Gå til innhold

Du som ble igangsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det fra igangsettelse til du var i aktiv fødsel? Var du moden på forhånd?

Skal settes igang og starter med ballongkateter. Ønsker gjerne å høre andres erfaringer!🥰

Anonymkode: 2655f...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemann ble jeg igangsatt kl 09 og han var ute kl 23. Andremann fikk jeg ballongkateter en ettermiddag, vannet ble tatt kl 12 neste dag og han var ute kl 16.

lykke til ☺️

Anonymkode: 96a54...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle settes i gang med ballong i uke 37+0. Men jeg var for moden til at ballongen ville sitte. Fikk derfor en igangsettingspille istedenfor, og så en ny etter 4 timer, og fire timer etter det igjen gikk vannet og jeg kjente for første gang rier, 50 min etter det igjen var baby ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle igangsettes. Hadde 4 cm uten rier, de tok vannet og riene begynte etter 15 min. Baby var ute etter 2.5 time.

Anonymkode: c4b58...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: 2 cm åpen og moden. Fikk ballong, tabletter så en "tampongpille " tok 3 dager. 

Nr 2 og 3 tok 2 dager. Ikke spesielt moden

Nr4: veldig moden, 3 cm åpen. Tok 1 uke 

Anonymkode: 6826e...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1-overtid ikke moden, og igangsatt med tabletter fire doser. Aktiv rundt 15 tiden dagen etter. Og baby ute 2012.

2-overtid litt moden, og igangsatt med ballong som datt ut midnatt samme dag. Våknet opp i aktiv fødsel i 7 tiden dagen etter. Baby ute 12tiden. 

Ble i gangsatt uke 36+4 pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Uke 37+0 kom baby ut etter med forsøk på ballong, tabletter og drypp på fullt. 

Anonymkode: 1f60e...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

er det vanlig å bli sendt hjem etter ballong-innsett eller kan jeg forvente å måtte være på sykehuset?

TS

Anonymkode: 2655f...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

er det vanlig å bli sendt hjem etter ballong-innsett eller kan jeg forvente å måtte være på sykehuset?

TS

Anonymkode: 2655f...1d5

Ble sendt hjem, ballongen kommer ut ved noen cm åpning så er det bare å vente. Hos meg skjedde det ingenting før de tok vannet dagen etter ballongen.

Anonymkode: 96a54...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt i gang 21:00, babyen ble født 16:30 neste dag. Vannet hadde gått (men riene startet ikke) og livmorhalsen var avfallet (men hadde ikke åpning). Trengte ikke ballong og fikk modningspille. Var i aktiv fødsel 09:30 dagen etter, fikk endel drypp og var i aktiv fødsel i rundt 7 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

er det vanlig å bli sendt hjem etter ballong-innsett eller kan jeg forvente å måtte være på sykehuset?

TS

Anonymkode: 2655f...1d5

Kommer vel litt an på grunnen til igangsettingen. Jeg ble igangsatt pga høyt blodtrykk og lå inne på observasjon. Ikke snakk om å dra hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moden. Ballong torsdag formiddag, baby ute natt til mandag. Fødsel startet søndag kveld. (6-7 timer i aktiv fødsel) Fikk ballong, 8 stk modningspiller, ny ballong, så måtte de ta vannet for å fødselen startet

Anonymkode: c2d80...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke moden for ballong så gikk rett på tabletter. Gikk vel 15-20 min før jeg fikk rier, men hadde lite åpning. Så gikk vannet og jeg gikk fra 3-10 cm på et øyeblikk. Hele fødselen fra tabletten ble gitt tok i underkant av en time, ganske heftig opplevelse i forhold til første fødselen som tok to dager!

Anonymkode: 8fab7...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble jeg igangsatt rundt 0930 to dager før termin. Var ikke moden. Hadde modningsrier hele dagen, som dabbet av mot kveld. Gikk og la meg kl 22. Våknet 23, med ordentlige rier, da hadde slimproppen også gått og ballongen var fallt ut. Var derfra i aktiv fødsel. Ungen kom ut (med hastesnitt) 1344 neste dag.

Anonymkode: bbf6f...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

er det vanlig å bli sendt hjem etter ballong-innsett eller kan jeg forvente å måtte være på sykehuset?

TS

Anonymkode: 2655f...1d5

Jeg ble sendt hjem. Hadde ikke noen andre komplikasjoner enn at jeg har nesten to uker over tiden. Kom tilbake til sykehuset ca seks timer etter, da var fødselen i gang. Fødte 4-5 timer etter. Alt gikk fint : )

Anonymkode: 0b5c2...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2cm åpning, gikk rett på modningspiller.. Aktiv fødsel etter 15 minutter, baby ute etter 2 timer 45 min. Flott fødsel! 

Anonymkode: 46e1d...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble igangsatt på drypp, ettersom livmorhalsen var moden, vannet var gått, men riene uteble. Fra dryppet ble startet til babyen var født tok det 2.5 timer. Litt vanskelig å si når jeg var i aktiv fødsel. Men en halvtime etter dryppet ble satt, så skrudde jm opp tempoet, eller hva det heter, på dryppet. Så to timer, kanskje?

Lykke til :)

Anonymkode: 47124...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager på overtid. Ble satt igang på kvelden med pilla oppi der 19.00 og fikk noen rier på natten som avtok. Sov på sykehushotellet. Fikk nye piller oralt klokken 08.00 og etter disse begynte riene igjen. Fikk pillene 2 ganger til før jeg var i aktiv fødsel rundt 15.00 med 4 cm åpning. Tok 5.5 timer så var prinsessa ute. Rett før hun ble født i vannsekken men den måtte de dessverre ta når jeg var på 10 cm åpning pga riene avtok noe.

Anonymkode: 92958...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballong kl 12. Pille kl 19. Aktiv fødsel fra kl 02. Akutt KS kl 09.

Anonymkode: 06105...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2: Ble satt i gang ved at de tok vannet. Riene begynte av seg selv med en gang. Hadde 4 cm etter en halvtime og barnet var født to timer etter første ri.

Nr 3: Fordi det var fullt på føden da jeg skulle settes i gang fikk jeg en modningstablett og rom på OBS-posten. Der ventet vi i 9-10 timer uten at noe mer skjedde. Fikk til slutt rom på føden og det ble diskutert om de skulle ta vannet eller sette på drypp, og mens de diskuterte dette gikk vannet av seg selv. Barnet var født etter 24 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...