Gå til innhold

Belle trener


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

På 10.3.2019 den 20.32, Fnugg skrev:

Her må jeg følge med 🤩

Kjenner meg igjen på den trøstespisegreia under IVF altså. Ikke at jeg har trøstespist mat generelt, men jeg har dypdykka LITTEGRANNE i Oatly havreiskrem i helgene. Jeg er ikke sånn som spiser mye av ganga, jeg er bare veldig flink til å spise bittelitt hele tiden :P 

Anywho: så GØY med kampsport! Jeg har en indre drøm om å drive med thaiboksing, men jeg har alt for svak nakke/skulderparti. Eller; akkurat nå har jeg alt for svakt alt, men selv når jeg er godt trent så holder det ikke mål for å komme forbi nybegynnerstadiet. 

Mannen min har trent masse grappling (sånn vært ganske god og trent en hel sinnsyk haug - men 12timer trening i uka går ikke etter vi fikk barn liksom) - og jeg ser jo hvor skambanka han kom hjem. Og jeg konkluderer med at jeg ikke har den psykiske eller fysiske styrken ass. 

Jeg sverger til styrke som alltid, jeg. Men legg gjerne ut flere av videoene du bruker - jeg trenger litt hjemmetreningsinspo! Har slutta med spinning helt dessverre, kun fordi de har så kjip musikk :raven:

Jeg er ganske enkel av meg altså, jeg liker liksom best baseøvelser som markløft og knebøy med stang. Og så har jeg litt dilla på å legge til rumpestrikk på alt jeg gjør. 

Kan ikke skryte av kjernen enda, men rumpa begynner faktisk å komme seg - bare 5 år etter fødsel :ler: Det er virkelig forskjell på tiden man prioriterte før/etter barn, det er liksom ikke aktuelt for meg å trene like mye som før. jeg er litt sånn som gjerne bruker 2 timer på oppvarming/styrkeøkta/uttøying - og så er det turen frem og tilbake. Så det blir mer sånn 2-3 ganger i uka mer enn de gamle 4-5 liksom.  Men jeg trener mest for hodets skyld, det er den eneste motivasjonen som funker på meg.

Liker Skittlesdagen din :legrine:(kaffe, skittles og litt mer skittles)

IVF var brutalt for både hodet og kroppen min. :riste: Jeg må bare si at jeg er veldig glad for at jeg er ferdig med det, og misunner ikke deg som er midt oppi det nå.

Thaiboksing har vi gjort litt av, og det er kjempegøy! :jepp: Bare litt synd at man faktisk skal sparke med skinnleggen...der jeg har beinhinnebetennelse fra helvete. :hoho: 

Jeg er generelt glad i videoene til de jeg la ut lengre oppe, xhitdaily heter de. De har massssse forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: 

Det ble lite trening forrige uke. Jeg var stuptrøtt etter en travel Londontur og trengte rett og slett å ta meg inn. Kontrollveide meg både fredag og lørdag, og vekten viser ingen endring. :tommelsmil: 

Fikk inn en liten hjemmeøkt på lørdag (samme som forrige gang + 10 minutters utstrekking på hele kroppen), og nå gleder jeg meg bare til mannen er hjemme igjen og jeg kan trene som vanlig. :strix: Denne uken tenker jeg det blir minst én spinning og én hopp og sprett. :jepp: Jeg får ikke trent min vanlige lørdagstrening heller, å grunn av fotballcup, så jeg får nok bare skvist inn to økter denne uken tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg

Sånn bortsett fra hjemmetrening (og eventuelle barnepass på senteret i helger)- hvordan pleier du å løse «hverdagsklemma» og trening?

Asså sånn rent praktisk - hvordan gjør du det de dagene du skal trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fnugg skrev:

Sånn bortsett fra hjemmetrening (og eventuelle barnepass på senteret i helger)- hvordan pleier du å løse «hverdagsklemma» og trening?

Asså sånn rent praktisk - hvordan gjør du det de dagene du skal trene?

Ja, hvordan gjør jeg det? Jeg avklarer med mannen hvilke dager jeg ønsker å gå på trening, og om det passer for ham, så drar jeg. :lol: Dvs, en del tidspunkt er jo utelukka pga. ungenes aktiviteter, og en dag i uka er han på fotballtrening, men sånn ellers så går det noenlunde greit altså. Jeg pleier enten å trene i 6-tiden, slik at jeg er tilbake før leggetid, eller klokken 8, etter at ungene har lagt seg. Den seine treningen blir ofte for seint, fordi jeg ikke er mentalt klar til å legge meg før tidligst halv 11 (må få tid til å komme nedpå landjorda etter alle endorfinene :fnise: ), og det blir av og til litt seint når jeg må stå opp halv 6 neste dag.

