Gå til innhold

Bli bedre kjent med damer og spørre om å finne på noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann i slutten av 20 årene. Synes det er litt vanskelig med damer. Er sjenert og forsiktig av meg. Vil at alle rundt meg skal være fornøyde og ha det bra. Har fast jobb, hus og lever bra. Utseende er sånn midt på (tror jeg). Har aldri hatt kjæreste.

Synes det generelt er vanskelig å snakke med damer som jeg ikke kjenner. Får egentlig aldri i gang noen god samtale. Da føler jeg ofte det er liten interesse hos dama. Om det er for at jeg kanskje føles usikker ut, ettersom jeg er sjenert og forsiktig.  Snakker jo med damer jeg kjenner fra før, og det går som regel fint. 

Men nå i den siste tiden så har jeg fått opp øynene for ei venninne av ei venninne av meg. Synes hun er ei trivelig og ålreit dame. Har snakket med hun på fest noen ganger, og vil gjerne bli bedre kjent med hun. Men vet ikke hva som er best, prøve å bli bedre kjent med henne først på fest eller andre sosiale ting gjennom hun felles venninna, eller bare hoppe i det og spørre om å finne på noe?

Noen som har noen erfaringer, synspunkter eller forslag til meg ?

Anonymkode: 5fcc8...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vet at du kommer til å møte hun på fest igjen så syns jeg du skal ta det den veien , gradvis og naturlig :)  Vis interesse, ikke friendzone deg selv ved å glemme å flørte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært venninnen hadde jeg nok foretrekt at du hoppet i det nå siden det allerede har vært kontakt der. Jeg setter folk i vennebåsen ganske kjapt om jeg ikke merker litt flørting der tidlig. Men for all del; om dere kommer til å møtes på noe sosialt innen kort tid så kan du føle deg frem på tonen der og heller spørre i person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helt sikkert møte hun igjen. Men vet ikke når, alt fra 1-6 måneder. Avhenger på hvordan vi jobber, og når det er noe sosialt. 

Har ikke snakket med henne så mye. Vi vet jo hvem hverandre er, men kanskje ikke så mye mer enn det. 

TS

Anonymkode: 5fcc8...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er dessverre slik at det ikke er fordelaktig å være sjenert, innadvent, forsiktig og introvert som mann. Dette fordi initiativbyrden generelt ligger hos mannen, og disse egenskapene/personlighetstrekkene/personlighetstypene dytter menn vekk i fra det å ta initiativ. Jeg er introvert, men samtidig utadvendt (dette er ikke en sjelden kombinasjon), og derfor klarer jeg meg relativt bra når det kommer til å ta initiativ til og flørte med damer. Jeg var også sjenert, og forsiktig når jeg var i tenårene, men ting endret seg for meg etter at jeg begynte å ta initiativ til damer.

Jeg mener at det beste du kan gjøre er å jobbe mot å komme til et sted hvor det å ta initiativ til damer føles ut som en naturlig ting å gjøre. Når det kommer til selvtillit så mener jeg at det holder at man føler seg trygg i eget skinn. Man trenger ikke skyhøy selvtillit. Når det kommer til denne damen du liker så ville det ideelle vært å spørre henne ut etter at dere har vært på en fest hvor det har vært god stemning mellom dere. Spør du henne ut nå når du ikke har noe form for momentum med henne så er ikke sjansene dine så gode. Problemet er derimot at du ikke vet når du får sjansen til å møte henne igjen slik at da er du i posisjon hvor du egentlig bare burde spørre henne ut via facebook for eksempel. Hvis jeg var deg ville jeg heller fokusert på dette med å faktisk snakke, flørte og spørre damer ut istedenfor å henge deg opp i denne ene damen. Det vil være bedre for deg da du vil være i stand til å spørre ut neste dame du møter som du liker.  

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...