Gå til innhold

Fant ut at jeg ikke vil vinne masse penger.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg spiller Lotto sånn et par ganger i året. Kjøper Flaxlodd ksnskje en gang i kvartalet.

Så ble jeg sittende å snakke med en venn som har en av de høyeste utdannelsene. Han har jobbet seg opp og fått en veldig god stilling. Han har stor eiendom og store utgifter, har god råd, men vil ikke ha mer. Grunn : han var redd han ville miste bakkekontakt, slutte i jobben. Og bli deprimert på sikt. Dette vekket meg litt.

Så jeg skrapte de siste flaxloddene i sakte fart 🙂 jeg vant en sum som var større enn jeg har vunnet før, og det ble over halvparten av det jeg har kjøpt inn til helgen ( får gjester, og har handlet inn til dem ) , og jeg tenkte, dette var jo en grei og veldig ok ting. Men er glad jeg ikke vant mer.

Jeg har bra utdannelse, men måtte avbryte videre da jeg har kronisk idrettsskade som melder sin ankomst i perioder. Jeg har råd til å bo i "bedre strøk" men har valgt østkanten. Hvorfor er fordi her er det synlig at folk lever! I de bedre strøkene er det så deprimerende stille og en ser knapt folk. De bor bak høye hekker og ja... utrolig..tomt. Ja, jeg vokste delvis opp sånn, så jeg vet!

Jeg liker det jordnære og det enkle. Jeg trenger absolutt ikke mer penger. Har tenkt at om jeg vinner/ får mye så vil jeg invistere i eiendom. For å leie ut så folk kan leve et ok liv uten å betale seg ihjel. Det var en drøm. Jeg vet ikke lengre. Så mye ansvar. Tror ikke alle er anlagt til å være rike altså. Jeg er nok en av dem. Flere? 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har diskutert dette temaet mye med mannen min, jeg kunne ikke tenkt meg å vinne for mye penger mens mannen min mener man aldri kan vinne for mye.  For meg er det helt tullete et 1 menneske skal vinne 180 millioner kroner.  Mye bedre hvis 15 stk hadde delt og vunnet 12 hver.  12 mill er nok for at både deg og deler av slekta kan leve et økonomisk romslig liv i resten av livet hvis en er litt fornuftig. Men hadde selvsagt ikke takket nei til 180 mill, jeg bare skjønner ikke hva jeg skal med så mye penger.  Hadde sikkert blitt fullstendig idiot og verre enn Svenske Hollywoodfruer og Beverly Hills fruene til sammen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, tenk så mye bra man kan gjøre med pengene, da!

Anonymkode: 1dcd6...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen motforestillinger mot å vinne millioner jeg altså, hadde vært hjertelig velkommen på kontoen min de pengene. :)

Når det er sagt så trenger jeg heldigvis ikke en stor lottogevinst, så klarer meg mer enn greit uten. Har drømmejobben og tjener mer enn jeg strengt tatt trenger. Men tror ikke at jeg hadde forandret meg all verden om det tikket inn en stor lottogevinst heller, det ville nok bare gitt meg mer frihet og jeg kunne unnet meg mer enn jeg kan i dag, av ting jeg ikke trenger men som likevel er artig å eie.

Men hadde hatt den samme jobben, de samme vennene og den samme familien. Jeg hadde fortsatt å ha mine interesser, spist de samme middagene og hadde likt filmer og serier like bra eller dårlig som før.... Jeg tror ikke all verden ville vært annerledes, men ville nok da frest rundt i en splitterny Hilux Arctic Truck i stedet for Peugeot'en jeg kjører rundt i nå, bare fordi en slik bil ville vært mer artig.

ikke store forskjellen altså, forskjellen ville vært tingene jeg har og kanskje en og annen finere ferietur enn nå. Så er ikke redd for å vinne, men spiller sjelden eller aldri lotto så problemstillingen er ikke der. Har mer troen på at jeg skal jobbe for det jeg vil oppnå jeg da, og da smaker det overflødige også bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heler ingen ønske om å vinne penger. Har det så inn i granskauen greit som jeg har det:-)

Anonymkode: d622b...29e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, tenk så mye bra man kan gjøre med pengene, da!

