjør lenger. Og sjøl ble jeg ledd ut her om dagen da jeg sa fjernsyn i stedet for TV. Er det også gammeldags? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. september 2006 #66 Del Skrevet 8. september 2006 Og sjøl ble jeg ledd ut her om dagen da jeg sa fjernsyn i stedet for TV. Er det også gammeldags? ← Definitivt. Kavaler er mormoruttrykk, ja. Fast følge, likeså. Gorillavrengtryne er det lenge siden jeg har hørt! Kanskje jeg ahr blitt penere enn jeg var på søttitallet...? Ups, det dukket det opp en skriveleif. Det bruker vi vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 9. september 2006 #67 Del Skrevet 9. september 2006 Ordet "soss" er vel også litt ut, er det ikke? Har ikke hørt det på lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #68 Del Skrevet 9. september 2006 klosett/ WC tannpasta coca adjø "dumpe" et skoleår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gb Skrevet 9. september 2006 #69 Del Skrevet 9. september 2006 Værelse - badeværelse kassett og kassettspiller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 9. september 2006 #70 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Pappa har ein del: - Bort i staur og vegge - Forbina - Komod - D-altso - Hon-i-vald (hondenivaldt) Noke sant.. - Lukt t himmels - Altleta - Handelslaget (om mega f.eks) - Din tyl - Slaur - Strompe t fyr - Jypling - Helsika Berseten - Breljande det Kjem ikkje på fleire Endret 9. september 2006 av Bobble Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #71 Del Skrevet 9. september 2006 Samvirkelaget Som liten trodde jeg dette var et synonym til ordet butikk. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 9. september 2006 #72 Del Skrevet 9. september 2006 -see you later alligator (for de av dere som husker 80 tallet) Tåpelig ting å si. Jeg husket alle de tøffe ,eldre gutta sa det, men jeg turde ikke selv..h eh eh ..er glad for det nå. ← bruker den enda jeg.. men jeg hørte ikke det før kanskje 2 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sativa Skrevet 10. september 2006 #73 Del Skrevet 10. september 2006 dagligstuen rutebilen konditori å jøje meg ja så forsyne meg... søstrene (på sykehuset) grammofonspiller å leie video Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #74 Del Skrevet 10. september 2006 søstrene (på sykehuset) ← Hehe, så sant. Tanta mi utdannet seg som sykesøster da jeg var liten. Det tok noen år før jeg skjønte hva det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #75 Del Skrevet 10. september 2006 "Gorillavrengtryne"er et skjellsord som dessverre ikke brukes så mye lenger, synd ettersom det er rimelig deskriptivt. "Raff" (som i "gud for en raff skjorte" har jeg ikke hørt siden jappetia, bør definitivt hentes inn igjen. "Fru Blom" og "bob bob bob" bruker jeg fortsatt, henger visst litt igjen i gamle dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #76 Del Skrevet 11. september 2006 Stovnerpalme Til dundas Dra dit peppern gror Fus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 11. september 2006 #77 Del Skrevet 11. september 2006 Gutaperkapapir (er det nesten ingen som vet hva er lenger) Å ringe etter en bil (=å bestille taxi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #78 Del Skrevet 11. september 2006 Å himmel! Lukt til helvete! trøllpomp spanskrør "hallemåna" ti-øres karameller Simca eller var det Simka... Dra meg nå baklengs inni..... Milde Moses Helfett! Heavy greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lib Skrevet 11. september 2006 #79 Del Skrevet 11. september 2006 "Have" istedet for hage "Mave" istedet for mage Det sier mormor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 11. september 2006 #80 Del Skrevet 11. september 2006 Til dundas ← Dette uttrykket har aldri eksistert, siden det heter "ad undas". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå