Gå til innhold

Hvis klokken viser forskjellig når en baby blir født


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For eksempel sykehusklokken sier 00.01 og pasientens klokke sier 23.59. Og det er natt til 1 april fks. Er baby da født 31 mars eller 1 april? 

Anonymkode: ce92d...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De går etter sykehusklokken. Vil tro de er ganske så nøye at klokkene går riktig på føden. 

Anonymkode: 2d12c...f90

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrodeF skrev:

De sørger for at ingen føder akkurat rundt midnatt. 

🤣

Anonymkode: 1faf5...0d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg enset ikke en gang klokken når babyen endelig var ute... så det er en problemstilling jeg ikke ser for meg at mange kommer borti :P 

 

Anonymkode: f4083...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel uansett ikke så vanlig å ha på klokke når man føder? Jeg gjorde i hvert fall ikke det den gangen det var vanlig å bruke klokke.

Anonymkode: 1faf5...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste fødende ligger vel å stirrer på klokka når ungen kommer ut så jeg ser for meg at den problemstillingen ikke kommer opp noe særlig ofte. 

Men det er sykehuskronene som brukes. 

Anonymkode: 4b8c8...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De færreste fødende ligger vel å stirrer på klokka når ungen kommer ut så jeg ser for meg at den problemstillingen ikke kommer opp noe særlig ofte. 

Men det er sykehuskronene som brukes. 

Anonymkode: 4b8c8...7b7

Sykehusklokkene! Autocorrect 😅

Anonymkode: 4b8c8...7b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fødte gikk sykehusklokken feil. Så fulgte de klokken på pc-en. Da jeg ble født var de uenige og valgte en middelvei 

Anonymkode: feea3...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent fødte kl 00.00. Hun fikk lov til å velge fødselsdato for babyen. 

Hun valgte den seneste datoen, visstnok for å kunne bli en dag ekstra på sykehuset. 

Anonymkode: 31489...a95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en offisiell normaltid i Norge. Man må anta at sykehusene er forpliktet til å følge denne og innrette sine klokker etter denne offisielle normaltiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel sykehusklokken sier 00.01 og pasientens klokke sier 23.59. Og det er natt til 1 april fks. Er baby da født 31 mars eller 1 april? 

Anonymkode: ce92d...e5d

Hvem sitter og ser på denne typen bagateller i det barnet blir født? 

Er du så opptatt av tid så får du synkronisere mobilklokka med sykehusklokka når du ankommer fødestuen, om du klarer det fokuset. 

Sykehusklokken er den tiden som havner på fødselsattesten. Aldri hørt om noen som har klagetmpå klokkeslett barnet ble født. Men alt skal jo.....

Anonymkode: f1743...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok hastesnitt rett rundt midnatt og lå faktisk å lurte på hvilken fødselsdag baby hadde fått 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sitter og ser på denne typen bagateller i det barnet blir født? 

Er du så opptatt av tid så får du synkronisere mobilklokka med sykehusklokka når du ankommer fødestuen, om du klarer det fokuset. 

Sykehusklokken er den tiden som havner på fødselsattesten. Aldri hørt om noen som har klagetmpå klokkeslett barnet ble født. Men alt skal jo.....

Anonymkode: f1743...ac7

Litt forskjell på om man er født 23:59 31.desember eller 00.01 1.januar da 

Anonymkode: bdbc4...d4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en stor diskusjon etter babyen var ute. Men de hadde visst notert seg 23.57. Litt synd, for jeg likte datoen for dagen etter og heiet på den. Glemte derimot å sjekke om sykehusklokken var korrekt - tenk om den var 3 min forskinket, det kunne jo fint skjedd! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...