Gå til innhold

Til dere som gamer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så møkka lei av samboeren min sin gaming. Det er hver dag og øker på. Vi har snakket om dette før og det funker en stund så er det tilbake i stolen i times vis! Hva skal til for å dra dere bort litt fra stolen? Om ett forhold skal funke må vi jo være 2. Har forsøkt å game med han men da gamet han jo enda mer. Føler meg rett og slett ensom i forholdet mitt. Om det ikke er PC så spiller han på mobilen. Den er aldri lagt bort. Hva gjør jeg??

Anonymkode: 94950...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangel på noe å gjøre gjør at jeg fyller den tiden med gaming. Finn noe dere kan gjøre sammen.

Gå en tur, ha sex, snakk sammen uten mobiler osv. Det er ikke sikkert han er så glad i alt jeg nevner, men finn noe dere kan gjøre sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av tiden synes jeg det er helt greit at typen gamer, til og med hvis det blir 10 timer hver dag. Liker alenetiden jeg får 😂 Jeg gamer en del selv i perioder da, så det hjelper jo en del når vi "forstår" hverandre, at spill kan bli ganske oppslukende. Du må bare gi beskjed til ham, gjerne på en rolig måte - ikke vær anklagende. Min type blir ofte irritert hvis jeg er krass, og jeg føler at han da blir mindre villig til å ta en pause fra gamingen. Foreslå andre ting dere kan gjøre! Si at du setter pris på om han kan sette av tid til å game når du ikke er hjemme. 

Anonymkode: 5472a...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min og gamer, men heldigvis ikke før ungene er i seng. Og jeg nyyyyyter alene tiden 😄

Anonymkode: c3829...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen spiller sammen. Uttrykker tydelig ovenfor ham når jeg ønsker mer tid sammen hvor vi gjør andre ting

Anonymkode: 19951...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du gjøre i stedenfor HI?  Min gamer og jeg har virkelig ikke behov for å ha han på sofaen ved siden av meg hver kveld.  Vi prater så mye sammen hver dag uansett.  Min har gaming som hobby.  Det er der han er sosial med kameratene sine og den ene tingen han bruker tid på.  Ellers jobber han, er med meg og barna. 

Han får fint spille to til tre timer hver kveld hvis han vil.  

Har du noe du bruker tid på Hi, en hobby?  

 

Anonymkode: b82c7...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du gjøre i stedenfor HI?  Min gamer og jeg har virkelig ikke behov for å ha han på sofaen ved siden av meg hver kveld.  Vi prater så mye sammen hver dag uansett.  Min har gaming som hobby.  Det er der han er sosial med kameratene sine og den ene tingen han bruker tid på.  Ellers jobber han, er med meg og barna. 

Han får fint spille to til tre timer hver kveld hvis han vil.  

Har du noe du bruker tid på Hi, en hobby?  

 

Anonymkode: b82c7...1c5

HI kan nok ikke svare deg, men TS kan:-).

Anonymkode: a822d...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198

Anerkjenn at dette er hobbyen hans, og bruk tid på din egen. Møt hverandre på midten for å tilbringe tid sammen, eller dump han om du ikke akter å akspetere hobbyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gamer... eller var da :) i e periode spilte jeg så å si hver kveld. Kona sa ikke noe på det. Hun hadde sine ting å holde på med.. kunne være en tv-serie som ikke interesserte meg eller noe annet som hun likte å gjøre. Vi brukte også selvsagt tid sammen, men ærlig talt? Skal dere sitte klistret til hverandre hver kveld?

De var først når vi fikk barn at det blei slutt på gamingen. Nå blir det bare sånn en eller annen sjelden gang at jeg spiller.

Anonymkode: 382ad...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans hobby. Skaff deg dine egne. Man trenger ikke trå oppå hverandre 24/7 for å ha et forhold.

Anonymkode: b4701...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi vært sammen noen år, så jeg er sjeleglad for at mannen har hobbyer. Han spiller ikke, men er ute å jobber på eiendommen (nedlagt gård), flere timer i uka, og jeg blir gående masse alene med barna. Men jeg synes det er herlig. Da kan jeg gjøre ting JEG liker når uten dårlig samvittighet :)

Anonymkode: 1c1ae...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det som artigst. Å sitte ved siden av typen mens han ser på seie på netflix er kjedelig. Mitt råd er at du finner deg en hobby selv.

Anonymkode: 2d52e...f31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt din frustrasjon. Slå av internett og legg vekk mobilene. Så snakker du med han om dette på en skikkelig måte. Fortell hvordan du vil ha det. En hobby er fint å ha, men ikke når det går utover forholdet hvor man blir redusert til et møbel i stua. Skal man være i et forhold må man også ha tid sammen. Hvis ikke så er det jo bare et kollektiv dere bor i, og deler på utgiftene. Hvis man er i et forhold må man oppføre seg som man vil være i et. 

Anonymkode: 9f530...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...