Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg ikke å finne venner? Noen tips til hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er en jente i midten av 20-årene som har bodd i Oslo nå i ett år, men har ikke blitt ordentlig kjent med noen.. Er oppegående og normal (eneste er at jeg drikker lite alkohol), men litt sjenert og introvert. Tenkte at alt ville løse seg når jeg begynte å studere i høst, men har liksom ikke klaffet med noen i klassen, vi er bare 12 stykker.. Gjerne har de nok med sine egne venner fra før av..

Hva kan jeg gjøre? Jeg synes det er flaut når folk skjønner at jeg ikke har venner, men jeg vil jo så gjerne ha noen ordentlig gode venner som jeg kan gå på kafé eller restaurant med, spille bowling eller brettspill, ha filmkveld eller bare gå en tur med.. Jeg har ingen spesielle hobbyer, og synes det er vanskelig å finne en ny hobby der jeg treffer folk?

Så hva ville dere gjort/har dere gjort for å få venner? Tips til hobbyer der man kan møte likesinnede? Hvor det ikke er rart å dukke opp alene? Tar imot alle svar og råd, da jeg er ganske ensom og begynner å miste håpet.. 

Anonymkode: 55957...968

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymkode: 55957...968

• 2 uker senere...
Skrevet

Finn noen hobbyer, bli med i facebook-grupper om de hobbyene :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ingen spesielle hobbyer og ingen venner. I midten av 20-årene. Jeg har ekstrem sosial angst da, så en litt annen situasjon for meg muligens siden jeg ikke tør å møte noen "ute i verden". 

Kanskje det finnes noen Facebook-grupper med andre som søker venner i Oslo du kan melde deg inn i? 

Anonymkode: ebab4...1cb

Gjest Noensommegher?
Skrevet (endret)

Jeg er 35, har bare en venn i denne verden. Jeg er vel deprimert.

Lurer på om jeg kanskje har sosial angst.

Ta gjerne kontakt ☺

Endret av Noensommegher?
Skrevet

Jeg har ikke så mange venner. Er en del eldre enn deg, og kjenner meg så godt igjen i hvordan du har det. Sånn hadde jeg det før. Nå bryr jeg meg ikke så mye lengre. For å være ærlig, blåser jeg i det. Det er vel på grunn av en del negative erfaringer med andre, og at jeg har utviklet meg til å bli en einstøing. Du kan nok møte mennesker i Oslo, og bli kjent med folk. Er det noen nettsider der folk møtes? (Som ikke handler om en ting). Det må det da være? Men du må nok være litt på. Ta initiativ. De sa på nyhetene for en stund siden at hver 3student er ensom. Du er ikke alene om å være alene! Det kan muligens finnes noen aktiviteter eller møter for studenter? Ønsker deg alt godt😊 Livet går opp og ned vet du. Lykke til💝

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvor mye tid du har til overs, men hva med å melde deg som frivillig? 

Der er utrolig mange i Oslo som trenger sånne som deg, og det vil i hvert fall få deg litt ut av huset og i kontakt med andre. Velg noe som du brenner litt for. 

Jeg er sikker på at du hadde vært fantastisk til det, se på hvor åpen of nysgjerrig du er her ❤️ 

Frivillig.no, der kan du velge hvor mye tid, hvilken aldersgruppe, bydel osv

Jeg håper du finner ut av det. Du er modig og super. 

Klem fra sliten 2-barns mor på 40 som gjerne ville vært venninne med deg. (Men som ikke dessverre ikke er i målgruppen din ☺️)

Endret av Addie
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags interesser har du?  Hva med å melde deg på noe? Lavterskel tilbud innenfor håndball, innebandy, fotball eller noe sånt? 

Da møter du folk som liker å drive med det samme som deg 

Anonymkode: 1313f...551

Skrevet

Velkommen til Oslo! 😃

Her er noen tips;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...