Gå til innhold

Hvordan slippe å betale barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.2.2019 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Hei!

barnemoren nekter meg å ha samvær med barnet, er det da riktig at jeg skal betale fullt barnebidrag? Hadde det vært meg som ikke ønsket kontakt så er det klart at jeg burde betale, men å straffe meg dobbelt er bare idiotisk system. I tillegg får hun ekstra barnetrygd. Så mor lever godt på andre. 

Anonymkode: b78f3...ce0

Virker til å være en grunn til at du ikke får se ungen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan slippe å betale barnebidrag hvis mor får en ny mann og han velger å adoptere barnet. 

Anonymkode: fb751...772

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye samvær er du tilkjent av retten da? 

 

Anonymkode: dc5b1...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) La vær å pule

2) Unnlate å gjøre kriminelle handlinger, noen andre grunner finnes strengt tatt ikke for å IKKE få ha samvær i det hele tatt gjennom rettsforlik og barnevernet er innblandet. Til og med kriminelle får ha samvær i fengsel har jeg lest. 

Sånn, værsegod. 

Anonymkode: c323f...b81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Typisk stakkars menn tråder...  Det høres ut som om far blir fratatt sine rettigheter men så kommer det frem ting som får saken til å bli en helt annen.. 

Om barnevernet vil bruke politi for å holde deg unna barnet så velger jeg å tro at du har stort forbedringspotensiale i samhandling med barn, og at sakens kjerne er at du må lære deg dette. Ikke hvordan du også kan bli fritatt fra forsørgerplikten....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan slippe å betale barnebidrag hvis mor får en ny mann og han velger å adoptere barnet. 

Anonymkode: fb751...772

Sjelden noen velger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2019 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Hei!

barnemoren nekter meg å ha samvær med barnet, er det da riktig at jeg skal betale fullt barnebidrag? Hadde det vært meg som ikke ønsket kontakt så er det klart at jeg burde betale, men å straffe meg dobbelt er bare idiotisk system. I tillegg får hun ekstra barnetrygd. Så mor lever godt på andre. 

Anonymkode: b78f3...ce0

Når det gjelder samvær har både du og barnet rett til samvær jf. Barnelova. Du bør kontakte juridisk bistand hvis mor ikke vil samarbeide. Er du medlem av en fagforening eller lign.kan du få dekket en hvis andel av utgifter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peter007 said:

Når det gjelder samvær har både du og barnet rett til samvær jf. Barnelova. Du bør kontakte juridisk bistand hvis mor ikke vil samarbeide. Er du medlem av en fagforening eller lign.kan du få dekket en hvis andel av utgifter. 

Såvidt jeg kan se har han ikke fortalt hvorfor barnevernet er inne i bildet. Det hadde vært en nyttig opplysning å få.

Anonymkode: 92323...4cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det lite forståelse for din situasjon TS her inne på forumet. De fleste her er mødre og mange er selv skyld i at far ikke får se barna. Jeg tror det er bedre om du oppsøker forum/grupper der andre sitter med lignende erfaring. 

Min mann har vært igjennom det sammne som deg. Han er godt egnet som far og er en kjærlig og god mann. Jeg må også tilføye at selv om du anser deg selv som en god omsorgsperson så kan det være ting du ikke klarer å se selv. Derfor anbefaler jeg deg til å gå på foreldre kurs blant annet. 

Du må rett og slett kjempe for barnet ditt å gå til rettsak. Har du snakket med bv selv? Mannen min fikk vite av mor at det var bv som anbefalte at det ikke skulle være samvær. Når vi ringte å snakket med de hadde de aldri på noen som helst tidspunkt snakket med mor, så det var en løgn. 

Det er utrolig frustrerende og urettferdig i mange tilfeller, men desverre må du betale bidrag uansett. Mannen min betaler 5000 hver måned for et barn han ikke får se. Det er drit urettferdig å ikke få se barnet i tillegg til å måtte betale. Men desverre er det ikke alle mødre som tenker så langt. 

Kjemp med nebb og klør, hold deg saklig og vær den voksne. Hold deg unna konflikter med mor og svar henne saklig selv om du har lyst til noe helt annet. 