Jeg bruker forresten bare 5 minutter til treningssenteret i bil, og det hjelper mye. Det skal ikke så mye til før jeg kan hive meg i bilen og gå på trening. :jepp: 

Ser nå at du kanskje spurte om trening når mannen er bortreist? Da er det kun lørdagen som er aktuell, fordi jeg ikke har samvittighet til å ha ungene på barnepassen i ukedagene. De er nok i barnehagen og på skolen, liksom. Dessuten er de inni en periode der de ikke har lyst til å være med, og da tvinger jeg dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trening på treningssenteret i går, etter tvungen pause på to uker. Det var beintøft. :fnise: Sleit som en padde, og følte meg generelt uvel og kvalm etterpå. Det hjalp jo heller ikke at jeg gønna på og gikk på den tyngste timen som finnes heller, da... :sjenert: Spinn intervall med favorittinstruktøren, 11 (!!!!!) topper, annenhver 1 og 2 minutter lange, med halvparten så lang pause som intervallet før. Etter 9 intervaller var kroppen ferdig, kaputt, gikk i streik. :ler: Watten var begredelig lav, men pyttsann, jeg fikk kjørt meg mer enn sliten (blodsmak i munnen og vondt i brystet) og det er faktisk poenget - å føle man får noe utav treningen.

Jeg klarte å komme opp i 90% av maxpuls på det niende intervallet der, men da var jeg fint ferdig også. :daane: I dag er jeg übersliten i kroppen, på en god måte. :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble med den ene treningen i forrige uke, fordi logistikk. :lol: Kostholdsmessig har jeg klart meg bra, og kroppen kjennes bra ut. Jeg veier meg hver dag, og selv om svingningene er overraskende store (er det normalt med +/- 1-2 kg hele tiden?), ligger det jo stabilt. :tommelsmil: 

På mandag denne uken var jeg på step/styrke. Det er omtrent min favorittime nr. 1, og ingenting gjør meg like godsliten som den timen der. Jeg var litt spent fordi hun som alltid har hatt den har sluttet, og selv om jeg har vært på mange andre treninger med innbytteren hennes pleier det som regel ikke å bli det samme. Heldigvis slo hun sokkene av meg, og hadde en helt fantastisk time. Jeg fikk skryt etterpå fordi jeg var så entusiastisk. :fnise: Jeg ELSKER (!) hopp og sprett kondistrening, og er supergira, så...det vises tydeligvis. :sjenert: 

Det viste forøvrig på pulsen også, fordi jeg kom opp i 91% av maxpuls. :trene: 

Jeg er usikker på om det blir trening i dag, fordi enda mer logistikk. Men jeg skal prøve å få til i morgen og på lørdag. På mandag reiser mannen på jobb igjen ( :dry: ), og da er det lite sentertrening jeg får. Da skal jeg ta meg noen gode økter på spinningsykkelen som står i garasjen. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg rakk trening i går. :hoppe: Det ble spinning med favorittinstruktøren. Ikke 11 toppershelvete denne gangen, men pyramideintervall i stedet for. Topper på henholdsvis 2, 3, 4, 5, 4, 3 og 2 minutter. 

Var litt usikker på formen under oppvarmingen, for pulsen min ville bare ikke opp, men etterhvert som kroppen ble varm, så gikk det fint allikevel. :nigo: Kom faktisk opp i 91%, og hadde gjennomsnittspuls på 80%. Veldig fornøyd med det, etter forrige ukes fiasko.

image.thumb.png.994165fed0d1cfb6f522d790f0d05383.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Jeg kan ikke så mye om dette med puls men forstår at du er en tøffing av en villkatt når det kommer til å utfordre deg selv. Imponert!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2019 den 16.46, Raggy skrev:

Jeg kan ikke så mye om dette med puls men forstår at du er en tøffing av en villkatt når det kommer til å utfordre deg selv. Imponert!! :) 

Puls er så gøy! :nigo: Jeg elsker å pushe meg selv, og puls er liksom den beste indikatoren for meg ihvertfall. Jeg kan ikke bare kjenne på kroppen, for da jukser jeg og lurer meg selv. :lol: Det trengs ikke så mye på hopp og sprett aerobic-timer (selv om det er ønskelig for min egen del), men på spinning MÅ jeg ha. 

Jobben har vært helt sprø denne uken, i tillegg til mye orging og greier, så jeg har kun fått inn én økt enn så lenge. Det var i går, på noe som heter o2 low krønsj, og er en halvtime med kondis og en halvtime med styrke. Gav 150% på kondisdelen og kom faktisk opp i 91% av makspuls. Det er sjelden jeg gjør på den timen altså. Så hipp hurra! 

