Gå til innhold

Hva er vits i å prøve i all evighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte er ikke skapt til å få barn. Kroppen støter fra seg syke fostre, som gjerne før 3 mnd, hos «vanlige» kvinner. Så vokser de friske fostrene og blir til babyer. Så hvis man driver på med dette, prøver og prøver, og aldri får det etterlengtede barnet - når innser man at det ikke vil skje? Jeg vet av observasjon av venner at det ligger mye slit, dårlig livskvalitet i prosessen og brutte parforhold igjen etter gjentatte påkjenninger ved å miste. Og når man nærmer seg 45 bør man kanskje legge inn årene, både for seg selv og et evt barn? :bond: 

Anonymkode: 7d74c...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte er ikke skapt til å få barn. Kroppen støter fra seg syke fostre, som gjerne før 3 mnd, hos «vanlige» kvinner. Så vokser de friske fostrene og blir til babyer. Så hvis man driver på med dette, prøver og prøver, og aldri får det etterlengtede barnet - når innser man at det ikke vil skje? Jeg vet av observasjon av venner at det ligger mye slit, dårlig livskvalitet i prosessen og brutte parforhold igjen etter gjentatte påkjenninger ved å miste. Og når man nærmer seg 45 bør man kanskje legge inn årene, både for seg selv og et evt barn? :bond: 

Anonymkode: 7d74c...885

...sa hun som blir gravid ved å bare kikke på mannen sin, eller....?

Jeg tror ikke man forstår hvor fortvilende det er at ting ikke klaffer, og kanskje spesielt i de tilfellene hvor alt skal ligge til rette for det. 

Anonymkode: 4401c...250

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktig å gå i en prosess med seg selv og akseptere barnløsheten. Det er ille nok å ikke få barn om ikke man skal la bitterhet og sorg spise opp livet i tillegg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

...sa hun som blir gravid ved å bare kikke på mannen sin, eller....?

Jeg tror ikke man forstår hvor fortvilende det er at ting ikke klaffer, og kanskje spesielt i de tilfellene hvor alt skal ligge til rette for det. 

Anonymkode: 4401c...250

Så gjør dette kanskje at man blir ekstra opptatt av det, kanskje til og med litt besatt, og til slutt så overtar det tankene og tilværelsen helt, eller?

Anonymkode: d5279...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så DRITTLEI jeg er av at folk skal blande seg og ha en mening om andres personlige valg ønsker. 🤯

Anonymkode: e4f49...f0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte er ikke skapt til å få barn. Kroppen støter fra seg syke fostre, som gjerne før 3 mnd, hos «vanlige» kvinner. Så vokser de friske fostrene og blir til babyer. Så hvis man driver på med dette, prøver og prøver, og aldri får det etterlengtede barnet - når innser man at det ikke vil skje? Jeg vet av observasjon av venner at det ligger mye slit, dårlig livskvalitet i prosessen og brutte parforhold igjen etter gjentatte påkjenninger ved å miste. Og når man nærmer seg 45 bør man kanskje legge inn årene, både for seg selv og et evt barn? :bond: 

Anonymkode: 7d74c...885

Og når du får kreft er det naturens måte å fortelle deg at din tid er ute. Vinner du over kreften på en naturlig måte, uten medisinsk inngripen av noe slag er du et "vanlig" menneske. Hvis ikke, må man bare innse at man ikke er skapt for å leve et lengre liv.

Anonymkode: 56f43...403

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Hva mener du? Får barna syndromer, autisme osv fordi mor er langtidsprøver? 

Husk at langtidsprøvere er alle som har prøvd over ett år, og mange av disse er unge. 

Anonymkode: 84b32...db6

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, for etterlengtede barn har helt klart større risiko for å få utfordringer... 🙄🙄

Anonymkode: 4401c...250

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og med dette lest, så dukker spørsmålet opp om hvorvidt barn har det bedre av å vokse opp med giftige mennesker. 

Anonymkode: e4f49...f0c

Alder var nevnt i hovedinnlegget, og mange av prøverne nå til dags er godt opp i tredveåra, og gjerne nærmere 40.

