Gå til innhold

Gravid??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har i disse dager begynt å lure på om jeg er gravid, til tross for at jeg akkurat nå har mensen- tror jeg.. jeg går på p-piller men har perioder hvor jeg kan glemme dem innimellom, vi pleier da å bruke kondomer, men de har ofte sprukket og han har holdt seg til å hoppe av av i svingen når dette skjer. Dette gjør vi hvis jeg for eksempel har gått mellom 3-7 dager uten pilla, men at jeg har husket på den igjen de neste 4-5 dagene, og vi bruker da kondom for å være ekstra sikker. Jeg bruker cerazette om det har noe å si. 

 

Det som i utgangspunktet fikk meg til å bli bekymret er at jeg har en ting med å drømme om ting tre netter på rad, og så skjer det, eller at jeg må gjøre noe med det. F.eks ifjor så hadde jeg ikke snakket med min mor på 3 år, men jeg drømte om henne 3 netter på rad, og da følte jeg trangen til å ha henne i livet mitt igjen. 

Og de 3 siste nettene har jeg altså enten drømt at jeg er gravid, eller at jeg har et eller flere barn, og den tredje natten drømte jeg at jeg var 6 mnd på vei, og derfor ikke kunne ta abort lengre, da jeg og sambo ikke er helt klar for barn enda. 

Etter jeg våknet den natten (som var idag) så har jeg tenkt mer over hva som har skjedd med kroppen min i det siste. Jeg får helt tilfeldig halsbrann veldig ofte i det siste, noe som ikke skjer ellers. Jeg har ekstra vondt i korsryggen, og jeg tisser ekstremt ofte nå for tiden. Kan gå og tømme blæra mi og enda måtte tisse en god mengde igjen etter rundt 10 minutter, og det kan skje flere ganger på rad. Jeg sliter mye med løs mage nå for tiden uansett hva jeg spiser, og ringene jeg bruker hele tiden har begynt å bli så små at jeg så vidt kan ta de av og på meg. Jeg fikk blødninger igår som jeg da tror er mensen, men er enda usikker. Jeg har mensen symptomer, men de har aldri vært så sterke som de er nå, jeg er ekstremt irritabel av meg, og det holder at noen ser på meg feil så klikker jeg på innsiden. Humørsvinginger er normalt når jeg har mensen, men ikke så ille som nå.. jeg har også fått cravinger på middagsretter jeg enten aldri har spist, eller bare har smakt en gang, og jeg craver dundersalt hver dag (min mor cravet lakris og bare lakris når hun var gravid med meg). 

Jeg skulle kjøpe en test idag, men dro på butikken sammen med samboeren min, og ville ikke gjøre han nervøs, så jeg skal ta det imorgen. 

Jeg lurer da egentlig bare på om det er noen her inne som tror at drømmene kan ha gitt meg en varsel fra underbevisstheten min, da drømmene mine ofte gjør det, og om det er noen her som har vært gravid og hatt noe ala det samme skje med dem? Og om jeg kan være gravid til tross for mensen.. 

 

vil også legge til at jeg jobber i barnehage, og hadde idag en unge som helt ut av det blå spurte meg hvordan det gikk med babyen min 😶i tillegg sa en venninne til meg idag etter jeg pratet med henne om det, at hun for bare noen dager siden gikk rundt ganske lenge og tenkte på at hun gledet seg skikkelig til jeg og sambo får oss baby..

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig enkelt å ta en slik test jeg har hørt om. De kalles graviditestester og selges på apotek, i butikker og tiom på bensinstasjoner og 7/11.

Man tisser på dem og så får man svar. Det er helt utrolig!

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig enkelt å ta en slik test jeg har hørt om. De kalles graviditestester og selges på apotek, i butikker og tiom på bensinstasjoner og 7/11.

Man tisser på dem og så får man svar. Det er helt utrolig!

Anonymkode: 44d2f...700

Er helt klar over dette og skriver i innlegget at jeg skal kjøpe en imorgen, men jeg ønsker bare å forhøre meg om noen har opplevd det samme.. om du ikke har det er det ikke pålagt å lese dette 

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er direkte helsefarlig og ta noen p-piller også glemme dem i noen dager og fortsette sånn. Du risikerer blodpropp (den sjansen øker når man gjør akkurat det du gjør nå), småblødninger og graviditet. Det må du slutte med. Da må du velge en annen type prevensjon om du ikke klarer å huske pillene.

Ang drømmingen, det kan være hva som helst. 

Anonymkode: dbb2a...895

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er helt klar over dette og skriver i innlegget at jeg skal kjøpe en imorgen, men jeg ønsker bare å forhøre meg om noen har opplevd det samme.. om du ikke har det er det ikke pålagt å lese dette 

Anonymkode: 32b84...b6d

Det virker som om du har veldig lyst til å bli gravid og da skjer det gjerne at man kobler alt mot dette. 

