Gå til innhold

Hvordan respondere på ekle blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget mitt er litt det st man skal ikke være nødt til å gjøre noe annet enn det man hadde tenkt, gå et annet sted, gjemme seg bort for å unngå osv. For å unngå slik dritt. Hvis jeg vil gå på Narvesen for å kjøpe en kaffe, så skal jeg kunne gjøre det uten å myte møte slike hæslige blikk som disse mannfolkene sender. Hvis jeg vil sitte på en kafé med mitt barn på en vanlig tirsdag, så skal jeg kunne gjøre det uten å føle ubehaget disse blikkene gir. 

Skjønner du? 

Anonymkode: 78fa3...6a3

Selvsagt skjønner jeg, INGEN har vært mer opprørt og forbanna over dette enn meg. Men jeg antar jeg har resignert etter 10 år med dette, til slutt fant jeg ut at _jeg_ tjener best på å late som om de ikke eksisterer og fjerne meg fra situasjonen, for å ikke bli oppspist av negativ energi og sinne, det var det jeg prøvde å overføre til deg. Men for all del, jeg håper du får noen gode tips her som fungerer, mitt tips er jo ikke noe som forandrer holdninger eller setter noe viktig standpunkt eller endrer noe som helst sånn sett, det er jeg klar over.

Anonymkode: 1df23...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, SupaWoman skrev:

Den store forskjellen på stirrende nordmenn og stirrende innvandrere er at det i nordmenns blikk alltid finnes respekt, det mangler ofte i innvandreres blikk.  Ikke så rart, når man vet hvordan mange av de er oppdratt. 

EH; WHAT? Det er ingenting respektfullt med stirring. Blikk er noe annet. Men stirring henger ved deg uansett hvor du snur deg. At du klarer å lese respekt ut av nordmenns stirring og mangel på respekt hos utlendinger sier dessverre mer om deg.

Anonymkode: a7e2b...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

EH; WHAT? Det er ingenting respektfullt med stirring. Blikk er noe annet. Men stirring henger ved deg uansett hvor du snur deg. At du klarer å lese respekt ut av nordmenns stirring og mangel på respekt hos utlendinger sier dessverre mer om deg.

Anonymkode: a7e2b...d79

Vet du ingenting om innvandrere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingenting humoristisk med denne situasjonen! Du er helt på viddene jo 😳

Anonymkode: 78fa3...6a3

Hadde du klart det så hadde du kanskje taklet slike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja 

Du kan begynne å oppføre deg som en apekatt for å herme etter dem. 

Ugga bugga (du glor. Ønsker du kontakt?) 

UGGA BUGGAAAAAA *Hoppe og lage gryntelyder* 

Det verste folk vet er når du senker intelligensen deres. Da er ikke det noe gøy lenger. Så jeg antar de fleste glor instinktivt på dem som er smartere enn dem selv i håp om å få et ekstra iq-poeng eller 2. Kanskje 3, hvis den gjeldende guden er snill, eller veldig veldig fredfull. Hvem vet. 

Anonymkode: cdbc2...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja 

Du kan begynne å oppføre deg som en apekatt for å herme etter dem. 

Ugga bugga (du glor. Ønsker du kontakt?) 

UGGA BUGGAAAAAA *Hoppe og lage gryntelyder* 

Det verste folk vet er når du senker intelligensen deres. Da er ikke det noe gøy lenger. Så jeg antar de fleste glor instinktivt på dem som er smartere enn dem selv i håp om å få et ekstra iq-poeng eller 2. Kanskje 3, hvis den gjeldende guden er snill, eller veldig veldig fredfull. Hvem vet. 

Anonymkode: cdbc2...482

Det hadde  jeg aldri turt, da hadde jeg sikkert fått bank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrere stirrer på meg og. Er så lei! 

Jeg var 16 år og satt å ventet på bussen. Så kom det en pakistansk utseende utlending bort til meg. Jeg var så usikker på den tiden og sleit voldsomt med angst. Han var sikker 30 år eller noe. Han satte seg helt inntil meg og begynte å ta litt forsiktig på meg. Han ser ned på hånden min. "no ring" sier han. Og jeg svarte "Nei, men jeg har kjæreste". Og han fortsatte å mase om at jeg Ikke hadde ring. Han lurte på om jeg ville gifte meg med han. Tok meg på låret. Han satt der og holdt på i 20 minutter. Det var helt jævlig. Og dette er ikke det eneste jeg har opplevd med sånne. Har noen andre historier fra jeg var liten, men det vil jeg ikke skrive her. 

Og har hatt noen få fler etterat jeg ble voksen utenom stirring. 

Jeg misliker ikke disse folkene. Men jeg har blitt traumatisert nok til å holde meg vekke fra dem. 

Anonymkode: f6852...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt! I noen områder dominerer innvandrerne det offentlige rom, så enten finner du deg i at de bestemmer omgangstonen, eller så flytter du til et sted de foreløpig ikke har tatt over. Men flytt et godt stykke, for ingen politikere vil erkjenne at det fins et innvandrerproblem, langt mindre vise vilje til å løse det. Så problemet vil raskt spre seg.