Masse lykke til. 

Anonymkode: eed0e...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts burde vel egentlig ha fokuset på hvordan få samvær med barnet framfor å slippe barnebidraget? 🤔

Anonymkode: 36d93...4a8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du betale barnebidrag.  Det er din plikt som far å bidra til at barnet ditt får mat, klær, tak over hodet osv.  Samvær er en helt separat sak når barnevern, politi og rettsvesen er involvert.  Hvis ikke du betaler ditt bidrag, så må samfunnet, les skattebetalerne, betale ditt bidrag for deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Peter007 skrev:

Når det gjelder samvær har både du og barnet rett til samvær jf. Barnelova. Du bør kontakte juridisk bistand hvis mor ikke vil samarbeide. Er du medlem av en fagforening eller lign.kan du få dekket en hvis andel av utgifter. 

Barnevernets vedtak trumfer barnelova.... 

Han er ikke opptatt av samvær, han er opptatt av penger. 

Anonymkode: 24545...ff5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompisen min har ikke sett barna sine på 5 år. Barnemor saboterer alle forsøk på samvær helt uten konsekvenser. I fjor sa bv at de gikk imot samvær med far da barna begynte å ta skade av konflikten.

Anonymkode: e1d5c...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernets vedtak trumfer barnelova.... 

Han er ikke opptatt av samvær, han er opptatt av penger. 

Anonymkode: 24545...ff5

Bv kan ikke nekte far å ha samvær. 

Anonymkode: eed0e...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rus inni bildet?

Og ja. Fedre må betale bidrag selv om de ikke er med barnet sitt. Har du ikke penger så betaler nav. De sjekker din betalingsevne og ser de at du har det så må du betale. Loven er lik for alle. Ønsker dere menn ikke barn og bidrag så bruk kondom eller slutt å ligg rundt!

Anonymkode: 564c6...3f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.2.2019 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Hei!

barnemoren nekter meg å ha samvær med barnet, er det da riktig at jeg skal betale fullt barnebidrag? Hadde det vært meg som ikke ønsket kontakt så er det klart at jeg burde betale, men å straffe meg dobbelt er bare idiotisk system. I tillegg får hun ekstra barnetrygd. Så mor lever godt på andre. 

Anonymkode: b78f3...ce0


Du syns det er å straffe deg at barnet skal ha det bra? Kanskje tenke litt mer egoistisk og stå til ansvar for den sexen du hadde og det barnet du har satt til verden!

Anonymkode: 33958...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bv kan ikke nekte far å ha samvær. 

Anonymkode: eed0e...245

Jo. Det kan de.

Anonymkode: 24545...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bv kan ikke nekte far å ha samvær. 

Anonymkode: eed0e...245

Det kan de, hvis han har en livsførsel eller atferd som ikke akkurat er forenlig med å ha barn i hus. Narkotikamisbruk, ingen jobb og festing døgnet rundt hele uka hjemme, ingen seng til barnet i boligen, lager ikke mat til barnet osv.

En venninne av meg har barn med en mann som en periode av livet misbrukte hasj en del. Røyket hele tiden, og satt og røyket hasj med et lite barn (typ 3 år) i hus, som han var alene om å ha ansvaret for når barnet var hos han. Da barnets mor fikk vite at han ruset seg når han hadde barnet alene, ble advokat koblet inn, og det ble slutt på at han fikk ha barnet på samvær alene. 

Etter diverse avtaler og forhandlinger, ble det bestemt at barnet skulle være hos farens mor (altså barnets bestemor) og far skulle komme dit og ha samvær med barnet under tilsyn. Han fikk ikke ha barnet alene på flere år etter dette, før han hadde bevist at han hadde kuttet ut rusbruken.

Anonymkode: 92817...80a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rus og vold så får ikke far/mor lov å ha barna sine. De tar ikke barna uten grunn. Bv har da mer enn nok saker enn å kikke på de med litt bustete hår eller melkebart ved levering i barnehage. Så nei bv nekter ingen kontakt så lenge det ikke rusforeldre. Ingen barn skal leve med rusa foreldre.

Anonymkode: 564c6...3f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...