Anonymkode: 1dcd6...48d

Joda. Ser den at jeg kunne gitt til mange organisasjoner. Men ville en gjort det om faktisk satt der med millioner? Uff. Tror rett og slett at det ville blitt for mye ansvar for meg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer om den store lotto gevinsten. Jeg er kronisk syk, og lever på laveste sats AAP, har og to barn jeg er alene med. Det er slitsomt å leve med kronisk bekymring for økonomien, så jeg skulle virkelig ønske jeg slapp det. Og det er behandling som kan gjøre meg bedre, men det er dyrt, så det har jeg ikke råd til. Det hadde jeg jo hatt med penger. Men jeg ønsker overhodet ikke noe luksusliv, jeg ønsker bare trygghet for meg og barna. Og rekkehus og en bil. Jeg har heller ikke råd til bil nå, men burde ha det grunnet sykdommen min. Så for meg så hadde jo noen millioner hjulpet mye. Men hadde det vært rundt 200 mill, så hadde jeg gitt bort mye. For jeg trenger ikke så mye penger. 

Anonymkode: 3380d...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer om den store lotto gevinsten. Jeg er kronisk syk, og lever på laveste sats AAP, har og to barn jeg er alene med. Det er slitsomt å leve med kronisk bekymring for økonomien, så jeg skulle virkelig ønske jeg slapp det. Og det er behandling som kan gjøre meg bedre, men det er dyrt, så det har jeg ikke råd til. Det hadde jeg jo hatt med penger. Men jeg ønsker overhodet ikke noe luksusliv, jeg ønsker bare trygghet for meg og barna. Og rekkehus og en bil. Jeg har heller ikke råd til bil nå, men burde ha det grunnet sykdommen min. Så for meg så hadde jo noen millioner hjulpet mye. Men hadde det vært rundt 200 mill, så hadde jeg gitt bort mye. For jeg trenger ikke så mye penger. 

Anonymkode: 3380d...3cb

Akkurat deg kan jeg lett forstå! Jeg håper du kan vinne, det må jeg si. Så ser absolutt det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Lotto er jo fullstendig bortkastet uansett da...    

 Du ville sannsynligvis fått mer igjen hvis du heller hadde satt alle pengene du bruker på Lotto, inn på en sparekonto... 

Anonymkode: ab3cf...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Lotto er jo fullstendig bortkastet uansett da...    

 Du ville sannsynligvis fått mer igjen hvis du heller hadde satt alle pengene du bruker på Lotto, inn på en sparekonto... 

Anonymkode: ab3cf...2d7

Si det til alle som har vunnet og hør om de er enige med deg. Eller om de ler av deg.

Anonymkode: d622b...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt vunnet i lotto. Det blir til hva man gjør med det. Stort hus, luksusbil o.l. er ikke ønskelig her selv om jeg hadde 120 millioner på kontoen. Huset må vaskes ryddes og jeg takler ikke vaskehjelp, må gjøre det selv. Fortsatt i jobb ville jeg gjort og, gått hjemme og vært rastløst er ikke for meg. Jeg kjenner folk som tjener mange millioner og lever som det du TS nevner, men jeg kjenner også andre veien, de har kanskje litt større hus enn hva de hadde før, og har ikke lengre lån, drar på ferie til de samme stedene, og lever som de gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som han kameraten der sitter, og flåsete lirer av seg at "dere fattige vet ikke hvor slitsomt det er for oss rike å være så rike", det er cirka det dummeste jeg hører. Jeg har møtt min del sånne folk. Typisk sånne ikke skikkelig rike folk, men litt sånn halvrike som tror de er noe. Så kvalmt, så innmari kvalmt. Hvis man ikke vil være så velstående, så har man som velstående valget. Fortell han kameraten din at han kan vel få seg jobb på rema da, og selge huset og det han har og gi det til veldedighet. Hvis det er så fælt. Men han gjør ikke det, å nei, det stikker ikke så dypt skjønner du. Det er nok heller det at der og da, akkurat når du sitter der og prater med ham, så kan han få føle seg litt bedre enn deg. Litt rikere enn deg. Litt viktigere enn deg. Det er derfor sånne folk gjør sånt. Han fôrer sitt eget ego. Ikke bit på.

