Gå til innhold

Dere som er ufør og i forhold..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fortalte dere dette til partner? 

Og hvordan ble det tatt imot?

Anonymkode: 82007...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ærlig fra vi startet å date. Sa at jeg var på arbeidsutprøving, og delte alle oppturer...og nedturene, som endte med uføre. Det at han støttet meg, og var tydelig på at min helse ikke definerer meg som person, fikk meg til å bli ennå mer glad i han. 

Det ligger ofte mye skam bak det å være uføre, så skjønner at du synes det er vanskelig å skulle si det. Synes selv det er ubehagelig å fortelle når jeg møter gamle kjente. 

Du får se på det som en test av forholdet. Han vil nok se på deg hvor kjipt du synes det er, så hvordan han reagerer kan si en del om han. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det så tidlig som mulig så jeg ga han mulighet til å tenke over hva han ville. Han ble, og støttet meg - som jeg å har støtten han

Anonymkode: e4e7f...fbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gaia74 skrev:

Jeg var ærlig fra vi startet å date. Sa at jeg var på arbeidsutprøving, og delte alle oppturer...og nedturene, som endte med uføreTRYGD. Det at han støttet meg, og var tydelig på at min helse ikke definerer meg som person, fikk meg til å bli ennå mer glad i han. 

Det ligger ofte mye skam bak det å være UFØR, så skjønner at du synes det er vanskelig å skulle si det. Synes selv det er ubehagelig å fortelle når jeg møter gamle kjente. 

Du får se på det som en test av forholdet. Han vil nok se på deg hvor kjipt du synes det er, så hvordan han reagerer kan si en del om han. 

Du er ufør, ikke uføre. Du har uføretrygd (uførepensjon), ikke uføre.

Ser så mange som skriver dette! Hvor vanskelig kan det være? Du er over 40.år....

Anonymkode: b5c2d...966

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ufør etter at vi hadde bodd sammen en god stund. Han syns det er så mye bedre å bo sammen med ei som er i bedre humør pga mindre smerter, som ikke lenger presser seg selv til å stå i en jobb man egentlig ikke greier.

Han var veldig støttende når vi skjønte at det gikk den veien. Han har hatt mitt beste i tankene hele tiden, og han er mer opptatt av at jeg skal ha det bra enn det jeg iblandt er selv. Hans støttende måte å være på har lært meg å ta hensyn til meg selv, og slutte å drive rovdrift på det lille jeg har av energi. Det er jeg veldig takknemlig for.

Han har alltid vært i full jobb selv, hvis det er noen som lurer på det. Så det er ingen som har noen innstilling om at det er topp å være ufør her. Det handler om at vi begge er opptatt av å ha livskvalitet, noe ikke jeg hadde da jeg presset meg til å være i jobb. Nå skal det også sies at mitt tilfelle er rimelig opp og avgjort, fikk uføretrygd nesten på dagen da jeg endelig kastet inn håndkleet, ingen arbeidsutprøving eller lignende.

Anonymkode: 95740...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig erfaring med det. Min eks brukte det mot meg for det var verdt. I enhver sammenheng. 

Anonymkode: ca5f6...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Han så jo hvor mye syk jeg var i årene før uføretrygden ble et faktum. Så det var ikke en overraskelse da det ble uføretrygd til slutt. Han sa ikke noe på det. Ingenting skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig erfaring med det. Min eks brukte det mot meg for det var verdt. I enhver sammenheng. 

Anonymkode: ca5f6...036

På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortalte det sånn circa andre eller tredje gangen vi møttes. Så ganske tidlig. Først ble jeg jo så klart litt skuffa. Ikke fordi han ikke hadde jobb, men fordi å være ufør gjerne innebærer sykdom eller annen bagasje. Valgte å ikke tenke så mye på det og bli bedre kjent med han. Er glad jeg gjorde det ellers hadde jeg gått glipp av en fantastisk mann. 🙂

Anonymkode: ae70d...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel, og skal søke om ufør nå. Men etter jeg forsto at jeg ikke kom til å bli bedre, så har jeg holdt med unna dating. For jeg synes det er så vanskelig, føler jo at ingen vil ha meg. Da jeg holdt på med behandlinger, arbeidsutprøvinger, med håp om å bli bedre, så datet jeg, og var mange som trakk seg, da de hørte jeg gikk på AAP. 

Anonymkode: 94623...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt det. Sier jeg driver med aksjer og investeringer.

Anonymkode: 96a65...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg fælt til å si det til min mann. Men det gikk over alt forventning. Det har nok med at hans mor er ufør, og han vet at vi er mennesker vi også. 

Anonymkode: 1b100...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært åpen med kjæresten om at jeg gikk på aap. Jeg visste ikke da om jeg kunne ende som ufør. Flere år seinere med utprøving, behandling og videreutdanning, er jeg i full jobb. Mens eksen som dro da jeg ikke hadde det så greit, og som var overbevist om at jeg ville bli "ufør eller ihvertfall ikke orke å ha et liv etter jobb", kan bare sitte med skjegget i postkassa mens jeg koser meg med både jobb og hobbier.

Anonymkode: d98e3...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig problemstilling. Ingen menn bryr seg om at en kvinne er ufør.

Og ingen uføre menn får seg dame.

Anonymkode: 35ac2...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å date. Hadde kjæreste da jeg ble ufør og han brukte det mot meg. Og nå etter jeg begynte å henge her så har jeg jo fått meg meg at det er mange mange mennesker som deler de tankene han hadde, og det orker jeg ikke. Skaffet meg hund og en vibrator istedet. 

Anonymkode: 5c152...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ufør, ikke uføre. Du har uføretrygd (uførepensjon), ikke uføre.

Ser så mange som skriver dette! Hvor vanskelig kan det være? Du er over 40.år....

Anonymkode: b5c2d...966

Dårlig dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ufør, ikke uføre. Du har uføretrygd (uførepensjon), ikke uføre.

Ser så mange som skriver dette! Hvor vanskelig kan det være? Du er over 40.år....

Anonymkode: b5c2d...966

Takk for konstruktiv kritikk. Setter stor pris din hyggelige rettelse. Skal selvfølgelig ta det til meg, slik at språkpolitiet ikke kan "ta meg" i slike grove skrivefeil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å date. Hadde kjæreste da jeg ble ufør og han brukte det mot meg. Og nå etter jeg begynte å henge her så har jeg jo fått meg meg at det er mange mange mennesker som deler de tankene han hadde, og det orker jeg ikke. Skaffet meg hund og en vibrator istedet. 

Anonymkode: 5c152...fcf

Ser det for meg...😂

Anonymkode: 96a65...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ufør, ikke uføre. Du har uføretrygd (uførepensjon), ikke uføre.

Ser så mange som skriver dette! Hvor vanskelig kan det være? Du er over 40.år....

Anonymkode: b5c2d...966

Takk. Bllir helt MATT av dette selv.

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...