Jeg fant også ut at sumo quats ikke er min venn. Dvs, bekkenet krangler. Så da vet jeg det. Og nå klarer jeg å ta skikkelige push ups, ikke bare på knærne. ENDELIG! :hoppe: :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Puls er så gøy! :nigo: Jeg elsker å pushe meg selv, og puls er liksom den beste indikatoren for meg ihvertfall. Jeg kan ikke bare kjenne på kroppen, for da jukser jeg og lurer meg selv. :lol: Det trengs ikke så mye på hopp og sprett aerobic-timer (selv om det er ønskelig for min egen del), men på spinning MÅ jeg ha. 

Jobben har vært helt sprø denne uken, i tillegg til mye orging og greier, så jeg har kun fått inn én økt enn så lenge. Det var i går, på noe som heter o2 low krønsj, og er en halvtime med kondis og en halvtime med styrke. Gav 150% på kondisdelen og kom faktisk opp i 91% av makspuls. Det er sjelden jeg gjør på den timen altså. Så hipp hurra! 

Jeg fant også ut at sumo quats ikke er min venn. Dvs, bekkenet krangler. Så da vet jeg det. Og nå klarer jeg å ta skikkelige push ups, ikke bare på knærne. ENDELIG! :hoppe: :trene: 

Jeg digger sumo squats/markløft (men.....man merker jo forskjell på før og etter fødsel - og da mener jeg ikke bekkenet :hoho: ), armheving derimot er min FIENDE! For nakken av alle ting. Har du hatt noe «tilvenning»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fnugg skrev:

Jeg digger sumo squats/markløft (men.....man merker jo forskjell på før og etter fødsel - og da mener jeg ikke bekkenet :hoho: ), armheving derimot er min FIENDE! For nakken av alle ting. Har du hatt noe «tilvenning»?

Markløft er jeg glad i, men...sumo squats...er det det samme? :klo: Neeeei. Sånn mener jeg ihvertfall:

Bilderesultat for sumo squat

Bekkenet mitt ville knekke seg på plass, men så gikk det ikke. Såem...au! :fnise: 

Ingen annen tilvenning til push ups enn å øveøveøve (altfor) lenge med å ta dem på knærne. Jeg er dog sterk i kjernen, og jeg innbiller meg at det kan ha noen innvirkning på nakken? Om du ikke klarer å holde kjernen stabil? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
4 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Markløft er jeg glad i, men...sumo squats...er det det samme? :klo: Neeeei. Sånn mener jeg ihvertfall:

Bilderesultat for sumo squat

Bekkenet mitt ville knekke seg på plass, men så gikk det ikke. Såem...au! :fnise: 

Ingen annen tilvenning til push ups enn å øveøveøve (altfor) lenge med å ta dem på knærne. Jeg er dog sterk i kjernen, og jeg innbiller meg at det kan ha noen innvirkning på nakken? Om du ikke klarer å holde kjernen stabil? :vetikke: 

Sumo squats funker bedre med hantelvekt(eller hva det heter), og markløft kan og gjøres sånn - tror det funker bedre for ben og bekken. Man er liksom litt mer fremover (?). Og så faller man liksom ikke for dypt ned - blir bare tyngre for underfuen :nigo:

Kjernen min er katastrofe ja, men nakken har alltid vært problemet selv før barn. Jeg ER så svak der oppe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To treninger siden sist :nigo: 

På lørdag ble det det samme som forrige uke.

På mandag ble det step/styrke, som er sånn ca min favoritt-time nr. 1. ELSKER step-trening. Det er lite annet som får meg så gira og så sliten etterpå. :hjerte: Snakket en stund med instruktøren etterpå, og jeg ER så glad i treningssenteret mitt. Man føler man blir sett på en helt unik måte der altså, i forhold til andre plasser jeg har prøvd. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Denne påsken altså... :hoho: Jeg har aldri vært så lite produktiv som jeg har vært denne påsken. Jeg har hatt maks hvilepuls hver eneste dag, og tatt livet skikkelig med ro rett og slett. Har trent tre ganger, men ellers har jeg laget et ganske godt rumpeavtrykk både i sofaen inne og ute. Jeg har faktisk vært så stillesittende at jeg begynte å få vondt i bekken og knær og korsrygg. Men dere, det gjorde utrolig godt for både hode og kropp. :hjerter: 

Denne uken blir det minimalt med trening. Jeg er alene med ungene, og får kun skvist inn en trening på lørdag denne uken. Men neste uke starter kampsporten opp igjen. Tror jeg skal melde meg på igjen, selv om jeg egentlig konkluderte med at kroppen min ikke likte det heeeelt. Det er jo så gøy! :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble intervallspinning på lørdag, og det gikk sååå bra! :hoppendeglad: Har ikke trent spinning på eevigheter, og det var så deilig! Var oppe i 91% av makspuls, og ting føltes ''lett''. :5: Seeee på de fine intervallene da! :nigo: 

image.thumb.png.60a0c238af8fbd84c1805a2fc9ffc8b4.png

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeøkt i går. :trene: Ble en liten time med strikktrening. Brukte en video på youtube, men følte ikke jeg ble utfordra så veldig, så neste gang får jeg prøve en ny en. Avsluttet med en hel sang med glute bridge/hip thrust, som omtrent er den eneste øvelsen hvor jeg klarer å aktivere rumpemusklene. Må holde på en stund før jeg kjenner det, og da holder jeg på bokstavelig talt til krampa tar meg. :fnise: 