Men også som ung prøver så bør man på ett eller annet tidspunkt skjønne når det er på tide å kaste inn håndkleeet, forutsatt at man har utredet eventuelle helseutfordringer.

Anonymkode: d5279...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Alder var nevnt i hovedinnlegget, og mange av prøverne nå til dags er godt opp i tredveåra, og gjerne nærmere 40.

Men også som ung prøver så bør man på ett eller annet tidspunkt skjønne når det er på tide å kaste inn håndkleeet, forutsatt at man har utredet eventuelle helseutfordringer.

Anonymkode: d5279...ac9

Da må man gjøre seg bedre forstått. Snakker vi her om prøver på 40-45 år, om uforklarlige barnløse, om de som aborterer gang på gang, om de med pcos, om de med endometriose, om de med transplantert livmor eller hvem snakker vi om egentlig? 

Anonymkode: 4401c...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da må man gjøre seg bedre forstått. Snakker vi her om prøver på 40-45 år, om uforklarlige barnløse, om de som aborterer gang på gang, om de med pcos, om de med endometriose, om de med transplantert livmor eller hvem snakker vi om egentlig? 

Anonymkode: 4401c...250

Ja, derfor er det litt forhastet å slenge ut av seg tull om at "ja, for etterlengtede barn har større risiko for å få utfordringer".

Anonymkode: d5279...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må man gjøre seg bedre forstått. Snakker vi her om prøver på 40-45 år, om uforklarlige barnløse, om de som aborterer gang på gang, om de med pcos, om de med endometriose, om de med transplantert livmor eller hvem snakker vi om egentlig? 

Anonymkode: 4401c...250

...de med tette eggledere etter infeksjon, de med komplikasjoner i eggledere/eggstokk/livmor etter kreft, de med liten eggeeserve som fant kjærligheten litt for sent, de med tynn slimhinne i livmoren... 

Og til tidligere uttalelser om syndromer og autisme. Alt handler ikke om kromosomfeil på egg/sædceller som årsak til abort eller vansker med å bli gravid. Mye handler også om tilfeldigheter. Alle kan abortere pga kromosomfeil og noen er mer uheldig enn andre. 

Anonymkode: e4f49...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, derfor er det litt forhastet å slenge ut av seg tull om at "ja, for etterlengtede barn har større risiko for å få utfordringer".

Anonymkode: d5279...ac9

Jeg vet ikke hvem som lirer av seg mest tull her. AB..003, som jeg siterer, er ikke klar på hva hun mener. Hun nevner ikke alder med et ord. Hvordan du klarer å lese det skjønner ikke jeg. 

Alder er en risiko, men ikke langtidsprøving. Man trenger ikke være 40-45 for å ha prøvd lenge. Man trenger heller ikke å ha abortert i det hele tatt, selv om man er langtidsprøver. 

Jeg står fortsatt for at etterlengtede barn ikke har forhøyet risiko for å få utfordringer. 

Anonymkode: 4401c...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvem som lirer av seg mest tull her. AB..003, som jeg siterer, er ikke klar på hva hun mener. Hun nevner ikke alder med et ord. Hvordan du klarer å lese det skjønner ikke jeg. 

Alder er en risiko, men ikke langtidsprøving. Man trenger ikke være 40-45 for å ha prøvd lenge. Man trenger heller ikke å ha abortert i det hele tatt, selv om man er langtidsprøver. 

Jeg står fortsatt for at etterlengtede barn ikke har forhøyet risiko for å få utfordringer. 

Anonymkode: 4401c...250

Autisme og andre utfordringer og funksjonshemninger er en kjent risiko ved å få barn i høyere alder.

Høyere alder er også en faktor i forhold til at det er vanskeligere å bli gravid.

Ts nevnte alder i førsteposten sin.

Det er ingen som påstår at etterlengtede barn har høyere risiko for å få utfordringer, men det er gjerne et sammensatt bilde, som ofte er en kombinasjon av alder og spesifikke helseutfordringer som kan gjøre det vanskelig å bli gravid, og gjerne er det en kombinasjon av begge i de mest ekstreme tilfellene.