Du må bare ta en test og slutte å skrive lange drømmeinnlegg om hvor gjerne du vil bli gravid.

Kanskje du skal fortelle samboeren din at du er klar for å få barn, sånn at dere kan starte prosessen?

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg går på p-piller men har perioder hvor jeg kan glemme dem innimellom

Tydelig at du lengter etter å bli gravid og bevisst lar være å ta p-pillene dine. Ta praten med samboer og slutt på prevensjon.

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har allerede pratet om barn, og vi er begge enig om at situasjon vi er i nå er ikke ideell for barn, da jeg ikke jobber fast, og vi har ikke god nok råd til å kunne ha et barn akkurat nå, så nei jeg har ikke lyst å bli gravid enda, for da vet jeg at jeg må ta med meg babyen og flytte hjem til mamma alene,  da vi verken har råd eller lyst til å ha barn enda. Og det er ingen grunn til å svare så frekt på innlegget, da tenker jeg dere heller kan la være å gå inn på innlegget i det hele tatt, og bare ta ferden videre til neste innlegg. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg og sambo har allerede pratet om barn, og vi er begge enig om at situasjon vi er i nå er ikke ideell for barn, da jeg ikke jobber fast, og vi har ikke god nok råd til å kunne ha et barn akkurat nå, så nei jeg har ikke lyst å bli gravid enda, for da vet jeg at jeg må ta med meg babyen og flytte hjem til mamma alene,  da vi verken har råd eller lyst til å ha barn enda. Og det er ingen grunn til å svare så frekt på innlegget, da tenker jeg dere heller kan la være å gå inn på innlegget i det hele tatt, og bare ta ferden videre til neste innlegg. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Er også klar over at det er farlig å glemme p-piller, men jeg får kraftige bivirkninger av andre prevensjonsmidler. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

nei jeg har ikke lyst å bli gravid enda, for da vet jeg at jeg må ta med meg babyen og flytte hjem til mamma alene

Hæ? Hvorfor må du flytte fra samboeren din hvis du blir gravid?

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er også klar over at det er farlig å glemme p-piller, men jeg får kraftige bivirkninger av andre prevensjonsmidler. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Fortell mer om dette.

Spiral og kondomer, hva slags kraftige bivirkninger får du av dem?

Anonymkode: 44d2f...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig at du lengter etter å bli gravid og bevisst lar være å ta p-pillene dine. Ta praten med samboer og slutt på prevensjon.

Anonymkode: 44d2f...700

Glemmer dem absolutt ikke bevist, da jeg tidligere har gått på annen prevensjon, men måtte gå over til piller pga bivirkninger, og nevnte også for legen at jeg sliter med å huske ting

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor må du flytte fra samboeren din hvis du blir gravid?

Anonymkode: 44d2f...700

Fordi vi har absolutt ikke råd eller mulighet da vi begge har gjeld for øyeblikket og leier en ganske dyr leiligheit, og som sagt har jeg ikke fast jobb så har ikke råd til noe som helst. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemmer dem absolutt ikke bevist, da jeg tidligere har gått på annen prevensjon, men måtte gå over til piller pga bivirkninger, og nevnte også for legen at jeg sliter med å huske ting

Anonymkode: 32b84...b6d

Da kan du kanskje vurdere p-ring. eller noe annet.

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi vi har absolutt ikke råd eller mulighet da vi begge har gjeld for øyeblikket og leier en ganske dyr leiligheit, og som sagt har jeg ikke fast jobb så har ikke råd til noe som helst. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Men kjære deg, hva tror du en baby koster?

Det er når barnet vokser til at utgiftene øker på.

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-plaster, p-ring, p-stav, spiral, kondom. Valgene er mange. Hvis du skal fortette på pillene så MÅ du huske å ta dem hver dag. Sånn som du holder på nå risikerer du blodpropp.

Anonymkode: dbb2a...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg, hva tror du en baby koster?

Det er når barnet vokser til at utgiftene øker på.

Anonymkode: 44d2f...700

Det er jo derfor jeg sier vi ikke har råd til å få barn enda, fordi vi har ikke råd enda, og da har vi i hvertfall ikke råd når barnet begynner å vokse. Vi ønsker først at begge skal ha fast jobb. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo derfor jeg sier vi ikke har råd til å få barn enda, fordi vi har ikke råd enda, og da har vi i hvertfall ikke råd når barnet begynner å vokse. Vi ønsker først at begge skal ha fast jobb. 

Anonymkode: 32b84...b6d

Men hvorfor må du flytte hjem til moren din om du blir gravid? Høres utrolig rart ut.

Anonymkode: 44d2f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...