Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Tildittbeste

Jeg er ikke mette.  Men det er jo ikke rart folk skriver her...det vil jo ingen ende ta på bloggen når det gjelder tåpligjheter og fjortis snakk

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veslefrikk
21 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Jeg er ikke mette.  Men det er jo ikke rart folk skriver her...det vil jo ingen ende ta på bloggen når det gjelder tåpligjheter og fjortis snakk

Oj... Følte du deg truffet? 😂

• Liker 22
Lenke til innlegg
Del på andre sider
JaVel
1 time siden, Visvas skrev:

Nå har jeg ikke fått med meg hele greien her, men mitt inntrykk er at hun hele tiden prøver å overbevise "oss" om at han er såååå forelsket i henne og hun er så avslappet til det hele (selv om hun beviser det stikk motsatte med å innrette seg på alle mulige måter). Hun har tom sagt at han er mer forelsket. Med dette skal vi tro at han ikke er en luring.  Men hvis man vet hvordan ting foregår her nede så vet jo alle at det er slik "alle" tyrkere er. Både luringer og de som er skikkelig forelsket, kanskje spesielt luringene for de må jo være ekstra overbevisende.  

Nå sier jeg ikke at han er en luring, men å basere hans hensikter og overbevise oss med dette bør hun ikke. Det virker bare imot sin hensikt. 

Samme med stefarrollen. Man er jo ikke en super stefar med å leke med en unge i to dager. Det vet jo alle vi som leser, men virker ikke som hun lever i samme verden? 

Uff, jeg hater å leke med unger, synes det er uslgelig kjedelig, men hvis det var den nye typen sitt barn, så hadde jeg nok slått på stortrommen ;) . 

• Liker 13
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Visvas
2 minutter siden, JaVel skrev:

Uff, jeg hater å leke med unger, synes det er uslgelig kjedelig, men hvis det var den nye typen sitt barn, så hadde jeg nok slått på stortrommen ;) . 

Nettopp😄 Spes om jeg skulle bevist noe for halve kongeriket😄

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
JaVel

Noe helt annet. Virker som bloggeren sin ektemann har fri mens de er der nede. Hvor mange uker med ferie har den jevne tyrker hvert år, og når pleier de å ta ut ferie?  Hva ligger lønnen på for sesongarbeidere som jobber på hotell og restauranter? 

Endret av JaVel
  • Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Visvas

Reglene vet jeg ikke, men det er vel ikke gjengs å ta ut ferien i høysesongen. Mange har nok ikke ferie i løpet av arbeidsperioden, den er jo kort for mange. Max 7~8 måneder. 

Mens de som jobber hele året gjerne har 4 uker og tar den helst ut på vinteren så de slipper å leie inn dårlige erstatninger midt i høysesongen. De beste arbeiderne er jo headhuntet før sesongen har startet og er ikke å oppdrive midt i sesong. 

• Liker 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

kahaki
37 minutter siden, JaVel skrev:

Noe helt annet. Virker som bloggeren sin ektemann har fri mens de er der nede. Hvor mange uker med ferie har den jevne tyrker hvert år, og når pleier de å ta ut ferie?  Hva ligger lønnen på for sesongarbeidere som jobber på hotell og restauranter? 

4 uker i august er vanlig i det øverste arbeiderklasseskiktet. Han er ikke det som servitør.

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tildittbeste

Nei jeg følte meg egentlig ikke truffet.  Ville bare si jeg ikke var Mette 😁 de som jobber sesong tar vell ikke ut ferie. De har jo ferie resten av året. Lønnen ligger vell på 2000 lira pluss tips...skal snart fortelle oss at det har oppstått noe på jobb, derfor er han nå med de 24/7 😜😜

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kanelisvingen

Helt merkelig at han har så mye fri.. En kelner har ikke så mye fri i sesong, en sesong som begynner i April og slutter i Oktober.. 

• Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kanelisvingen

2500 lira er minstelønn de vanligvis har.. Han jobber på ett all inclusive hotell, da sier det seg selv at tipsen ikke blir rare greiene heller.. 

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tildittbeste

Nei og russere gir vell ikke akkurat tips. Alt er jo bare et spill for galleriet som jeg dessverre må få med meg.  Er jo ingen bra såpeserier på TV så.👀

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oppland
33 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Nei jeg følte meg egentlig ikke truffet.  Ville bare si jeg ikke var Mette 😁 de som jobber sesong tar vell ikke ut ferie. De har jo ferie resten av året. Lønnen ligger vell på 2000 lira pluss tips...skal snart fortelle oss at det har oppstått noe på jobb, derfor er han nå med de 24/7 😜😜

Er det månedslønn? Det er jo håpløst lite.

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tildittbeste

Det er pr mnd ja. Ikke mye å rope hurra for. Men de bor og spiser gratis. Nesten resten sendes vell hjem til familien.  Så skulle derfor ikke tro at en bare tar seg fri da, egentlig litt rart om det er greit for arbeidsgiver også midt i høysesongen 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

maximiliane
46 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det er pr mnd ja. Ikke mye å rope hurra for. Men de bor og spiser gratis. Nesten resten sendes vell hjem til familien.  Så skulle derfor ikke tro at en bare tar seg fri da, egentlig litt rart om det er greit for arbeidsgiver også midt i høysesongen 

(Y)

Endret av maximiliane
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
maximiliane
1 time siden, Oppland skrev:

Er det månedslønn? Det er jo håpløst lite.

ja det var veldig lite!! 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monna1234

Han har vel fått fyken da, i og med han ikke vil dra til arbeidsplassen sin. Høres merkelig ut å ta ferie midt i høysesongen, spør du meg🤔 

• Liker 11
Lenke til innlegg
Del på andre sider
maximiliane

Lurer på om de bor på hotellet mannen jobber på.... spesielt hele opplegget synes jeg. 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrottefar
9 minutter siden, AnAngel skrev:

Mette reflekterer over homofili i Tyrkia, men glemte å kreditere hvor hun har hentet det fra:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/sa-kuttet-faren-av-sonnens-pupper-1.1547310

I alle dager.....til og med noe som mer eller mindre er ordrett fra den artikkelen du linker til :sjokkbla:

Endret av Skrottefar
  • Liker 16
Lenke til innlegg
Del på andre sider
JaVel
5 minutter siden, AnAngel skrev:

Mette reflekterer over homofili i Tyrkia, men glemte å kreditere hvor hun har hentet det fra:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/sa-kuttet-faren-av-sonnens-pupper-1.1547310

Ser at de skriver at Tyrkia kommer på 2 plass i EUROPA, når det kommer til homofobi. Hvorfor omtales Tyrkia som europeisk, når det bare er en liten del av Istanbul som ligger i Europa, og når de har en kultur som ligger mye nærmere Asia? 

• Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...