Og er man ung og langtidsprøver, så er det gjerne en helseutfordring som ligger til grunn.

Hvordan du klarer å lese noe annet skjønner ikke jeg?

Anonymkode: d5279...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hvorfor gidder dere å svare i trolletrådene?

Dette hører inn under «skråblikk» kategorien. Jeg skal be om at den flyttes. 

Anonymkode: 592be...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden burde vært flyttet til skråblikk eller noe sånt. 

Er direkte støtende at den i det hele tatt ligger her inne, dette er et prøver rom, der de som prøver å bli gravid holder til. 

Viss du vil diskutere ufrivillige barnløshet, er ikke dette stedet for det. 

Anonymkode: 36d9d...d72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte er ikke skapt til å få barn.

Anonymkode: 7d74c...885

Du sier noe der..

Anonymkode: b80f7...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket meg inn i tråden for å svare seriøst, men når jeg ser nivået på HI og argumentasjonen tror jeg ikke jeg gidder. Maken til oppgulp...

Anonymkode: db4be...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Autisme og andre utfordringer og funksjonshemninger er en kjent risiko ved å få barn i høyere alder.

Høyere alder er også en faktor i forhold til at det er vanskeligere å bli gravid.

Ts nevnte alder i førsteposten sin.

Det er ingen som påstår at etterlengtede barn har høyere risiko for å få utfordringer, men det er gjerne et sammensatt bilde, som ofte er en kombinasjon av alder og spesifikke helseutfordringer som kan gjøre det vanskelig å bli gravid, og gjerne er det en kombinasjon av begge i de mest ekstreme tilfellene.

Og er man ung og langtidsprøver, så er det gjerne en helseutfordring som ligger til grunn.

Hvordan du klarer å lese noe annet skjønner ikke jeg?

Anonymkode: d5279...ac9

Langtidsprøvere og de godt voksne prøverne har generelt sett økonomi og mulighet til bl. a omfattende testing av fosteret i magen (NIPT etc) og også eggdonasjon fra ung frisk donor og dermed er sjansen div syndromer og helsemessige utfordringer i våre dager mindre blant denne gruppen enn blant de som blir gravide på egen hånd i ung alder. 

Anonymkode: ea210...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Langtidsprøvere og de godt voksne prøverne har generelt sett økonomi og mulighet til bl. a omfattende testing av fosteret i magen (NIPT etc) og også eggdonasjon fra ung frisk donor og dermed er sjansen div syndromer og helsemessige utfordringer i våre dager mindre blant denne gruppen enn blant de som blir gravide på egen hånd i ung alder. 

Anonymkode: ea210...346

Det er helt sant. Dersom man ser på Down syndrom alene, har antallet avdekkede svangerskap hvor fosteret har Down syndrom økt drastisk siden rundt årtusenskiftet. Flere eldre mødre fører til at flere har mulighet til å sjekke om fosteret har Down syndrom gjennom fosterdiagnostikken. Her velger mange å abortere. Men antallet barn som kommer til verden og som har Down syndrom har i samme tidsrom ligget stabilt. Altså er det langt flere yngre mødre som bærer fram barn med Down syndrom fordi de ikke har de samme tilbudene om fosterdiagnostikk. 

Men ja, dette er for Down syndrom alene. Det er «lett» å sjekke og følge opp. Det er heller ikke noe bidrag i «Downs-debatten», men et argument mot de som påstår at «eldre mødre er de som prøver lenge og som får barn med syndromer og andre feil».

https://www.fhi.no/nyheter/2016/nye-tall-om-down-syndrom-i-norge/

Anonymkode: 4401c...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at tråden er støtende (og useriøs). Når man oppretter en slik tråd her inne, kan ikke hensikten være annet enn å provosere og trolle. Andre anonyme brukere som han hengt seg på topper det hele med direkte ondskapsfulle utsagn. Synes tråden skal slettes. For nye og usikre prøvere som besøker en side for prøvere og ufrivillig barnløse, vil tråder som dette virke forurensende, og skremme brukere bort. 

Anonymkode: e4f49...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...