Endret av etnavn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, sier nå jeg bare. Og ikke fordi jeg trenger et luksusliv med privatfly og diger yach, men det er noe med sikkerheten man får ut av det. F. eks. har man muligheten til å slutte i en jobb og heller ta ny utdannelse, jobber frivillig eller søke en annen betalt jobb. Det å være uavhengig av jobb er gull verdt i dag. I tillegg kan man unne seg litt flere reiser og opplevelser, man har mer sikkerhet for familien, man kan ha en topp privat helseforsikring osv. Lista er lang. Penger gjør deg ikke mer lykkelig isolert sett, men det kan gjøre livet praktisk enklere og bidrar til å fjerne en del bekymringer. 

Anonymkode: bfe0a...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinner jeg feks 50mill ville jeg ha kjøpt et fint hus, deretter satt alt in i en sparekonto med et fast trekk inn til brukskonto over ca 75år (da er jeg 100) Ca 750k i året fra det da, og jeg trenger virkelig ikke mer en det.

Hadde jeg vunnet mer hadde jeg bare gitt det bort.

Grunn til at så mange rike folk ruser seg og er deprimerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt takket ja til en stor gevinst, men hadde ikke sluttet jobbe av den grunn. 
Ville muligens byttet yrke til noe som jeg tror jeg ville trivdes enda mer i, men som pr i dag er for lavt lønnet. Kanskje redusert stilling, og studert mer. 
Ville totalrenovert leiligheten min, men ville ikke flyttet. Jeg liker strøket jeg bor i, selv om det ikke er eneboliger, jeg liker naboene mine, og det er her jeg vil bo. 

Selv om man skulle vinne 180 millioner så må man ikke kjøpe gigantisk hus bak høye hekker, slutte jobbe, og miste bakkekontakten. 

Anonymkode: 46906...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir antagelig ufør på grunn av senskader etter kreftbehandling og jeg tar gjerne i mot en stor gevinst altså. Har bekymret meg masse for økonomi i fremtiden, men nå får jeg alle fall en fremtid siden behandlingen fungerte :) 

Anonymkode: b0255...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, TomHm skrev:

Vinner jeg feks 50mill ville jeg ha kjøpt et fint hus, deretter satt alt in i en sparekonto med et fast trekk inn til brukskonto over ca 75år (da er jeg 100) Ca 750k i året fra det da, og jeg trenger virkelig ikke mer en det.

Hadde jeg vunnet mer hadde jeg bare gitt det bort.

Grunn til at så mange rike folk ruser seg og er deprimerte.

Du vil ha 1.5 mill i rente på 50 mill i året.

Anonymkode: d622b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ha 1.5 mill i rente på 50 mill i året.

Anonymkode: d622b...29e

Da kan du få de 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er maks premie på et Flaxlodd? 1 mill? Det vil jo ikke akkurat endre livet til en person med normal inntekt. Lotto er jo heller ikke de største premiene.

Vinner du helt syke beløp så må du være flink med pengene da, det er jo ironisk nok folk som går personlig konkurs når de vinner enorme beløp og ikke har snøring på økonomi. Feilslåtte investeringer, kjøp av hus og båt og diverse man ikke har råd til å vedlikeholde i lengden, de kan være lette ofre for å bli svindlet og utnyttet osv. 

Men jeg hadde blitt overlykkelig av å vinne en stor sum. Hadde fått økonomisk rådgivning for å investere på en god måte, gitt bort en del til familie og reist mer. Men hadde aldri sluttet i jobben, og heller ikke flyttet.

Anonymkode: 714e5...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SoWhat? skrev:

Akkurat deg kan jeg lett forstå! Jeg håper du kan vinne, det må jeg si. Så ser absolutt det. 

Takk. Satt og pratet med min 17 år gamle datter om dette, hva hvis vi vant 200 mill. Hun fant fort ut, at det burde hun ikke, for hun sa hun hadde nok levd i bare sus og dus, droppet ut av skolen, ikke jobbet, spist all maten ute, eller take away, festet hele tiden. Nå går hun jo på skole, har en ekstra jobb og har planer om høyere utdannelse. 

Anonymkode: 3380d...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...