Anonymkode: 829c4...33a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innvandrere stirrer på meg og. Er så lei! 

Jeg var 16 år og satt å ventet på bussen. Så kom det en pakistansk utseende utlending bort til meg. Jeg var så usikker på den tiden og sleit voldsomt med angst. Han var sikker 30 år eller noe. Han satte seg helt inntil meg og begynte å ta litt forsiktig på meg. Han ser ned på hånden min. "no ring" sier han. Og jeg svarte "Nei, men jeg har kjæreste". Og han fortsatte å mase om at jeg Ikke hadde ring. Han lurte på om jeg ville gifte meg med han. Tok meg på låret. Han satt der og holdt på i 20 minutter. Det var helt jævlig. Og dette er ikke det eneste jeg har opplevd med sånne. Har noen andre historier fra jeg var liten, men det vil jeg ikke skrive her. 

Og har hatt noen få fler etterat jeg ble voksen utenom stirring. 

Jeg misliker ikke disse folkene. Men jeg har blitt traumatisert nok til å holde meg vekke fra dem. 

Anonymkode: f6852...fe8

Hvorfor fortalte du han ikke hvor skapet skal stå? Hadde det vært meg, hadde jeg tatt frem mobilen og filmet hva han drev på med og så truet med politiet.

Anonymkode: 8fd96...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LittDiva skrev:

spør: fikk du øynene i julegave?

Spør heller hvem de har lært vettet sitt av. En sjimpanse i jungelen?

Anonymkode: 8fd96...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.2.2019 den 21.51, SupaWoman skrev:

Den store forskjellen på stirrende nordmenn og stirrende innvandrere er at det i nordmenns blikk alltid finnes respekt, det mangler ofte i innvandreres blikk.  Ikke så rart, når man vet hvordan mange av de er oppdratt. 

Bra for deg at du bare har møtt nordmenn som ser på deg med respekt. Men det er langt fra sannheten. 

Anonymkode: 75bc4...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fortalte du han ikke hvor skapet skal stå? Hadde det vært meg, hadde jeg tatt frem mobilen og filmet hva han drev på med og så truet med politiet.

Anonymkode: 8fd96...c91

Ingen risiko for å få en kniv mot strupen da? 

Anonymkode: 78fa3...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortalte du han ikke hvor skapet skal stå? Hadde det vært meg, hadde jeg tatt frem mobilen og filmet hva han drev på med og så truet med politiet.

Anonymkode: 8fd96...c91

Husker jeg frøs veldig i når jeg var i slike situasjoner. Opplevde mye vold i barndommen. Jeg måtte godta å bli slått om ikke gjorde faren min noe verre. Så kroppen har blitt lært opp til å fryse og bli ferdig så ikke noe verre skjer. 

Nå som voksen har jeg klart å komme meg ut av slike situasjoner.

Anonymkode: f6852...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.2.2019 den 15.31, AnonymBruker skrev:

 

Råd mottas med takk! 

Anonymkode: 78fa3...6a3

Du kan jo lage noen gryntelyder som en gris mens du ser på dem. For dem er grisen det verste og mest urene dyret. Det vil garantert få dem til å sperre opp øynene og glo på hverandre i forferdelse i stedet.

Anonymkode: 50334...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2019 at 2:31 PM, AnonymBruker said:

Opplever det til stadig og begynner å tenke at man må gjøre noe. Så hvordan hadde andre reagert? 

Situasjon som følger;

Du er ute og handler, på senter el på gata. eldre innvandrermenn med pakistansk utseende sitter og glaner på deg med et blikk som om du gikk naken i butikken. En blanding av forakt og sånn «kle av deg med øynene». Måler deg. På en særdeles ekkel og ubehagelig måte. Du stirrer tilbake. Setter blikket rett på. De viker ikke en tomme. Trekker ikke blikket vekk. Blir ikke flaue. Stirrer bare mer intenst. Som om du har gjort noe veldig galt. Setter du deg i nærheten for å ta en kaffe el likn, fortsetter de bare. Glaner til øynene ramler ut. 

Jeg blir snart paranoid av det. Føler snart jeg bør ta igjen. Si noe. Er en helt vanlig Norsk kvinne. Helt normalt vinterkledd og har ingen greier som skulle gjøre at folk stirret mer på meg enn andre. Jeg føler de ser på meg som om jeg var en prostituert. 

hva gjør jeg neste gang. Hva sier jeg. Jeg opplever det som ekstremt ubehagelig. Jeg kommer ikke til å akseptere disse blikkene mer. 

Råd mottas med takk! 

Anonymkode: 78fa3...6a3

Dra på deg en burka.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lage noen gryntelyder som en gris mens du ser på dem. For dem er grisen det verste og mest urene dyret. Det vil garantert få dem til å sperre opp øynene og glo på hverandre i forferdelse i stedet.

Anonymkode: 50334...73a

Det ville jeg aldri gjort.  Hvordan vet du da at de ikke angriper deg fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang stemmer du på et parti som vil gjøre noe med problemene.. 

Anonymkode: 89e21...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...