Gå til innhold

Gutt eller jente tro? Ja, jeg vet at kun ul kan bevise kjønn


Gjest Prøver91

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver91

Jeg er så spent, da jeg er 8 + 5 dager. Har latterlig uren hud, grusomme magesmerter(mye luft) kvalm hele dagen, spesielt grytidlig om morgenen. Hadde sex på el dag, og dagene før og etter. 

Samboer ønsker jente, for meg er det det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme symptomer, venter en gutt💙😁 tror det er veldig tilfelsig alt. Hadde veeeeldig uren hud, og MASSE luft... ikkje så mye kvalme, men ble lett dårlig om jeg ikke spiste mye, hele tiden:) hadde sex 1 og 2 dager før eggløsning, sånn btw😉

Anonymkode: 14e49...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med jenta hadde jeg plettfri hud, glansfullt hår, null kvalme, og generelt lite symptomer.

Med gutten var alt motsatt. Kvalm, ømme pupper, kviser..

Anonymkode: b27d6...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo veldig individuelt også fra svangerskap til svangerskap. Når jeg var gravid med gutt så hadde jeg plettfri hud (har aldri hatt så fin hud), null kvalme, ømme bryster, men ikke noe magesmerter. 

Anonymkode: e8c27...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å vente på OUL :) Kan jo fortelle litt om mine symptomer: har gutt og jente, og svangerskapene CAR vidt forskjellige. Jeg var veldig kvalm fram til uke 12 da jeg ventet jente. Var ekstremt følsom og til tider nedstemt. Gråt for hver minste ting. Gikk opp over 20 kg (!) ila svangerskapet - hadde mye vann i kroppen. Var øm i kroppen som følge av vannet. Fikk ikke på meg skoene eller ringen. Blodtrykket var lavt, så jeg ble fort svimmel. Det var et tungt svangerskap. Med gutten slapp jeg unna nesten alle plager! Hadde et godt og stabilt humør. Gikk opp ca 16 kg, ingen vann i kroppen. Var kvalm de første ukene, men kun om morgenen. Slet med halsbrann, vond rygg og kynnere, men det var i grunn det eneste. 

Anonymkode: 3d421...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes en blodprøve som kan gi svar på hvilket kjønn man venter, du kan høre med legen.

Anonymkode: b3ba2...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første tenkte jeg gutt, samboer som sa jente. Ut kom en jente. Med nr to var jeg sikker på at det var gutt, for det føltes så anerledes enn med første. Noen uker før fødsel fikk jeg litt jentefølelse. Samboer sa også denne gangen jente. Og nok en gang kom det ut en jente. Folk som tippet sa både gutt og jente, veldig morsomt når en sa typisk guttemage, og like etterpå var det en annen som mente typisk jentemage. Så du må nok enten vente til ultralyd, eller til ungen er født. Jeg anbefaler det siste 😉

Anonymkode: 3bbcd...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor påstår at jenter stjeler mors skjønnhet fra de blir skapt, så hun hadde nok tipper jente. 

Jeg har en av hver og var like kvalm og like fett hår og plager med begge. :)

Gratulerer, forresten! 

Anonymkode: cbe77...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri slitt med uren hud og gjorde det heller ikke under svangerskapet. Jeg var ikke kvalm, men hadde mye hodepine. Mine cravings var frukt, juice, fisk, generelt alt med frisk smak. Jeg fikk gutt.

Søstrene mine fikk veldig uren hud og hadde kun lyst på snop of feit mat. De var konstant kvalme. De fikk jenter.

Det sies som nevnt over her at jenter stjeler skjønnheten fra moren. 

Det heter også at; Sterke kvinner får sønner.

 

Jeg ser ikke på meg som spesielt sterk så tror det er mye som bør taes med en klype salt ;) 

Anonymkode: 8a377...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde veldig uren hud, og ekstrem svangerskapskvalme. Gikk rundt med følelsen på at det ble gutt, men på OUL sa de jente :) 

Gratulerer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...