Sånn kostholdsmessig går det bra for tiden synes jeg. Spiser vegetarisk, noe kroppen min digger, og selv om jeg spiser mer sjokolade enn jeg noen gang har gjort, så går det bra. Fordi jeg klarer å holde meg til bare litt. Føler dette går på fram altså. :nigo: 

I dag blir første kampsportøkt siden sist. Jeg har bestemt meg for å melde meg på igjen, men være litt mer restriktiv mtp hvilke timer jeg går på. Forrige gang var jeg med på alle minus 2 timer, og den brytingen og gulvtreningen var drepen for bekkenet mitt altså. Kurset går frem til 24.juni, og for knappe 400 kroner er ikke det mye for to dager i uken synes jeg. Da har jeg råd til å gå glipp av noen timer. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var rett og slett deilig å begynne på kampsport igjen! Gleden ble kortvarig der og da, for vi fikk beskjed om at det var for få påmeldte og at det ble med den ene treningen der. Veeeel, nå nettopp fikk vi kontrabeskjed. :skya: 

Klarte dog å forstue fingeren min på torsdag. Ikke spør meg hvordan - ting går litt hardt for seg i kampens hete. :hoho: Den er på bedringens vei altså, heldigvis! Så jeg får bare være litt forsiktig i morgen igjen. :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg så rastløs etter 6 dager uten trening at jeg bare måtte ta meg en hjemmeøkt kl. 9 på kvelden. :fnise: Pga. logistikk har jeg ikke kommet meg på noe som helst siden forrige kampsport, så det gjorde godt. Gjorde denne videoen, og den var kjempegøy! :nigo: 

 

 

I dag blir det kampsport igjen, og i morgen er jeg friiiii som en fugl ( = mannen er ferdig med nesten alt som heter eksamener og jeg kan trene normalt igjen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva har skjedd siden sist? Skalviseee. 

Kampsport: har vært kjempegøy de siste gangene. I går fikk jeg en litt sånn...selvtillitsknekk fordi jeg ikke klarte å ta noen take downs da vi sparret (bryting). Det er så teit, men allikevel... Jeg er over gjennomsnittet sterk for min kroppstype (tror jeg), men når jeg sparrer med noen som er større og tyngre får jeg det bare ikke til. Jeg vet jo at det er teknikk det kommer an på, mer enn noe annet, men jeg føler jeg har god teknikk også, så...joda. Jeg ble kastet i bakken i 2x5 minutter i går. Får ihvertfall trent hele kroppen noe sinnsykt mens man holder på med det. :trene: Jeg innbiller meg også forresten at fiskebollearmene mine begynner å få en anelse av muskler. Det er garantert kampsporten sin fortjeneste. :5: 

Sentertrening: var på step/styrke på mandag denne uken, og har planer om trening i morgen også, noe som gir 4 økter denne uken. Mannen reiser på jobb igjen på mandag, så jeg må fylle på så godt jeg kan før det blir null økter utenfor husets fire vegger. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Hva har skjedd siden sist? Skalviseee. 

Kampsport: har vært kjempegøy de siste gangene. I går fikk jeg en litt sånn...selvtillitsknekk fordi jeg ikke klarte å ta noen take downs da vi sparret (bryting). Det er så teit, men allikevel... Jeg er over gjennomsnittet sterk for min kroppstype (tror jeg), men når jeg sparrer med noen som er større og tyngre får jeg det bare ikke til. Jeg vet jo at det er teknikk det kommer an på, mer enn noe annet, men jeg føler jeg har god teknikk også, så...joda. Jeg ble kastet i bakken i 2x5 minutter i går. Får ihvertfall trent hele kroppen noe sinnsykt mens man holder på med det. :trene: Jeg innbiller meg også forresten at fiskebollearmene mine begynner å få en anelse av muskler. Det er garantert kampsporten sin fortjeneste. :5: 

Sentertrening: var på step/styrke på mandag denne uken, og har planer om trening i morgen også, noe som gir 4 økter denne uken. Mannen reiser på jobb igjen på mandag, så jeg må fylle på så godt jeg kan før det blir null økter utenfor husets fire vegger. :lol: 

Du er en kvinnelig løve høres det ut som, stå på! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...