Gå til innhold

Shampo/balsam-anbefaling til tørt hår?


Hjørdis1

Anbefalte innlegg

Hei!

Blant helt vanlige shampo- og balsammerker til under 100-lappen, hvilken vil dere anbefale til tørt hår???

Jeg har prøvd mange, men ennå ikke funnet en virkelig god en som etterlater håret glatt og smidig. Har ikke lyst til å gå til frisør og kjøpe dyre shampoer!

Den beste jeg har prøvd hittil er Palmolive Aloe Vera shampo (og balsam), men den får jeg ikke tak i lenger. (Ingen butikker her jeg bor selger den.)

Endret av Hjørdis1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også tørt hår, og det eneste som fungerer for mitt hår er litt dyrere produkter, og jeg må også bruke leave in produkter etter hårvask for at håret skal bli mykt og fint. Tørt hår er vanskelig desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med butikk sjampo som etterlater håret mykt og smidig er at den er full av silikon. Og det er greit det, men håret vil ikke bli mindre tørt, du vil bruke et par hårvasker på å fjerne silikonet, og er du som meg vil du klø noe vanvittig I hodebunn! 

Den beste billig sjampo er head and shoulders, den med mandelolje syntes jeg er best. Det er eneste butikksjampoen jeg bruker hvis jeg er tom for min sjampo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du  vil koste på deg, prøv Alterna Replenishing Caviar Moisture sjampo og balsam🙂 gjør håret mykt og lett å gre igjennom etter vask

Anonymkode: e57a5...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Elvital/Elvive. Den røde ☺️

Anonymkode: 885cd...783

Jeg liker den gule fra Elvital. Av butikksjampoer for tørt hår, synes jeg den er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hjørdis1 skrev:

Takk for anbefalinger! :)

Nerine, Hvilke dyre produkter bruker du da?

Nå bruker jeg wella oil reflections shampo og balsam. Jeg er veldig glad i Kerastase Nutritive Creme Magistral etter hårvask, eller Nutritive Nectar Thermique om jeg skal rette ut håret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for alle anbefalinger! :) Jeg vil helst ikke gå så mye over 100 kroner.

AnonymBruker, Kan den Korres-shampoen kjøpes i vanlig butikk, eller er det bare på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vita har de av og til tilbud på korres og de har de beste hår og kroppprodukter. Jeg har ikke hatt eksem i hodebunnen siden jeg begynnete med korres.

Anonymkode: 04136...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shampoo/balsam har lite å si til eller fra om tørt hår er problemet. 

Man trenger en god proteinkur man tar to ganger i måneden. En god fuktkur man tar 3-4 ganger i måneden. Og en god hårolje man bruker i tuppene daglig. 

Anonymkode: 88a2d...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Shampoo/balsam har lite å si til eller fra om tørt hår er problemet. 

Man trenger en god proteinkur man tar to ganger i måneden. En god fuktkur man tar 3-4 ganger i måneden. Og en god hårolje man bruker i tuppene daglig. 

Anonymkode: 88a2d...af6

Har du noen kurer å anbefale??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.3.2019 den 22.24, Hjørdis1 skrev:

Har du noen kurer å anbefale??

Joico K-pak (proteinkur). Redken  all-soft (fukt). Oraplex Hair Perfector (fukt)

Anonymkode: 88a2d...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode firsørshampoer trenger ikke være dyre.
På BliVakker har de ofte tilbud på bla. Redken-serien.
De mellomstore flaskene er de rimeligste. 500ml holder kjempelenge.
Hårkuren er også skikkelig god. Et absolutt "must" om du vil få orden på tørrt hår.
https://www.blivakker.no/product/harpleie/balsam/3078072/redken-all-soft-conditioner-500ml
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...